Vraagje ivm kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jojogirl88, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Even een vraagje;
    Mijn mannetje gaat sinds kort naar het kdv en daar wilt hij bijna geen melk drinken, varieert tussen 50-100cc daarnaast eet hij wel nog fruit en groentehap dus al hetgene ik overdag kolf is vaak overbodig...
    Heb wel het idee dat hij 's avonds vaker wilt drinken en soms ook 's nachts, hij slaapt normaal door maar dagen dat hij naar het kdv gaat wilt hij inhalen denk ik.

Dus om een lange vraag wat korter te maken:D

- Wanneer hoef je niet meer of toch nog maar 1x te kolven op het werk? Want nu kolf ik 2x met een opbrengst van ong. 150cc per keer.

- Is de hoeveelheid melk die Emeric in het kdv krijgt dan niet veel te weinig?

Bedankt!

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Niemand???:)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij lekker eet op het kdv en hij is tevreden met wat jij in 1x kolft dan is het genoeg, zolang hij als hij bij jou is onbeperkt aan de borst ag.

Iets anders is of jouw borsten et aankunnen et 1 x kolven natuurlijk.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met 6 maanden was 1x kolven voor mij wel weinig (of voor borsten dan ;)) maar je kunt het proberen :)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Bij 1x kolven per dag liep bij mij de productie snel terug. Nou wordt die bij jou wel weer opgekrikt doordat je baby inhaal-drinkt op die dagen. Je zou het dus kunnen proberen, en als het niet goed loopt ga je weer 2x kolven.

Blijkbaar heeft je kind er genoeg aan, om zo weinig te drinken op het kdv. Er zijn er meer die het zo doen, omdat ze véél liever bij mama drinken dan uit een flesje. Niet zo fijn voor jou misschien, maar je kind komt niets tekort.

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Mijn zoontje drinkt ook veel minder gekolfde melk uit een flesje als m'n vriend of opa en oma het geven of hij is op het kdv, maar 's avonds en 's nachts haalt 'ie het dubbel en dwars in! :D Beetje jammer voor mij dattie nu 's nachts ineens weer 2x komt, maar uiteindelijk zal het wel weer gewoon worden denk ik (ik werk net pas weer 3 weken)

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Bedankt voor de reacties!
    Heb inderdaad schrik dat mijn productie door het overgaan op 1x kolven enorm gaat teruglopen.
    Maar langs de andere kant heb ik het idee dat hij de voeding voor groente of fruit ook vaak minder drinkt, heb vaak nog vollere borsten dan bij andere voedingsmomenten, lijkt wel alsof hij weet dat er nog wat lekkers volgt:p
    'S avonds ligt hij wel veel vaker aan de borst eigenlijk vanaf hij erom vraagt leg ik hem even aan, soms neemt hij dan maar wat kleine slokjes maar andere keren drinkt hij toch wel goed.
    Maak me steeds zorgen dat hij niet voldoende melk binnenheeft omdat ik hem nog erg klein vind om enkel op groente en fruit te staan maar mischien ben ik dan wel ietwat overbezorgd:)
    Aangezien hij ook al vaak een stukje boterham eet doet mijn vriend nu 's ochtends wanneer hij de fles bv niet helemaal leeg heeft gewoon de overige melk over een boterhammetje, plet dat en geeft dat dan met een lepeltje. Zo heeft hij toch nog alle melk gehad;)

Wat kan ik toch gaan twijfelen of ik het wel juist doe;):)

Deel Deze Pagina