zo bang.....

Discussion in 'Miskraam' started by jantina, Aug 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    ow ow ik weet het allemaal niet meer....ben zwanger.....mijn gedachten en gevoel ging uit naar een week of 5.5 hooguit 6!
    zou een echo krijgen 31 aug.... maar aangezien ik een ernstig zieke moeder heb en haar gisteren weer naar het ziekenhuis gebracht heb voor de zoveelste keer in een maand tijd :(haar eind is in zicht.......zucht :( :(
    maar goed gisteren dus gelijk me verloskundige gebeld om tevragen of ik echt sneller een echo kan laten maken want ik wil het me moeder echt vertellen ......straks ben ik telaat en dan komt ze het nooit meer teweten...en dat vergeef ik mezelf nie gauw denk ik!dus gisteren echo gehad en nu ben ik gewoon al 7 weken en 2 dagen.......vorige miskramen zaten bijde op 6(kwam er met 10 achter en werd curritage.en 6.5 week(spontaan)....dus klein beetje opgelucht.dat wel maar ben zo bang.......al die stress die ik nu in me lichaam heb......gaat dit allemaal wel goed komen... hoe kwetsbaar is een vrucht?wil blij zijn maar kan het niet.. angst denk ik
    angst om het weer teverliezen........
    moes het ff kwijt!

bye...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje meis, wat een vervelende situatie. Volgens mij is jouw kleintje nu echt nog te klein om er iets van mee te krijgen. Makkelijk gezegd, maar probeer toch je rust te pakken. En ik wens je veel sterkte de komende tijd!

3. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Jantina.

Wat zit jij in een vreselijke situatie zeg!!
    Ik vind het heel erg voor je dat je moeder zo ziek is.
    Ik moet er niet aan denken, en al helemaal niet als je ook nog eens onzeker bent over je zwangerschap.
    Wel heel positief dat je al een echo gehad hebt. Je bent dus een weekje verder dan je dacht? Heb je het hartje al zien kloppen??
    Natuurlijk is stress helemaal niet zo goed voor je kindje, maar als je zo kort zwanger bent, pikt het kleintje daar volgens mij nog niets van op.
    Ik had zelf net een aantal operaties achter de rug, een miskraam waar echt alles bij fout ging, én mijn relatie liep op de klippen toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Ik was dus net als jij erg bezorgd of al die stress niet weer voor een miskraam konden zorgen... Maar mijn beeb zit er nog steeds hoor!! En volgens mij zit 't goed als 't goed zit. Daar bedoel ik mee dat als 't kleintje gewoon "in orde" is, stress er niet voor kan zorgen dat 't nu mis zou gaan.

Ik wil je heel veel kracht toewensen in deze moeilijke tijd.

4. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    jahaaa ik heb het hartje zien kloppen....gelukkig wel
    heb afgelopen maandag 8 weken terug ook een miskraam gehad.....geen normalen menstrautie meer tussen door gehad dus wel heel snel weer zwanger.....me lichaam zal er weer klaar voor zijn...en hoop maar een ding dat ik een echte knokker in me buik heb en het dit keer goed zal gaan ;) heb natuurlijk maar een wens en dat is dat me moeder me bevalling mee zal maken..maar die kans is er helaas niet meer :cry: maar goed elke dag dat ze weet dat ik zwanger ben is er een waar ze kan van genieten en dat neemt niemand haar meer af.....ik heb me verloskundige gevraagt dat als ze weer thuis komt en ze de kracht nog heeft om in haar rolstoel tezitten ... ik een extra echo kan krijgen zodat ze in ieder geval het leven in me buik kan zien :cry: ow ow wat doet dit pijn....maarja we moeten door...

groetjes ....

5. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Fantastisch dat je het hartje hebt zien kloppen!
    Dat is een hartstikke goed teken.
    Laat je moeder zolang het nog kan maar lekker meegenieten!!!
    Bijzonder dat ze dit stukje nog meepakt..
    Misschien is het een idee om een vroege 3D-echo te laten maken?
    Heel veel mensen vinden dat helemaal niks, maar ik vond 't geweldig.
    Kijk maar eens in mijn album.
    't Nadeel alleen is dat dit inwendige echoos waren, en ik niet weet of een echo-bureau dat doed. Vraag het eens aan je verloskundige.
    Wel erg tof dat je snel langs kunt komen voor een gewone echo samen met je moeder!

Sterkte, en ik zal voor je duimen dat die kleine het goed blijft doen.
    Lizzy

6. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieverd, wat een vreselijke situatie. :cry: Ik hoop dat jullie samen toch nog lang van dit wondertje in je buik mogen genieten.
    Heel erg veel sterkte.
    Liefs, mussie

7. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal. Ik vind het heel rot voor je en snap heel goed dat je in de spanning zit. Die vroege 3-d echo is een goed idee. of misschien kan er iets met de gyn uit het ziekenhuis van je moeder geregeld worden. Dan kan ze het life meemaken. Ik snap je drang om het zoveel mogelijk met je moeder te kunnen delen en 'aan je moeder te kunnen geven'.
    Heel veel sterkte meis, en laat even weten hoe het met je is (en eventueel hoe je moeder heeft gereageerd)

8. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    dit is inderdaad heel moeilijk, je wilt blij zijn, maar aan de andere kant heb je veel verdriet. Probeer het lekker van je af te schrijven en je rust te nemen, wat voor jou en de baby heel belangrijk is. Ik ben blij voor je dat je het kan vertellen..
    Heel veel sterkte de komende tijd

9. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Van alleen spanning en stress ga je cht geen miskraam krijgen. Het is wel beter om wat rustig aan te doen. Maar ik heb voor Giulian ook 2 miskramen gehad en met giulian begon ik ook weer te vloeien, dus stress alom. Met 8 en 9 wkn een echo gehad en mij is verzekerd als je het hartje ziet kloppen, de kans ruim 80% is dat je geen miskraam meer krijgt. Dat gaf mij voldoende vertrouwen.
    Ik zat op dat moment niet met een ernstig zieke moeder, dus ik had die druk er niet ook nog bij. Ik kan me je angst heel goed voorstellen.

Ligt je moeder nu in het ziekenhuis? Kan je daar niet heel lief vragen of zij daar kunnen regelen dat je nog n echo krijgt waar bijv je moeder bij is? (vraag het aan iemand die je moeder verpleegt ofzo, dat het je wens is, bla bla bla) Zodat je moeder weet dat je n kleine krijgt en jij meer zekerheid hebt? Ik kan me voorstellen dat het je veel meer rust zou geven. En je moeder wellicht ook.

10. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    dankje voor de reacties........
    ben vandaag ech zo blij.... voel me super goed,
    me moeder is weer thuis :) en het gaat naar omstandig heden echt heel erg goed met haar! en dat pakken ze mooi niet meer af ;)
    ben vanmiddag ook naar de verloskundige geweest....was zo super ongerust.....die klote hormonen maken je soms stapelgek :( maarrrrrrrrrrr ben blij dat ik eht weer gezien heb :D hartje klopte goed en het was 4mm gegroeit... dus totaal nu 1.4 mm 8) ...vandaag ben ik precies 8 weken..... ow ben zo opgelucht haalde me echt van alles in me kop :( 12e heb ik weer een afspraak en dan ga ik voor het afspraken uur aan want dan kan me moeder mee.....als haar lichaam het toelaat ;)

tot zo ver maar weer......

groetjes van eindelijk een beetjuh blije jantina

11. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Fijn zeg, dat het naar omstandigheden beter gaat. Weet je moeder al wel dat je zwanger bent?? Of heb je dat al ergens geschreven en las ik eroverheen?

12. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    ja die weet het......dat heb ik haar vorige week naar me eerste echo gelijk verteld......elke dag dat ze weet dat ik zwanger ben neemt niemand haar meer a ;) dat wil en mag ik haar nu niet meer ontnemen he...

13. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Geniet er beiden maar heeeeeel veeeel van. Die herinneringen kan inderdaad niemand meer van jullie afnemen.

Fijn dat je haar eventueel ook mee mag nemen naar de volgende afspraak. Ik hoop dat je moeder dan ook echt kan. Veel plezier en succes!!!

14. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je moeder. Van zulk goed nieuws krijgt je moeder weer kracht!!! Ik hoop echt dat jullie hier samen nog heel lang van mogen genieten!!!
    Liefs, mussie

15. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Fijn dat je je moeder dit nog kunt 'geven'. En jezelf ook! Dit wil je als dochter natuurlijk ook graag met je moeder delen. Geniet er maar dubbel zo hard van samen...

16. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Jeetje zeg, je hebt het niet makkelijk op het moment. Maar ik ben blij te lezen dat het goed gaat naar omstandigheden en hoop van harte dat je moedertje lekker meekan de 12e. Dan heeft ze dat nog mee kunnen maken. Dat zou geweldig zijn
    In ieder geval heel veel sterkte gewenst deze tijd

17. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Super!
    Ik ben ook even hartstikke opgelucht en blij voor je!

18. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Hoi lieverd, wat fijn dat het naar omstandigheden weer wat beter gaat met je moeder en dat het zo goed gaat met je kleintje!

Misschien geeft de wetenschap dat jij zwanger bent (en dat je moeder dus oma wordt) je moeder wel wat meer vechtlust en positieve energie. Geniet van de momenten die je nog samen hebt, en van het feit dat ze zich misschien toch even oma voelt doordat je haar betrekt bij je zwangerschap!

Veel sterkte in ieder geval!

Groetjes, Wendy

19. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    dank jullie wel voor al die lieve reacties...
    ben de 12e voor een echo geweest samen met m,e moeder en me man,
    alles was gelukkig goed....het kleine wurmpie lag vrolijk tespartelen in me buik en het hartje was er vol op! maar het was wel heel erg emotioneel. :cry: en niet onbegrijpeleijk natuurlijk. Maar ze vond het helemaal geweldig.....heb foto''s gemaakt..... en kan elke moment waneer me moeder het graag wil zien een afspraak maken en maken ze dar ruimte voor(erg lief allemaal)
    maar denk niet dat het eerlijk is om hier over door tepraten op dit deel van het forum.

thnx gr jantina

20. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat heerlijk dat alles goed is meis. En super dat je mams jullie kleintje mag zien wanneer ze wil, echt fantastisch!!!
    Dikke knuffel mussie

Share This Page