Voor het eerst naar de sneeuw

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SushiLover123, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    We gaan een weekje naar de sneeuw. Huisje gehuurd in de Elzas. Heb er zin in! Maar ik ben zelf nog nooit op Wintersport geweest, laat staan met kinderen. Dus hoor ik graag tips...

- Wat moet ik meenemen voor mijn zoontje (2 jaar)?
    - Skipakje/sneeuwpakje: Waar koop ik die?
    - Waar moet ik op letten bij de koop?
    - Beter aan 1 stuk, of losse broek en jas?
    - Wat aan de handjes?
    - Nog meer leuk speelgoed voor in de sneeuw? Een emmertje en schepje of zo?

Ik zat zelf al te denken aan: Creme (zonnebrand en vette creme), vaseline (voor de kou buiten, voor in zijn gezichtje), een slee natuurlijk. Muts, sjaal.
    Verder de standaard dingen die we meenemen als we uit logeren gaan (campingbedje enzo).

Bedankt voor jullie tips alvast!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

-snowboots (warme leren hoge stappers of snowboots.. afhankelijk van welke maat je zoontje heeft)
    snowboots zijn er niet in de echt kleine maatjes namelijk.. vaak pas vanaf 25/26.
    - skipakje is afhankelijk van je eigen voorkeur.. ik vond toen ze heel klein was pak uit 1 stuk erg makkelijk.
    gewoon omdat er echt geen kou in komt.. gingen we dan ergens eten liep ze gewoon in maillot en skipully door de "Stube".
    Nu is ze wat groter en heeft ze 2 losse delen... zodat ze niet meteen in dr "ondergoed" loopt als we ergens naar binnen gaan.
    op letten: lengte mouwtjes/broekspijpen en dus bovenstaande keuze :)
    - kopen: tja.. het is net wat je wil uitgeven.. ik haal het skipak gewoon bij scapino.
    Ze draagt het enkel op vakantie tenslotte. Al meot ik zeggen.. eerlijk is eerlijk, afgelopen 2 winters waren zo koud dat ze de broek mee heeft gekregen naar het kdv om buiten te spelen.
    - hier was mijn dochter op die leeftijd helemaal niet van de wantjes/handschoenen.. maar sneeuw is echt koud dus ze hebben ze echt nodig. En erg prettig is een bivakmutsje omdat daar ook een stuk gezicht in zit en bovendien kan hij het zelf niet af doen..
    - speelgoed: een sleetje! (doe je jezelf ook een plezier mee.. want buggy in de sneeuw kan natuurlijk niet.
    - wintersportzonnebrand (zwitsal heeft hele handige niet-te-grote tubetjes met hoge factor), zonnebrilletje is ook een must. (baby-rays van prenatal hebben zo'n elastieken band.. erg handig)
    en eh.. wellicht nog wel wat andere dingen... maar dit is in ieder geval altijd op onze boodschappenlijst :)

oh en vergeet geen zonnebril voor jezelf :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh tof, daar kan ik veel mee! Ik was vandaag in een sportwinkel en daar hadden ze snowboots vanaf maat 17/18, dus dat viel wel mee! Maar ik heb dinsdag snowboots maar 24 bij de prenatal gekocht. Handig, met die 10% korting nu. Ik heb ook een maillot gekocht. Het is dan wel een jongetje, maar niemand die het ziet en hij heeft dan wel lekker warme beentjes. Maar hij hoeft er dus niet alsnog een (jogging- of pyama-)broekje onderaan?

Bivakmutsje: check, ga ik nog voor kijken.
    Sleetje hebben we al.
    Onze buggy heeft een dik profiel en de afgelopen 2 winters hebben al aangetoond dat je ermee door de sneeuw kan. Al is het maar voor het stadje waar we zitten. Anders sneeuwkettingen om de banden! :D

Die tube creme hebben we ook al (scheelt).
    Nog geen zonnebril.
    En mijn zonnebril zit standaard in mijn auto, dus die kan ik niet vergeten. :)

Voor skipak dus eens bij de Scapino kijken. Van het weekend maar eens shoppen dus.

Wow, lekker veel info, dankjewel!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als je voor wantjes/handschoenen kijkt, zorg dan dat je van die plastic achtige wantjes hebt, en geen stoffen. Anders zijn ze binnen no time doorweekt en veeel kouder nog dan blote handjes.

Ik had vorig jaar een supermooi skipak van de Scapino, 25 euro en heel erg netjes gebleven in die lange sneeuwweken!

5. Saskia78

Mja hier ook prima tevreden met scapino hoor.
    Eerste jaar zo'n pak uit 1 stuk. Vond ik niet heel mooi maar ik was gewoon rijkelijk laat en het of niet-zo-mooi en niet-zo-duur of lelijk en duur :) Dus tja...
    En 2-Delige skipak was ook erg leuk om te zien. Felle hardroze jas met witte stukken en tja.. Vakje voor skipas, oordopjes en noodsensor.oh en zo'n extra band/sluiting zodat er geen sneeuw in je jas komt als je valt.
    Net als mijn jas dus... Maar dan mt92 :)
    En een zwarte broek met roze en witte cirkels (geen stippen).
    Leuke is dat ze jassen en broeken los verkopen dus je kunt zelf combineren.

Jas past in ieder geval nog prima... Die heeft ze vandeweek nog aangehad :)

6. Saskia78

Oh en Hema heeft ook skikleding maar tenzij je toevallig gek bent op stippen.... :)

7. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Min. 2 paar wantjes .. Ivm nat worden heb je altijd een extra paar..evenals een extra muts..

Ik zou zelf gewoon een buggy meenemen ivm ruimte in de auto...hij kan neem ik aan gewoon lopen en verder zit hij toch in de slee..tenminste zo ging het bij ons.b
    Blij dat ik dat grote ding niet bij me had
    Had ook 2 skipakje mee.. Stel dat hij een diarree aanval had...tandenluier..je kent t wel..skipakje droogt niet zo heel snel na r wassen!

O en een slee met rugleuning is wel aan te raden

Plezier op vakantie!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    We hebben een plastic sleetje zonder echt een rugleuning... Zo'n halve.

2 paar wantjes: slim, neem ik mee!
    Ik moet zelf ook nog snowboots hebben.

Ruimte in de auto hebben we meer dan genoeg.
    Knalroze hoeft niet ;) Maar ik zie het nut van knaloranje wel in.

Bedankt allemaal!

9. Saskia78

Wij hebben zo'n plastic slee ook zonder rugleuning.. (zo eentje waarbij je bijna op de grond zit) Ging eigenlijk prima.
    Toen ze op de slee van dr neefje mocht (me leuning) lag ze uiteindelijk languit te slapen :)

Snowboots voor jezelf kun je ook meteen bij scapino meenemen overigens. Ik zit inmiddels aan m'n 2e paar à 10€ zegmaar :)
    Ook hier geen fanatiek wintersporten maar vooral wandelaar en dan is dat toch wel fijn. Net als een warme jas met skibroek en handschoenen/muts overigens.
    Niet noodzakelijk maar wel heel fijn omdat ze warm en waterafstotend zijn :)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Warme jas heb ik.
    Skibroek gisteren kunnen lenen.
    Handschoenen moet ik nog (heb alleen wollen).
    Eigenlijk moet ik nog een nieuwe sjaal en muts...

De buurvrouw heeft gisteren een heel leuk skipakje voor haar dochtertje gehaald bij de Intersport. Daar ga ik straks ook even kijken!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb net 3 skipakjes besteld via Wehkamp, omdat ik denk niet meer genoeg tijd te hebben om de stad in te gaan en stal dat ik niet meteen slaag... Ik kan er altijd 2 terugsturen :) ook meteen snowboots voor mijzelf besteld.

Verder nog wat vraagjes:
    - wintersportzonnebrand van Zwitsal, koop ik die gewoon bij de drogist?
    - Handschoenen voor kleine handen... waar hebben ze die?
    - Bivakmutsje kleine maat, waar koop ik die?
    - Van die sjaaltjes/colletjes met flappen. Ik heb er zelf 1 voor motorrijden, maar waar haal ik die in maatje klein?

Bedankt allemaal!

12. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Wantjes ook gewoon bij Scapino. H&M heeft ze ook. Je moet er op letten dat ze van dat skipakkenspul zijn, geen gebreide.
    Misschien ook leuk om zo'n billenglijdersleetje mee te nemen. Mijn zoon van 2,5 vond dat fantastisch!
    Wintersportzonnebrand voor kids heb je ook van nivea of etos. Het is wel belangrijk dat je geen gewone zonnebrand gebruikt want daar zit water in en dat kan bevriezen. Winterspul is lekker vet. Dus ook lekker smeren als de zon er niet is.
    In plaats van maillootjes kun je ook leggings (neem gewoon een zwarte of donkerblauwe voor een jongen) onder de skibroek doen. Dan kun je nog lekkere dikke sokken aan doen (als dat in de snowboots past).
    En vergeet voor in je buggy een voetenzak of dekentje niet!

13. Saskia78

Kolletje zag ik toevallig laatst bij h&m...
    Maar bivakmutsen... Dat vond ik moeilijker te vinden.
    Overigens combineert dat niet met een kolletje denk ik?
    Bivakmutsen zijn namelijk aansluitend rond de nek..

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jawel hoor, dat lukt wel. Eerst de muts en dan de col erover. Dat deed ik zelf ook altijd met motorrijden. En dan nog een sjaal eromheen als het echt koud was (ik reed het hele jaar door, behalve met sneeuw en ijzel).

Weer meer nuttige info! Bedankt allemaal! Vandaag met de lunch even naar de Etos en misschien naar de H&M, afhankelijk hoe laat die open is (maandag, hè)

15. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Hoi!
    Let wel op dat de zonnecrème niet op waterbasis is. Dan bevriezen de wangetjes als het heel koud is. Crèmes die niet op waterbasis zijn smeren wat lastiger maar is echt nodig.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #16 SushiLover123, 30 jan 2012
    Laatst bewerkt: 30 jan 2012
    Zoooo, vandaag naar de H&M geweest. Ze hadden wel colletjes met flapjes, maar alleen hardroze.
    Ze hadden ook een zwart bivakmutsje, maar het was de laatste en veel te groot!

Ik ben uiteindelijk thuisgekomen met een sjaal, een wol-achtige muts met kort zonneklepje, een muts met (nep)bontvoering met van die oorflappen, een paar (net iets te grote, maar ze hadden niet kleiner) wanten. Van kunststof, niet van wol. En een echter Marvel Spidermanzonnebril. Dat was meteen het enige wat ie op wilde :)

Over de zonnecrème... ik heb nu Garnier Ambre Solaire UVski, factor 50+, hypoallergeen, zonder parfum, 'extreme conditions protection cream cold climate protection' Kids + adults.
    Maar hij is niet zo dik en vet als ik had verwacht.... DUs ik pak net de verpakking en hij begint met: AQUA/WATER... ;)

Fijn is dat... Hoe kan dat dan dat het een wintersportcrème is en op waterbasis is?

Edit: Oh gelukkig: Uit de consumentengids van januari 2009: "De Garnier is een olie-in-waterproduct (dus eigenlijk de formule van een zomerzonnebrandmiddel). Dit hoeft niet voor problemen te zorgen." Dat was echter wel de factor 20...

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    vergeet een skibril niet, aan een gewone zonnenbril heb je niet heel veel is mijn ervaring.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, we gaan niet daadwerkelijk skieën, hè.. En we zitten ook niet zo heel hoog. Ik ga geen dure skibril aanschaffen hiervoor... Heb al genoeg uitgegeven :D

19. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    persoonlijk vind ik ze niet duur.
    maar ze zijn idd wel aan de prijs, maar alles voor mijn ogen.
    sneeuwblindheid kan je ook krijgen zonder te skieen maar door in een skigebied heel veel in de sneeuw te zijn.

20. Saskia78

Mja sneeuw is sneeuw he

maar ik heb zelf gewoon een flink donkere zonnenbril en dat gaat eerlijk gezegd prima.
    niet eentje van 10e op de markt overigens maar ook niet enorm duur.
    en dochterlief draagt liefst haar baby-banz dat is ook niet echt een skibril maar wel vrij donker en met uva/uvb filters.
    Voordeel is het elastiekje waardoor hij goed blijft zitten.

Deel Deze Pagina