20 weken echo. Waarom wel of niet ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tanja20, 29 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij een 20 weken echo ?

  1. Ja wij doen het wel

  2. Nee ik zie er vanaf

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    We hebben van de week een gesprek gehad voor de onderzoekjes die je kunt
    laten uitvoeren.
    We zien van het eerste onderzoekje af. Maar we twijfelen over de 20 weken echo.

    Zou jullie meningen wel eens willen weten waarom je de 20 weken echo wel of juist niet hebt gedaan...
     
  2. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik heb zelf een nierafwijking en bij deze echo kunnen ze extra goed naar de niertjes van de baby kijken.

    Gewoon voor de lol zou ik deze echo niet doen: het is een zakelijke medische echo en bovendien is onlangs gebleken (bij muizen dan wel maar ok) dat (veel) echo's schadelijk kunnen zijn. Dus voor ons geen "pret echo's".
     
  3. Ivana

    Ivana Actief lid

    21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben de 20 weken echo wel gedaan, gewoon omdat we het belangrijk vonden en het een fijn gevoel vonden dat het kindje zou worden nagekeken op bepaalde afwijkingen. Er blijven natuurlijk nog genoeg dingen over die ze niet nakijken maar voor ons was het wel een bepaalde geruststelling. Succes en een fijne zwangerschap.

    Liefs Ivana
     
  4. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb de echo laten doen omdat ik een verhoogd risico had, en als je een termijn echo hebt gehad en dan de 20 weken echo dan heb je echt niet veel echo's gehad die dan schadelijk kunnen zijn hoor Hester ;)

    Ik vind het trouwens goed dat het aan iedereen aanbieden, in sommige landen doen ze dat al veel langer. Ook al sik geen verhoogd risico had zou ik het hebben gedaan omdat de mogelijkheid er is. Ik heb wel eens bij de vorige zwanegrschappen me afgevraagd waarom ze niet meer naar je baby kijken en nu doen ze dat dus!
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wij zien ook af van de andere testjes, maar de 20 weekse echo willen wij wel doen.
     
  6. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
  7. MaToRo

    MaToRo Lid

    9 okt 2006
    63
    0
    0
    docent
    Wageningen
    Hoi,
    Wij doen ook alleen de 20 weken-echo. Geen combitest of andere dingen. Tuurlijk hebben we ook een termijnecho gehad. Vind het een fijn idee dat ze op bepaalde dingen letten tijdens zo'n echo.

    Groetjes,
    Toontje
     
  8. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wij gaan ook de 20 weken echo doen.
    Ze kijken je kindje heel goed na of alles goed is enz.
    Dat vind ik toch wel belangrijk. Stel dat er ergens een afwijking zit, dan weet je dit en kunnen ze na de bevalling er extra op letten/er iets aan doen.
     
  9. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hahaha! Dat scheelt me weer even een hoop typwerk! :p
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ook hier weer de fout, je hebt een screeningsecho en een 20 weken echo.
    toevallig wordt de screeningsecho wel rond de 20 weken gedaan maar het is niet hetzelfde.

    een screeningsecho wordt op medische indicatie gedaan en niet aan iedereen aangeboden. Je mag hem altijd aanvragen alleen wordt hij niet vergoed op eigen initiatief.
    een 20 weken echo wordt aan iedereen aangeboden en is sinds kort ook voor iedereen vergoed.

    daar zit een duidelijk verschil!
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    bij ons (belgie) is het standaard, 20 wk echo... dus ja, heb ik gehad!
     
  12. Silly43

    Silly43 Actief lid

    8 mei 2006
    468
    0
    0
    omdat het gewoon zo leuk is om je kindje te zien. Alles werkt en doet het. Ze kunnen zien of het blaasje gevuld is dus of het het drinkt van je vruchtwater. Ze kunnen teentjes en vingertjes tellen. Ze kijken alles na en de kleine zie je volop bewegen, tenminste als hij of zij niet slaapt. Het is gewoon heel vertederend en super mooi. Gewoon doen dus!
     

Deel Deze Pagina