nu is het ikke-ikke-ikke!

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Pffff jeetje zeg... ik ben nu 10 maanden bezig om een advocaat in de arm te nemen. Nu zit er schot in de zaak!
    Mijn ex weigert zijn deel van de restschuld te betalen van onze gezamelijke woning. Hij is verhuisd en denkt: mij vinden ze niet meer.
    Rechtsbijstand, een jurist, en deurwaarder kunnen mij niet helpen. Eentje zei zelfs: hij kan het ws niet betalen :$:$ ik wel dan!!! Het gaat gvd om een bedrag van 23.000 waar ik een lening voor heb moeten afsluiten! Ik lig elke maand krom om alles te moeten betalen! Ik heb ook gelijk de lening van mijn huidige man er bijgenomen omdat we het anders niet konden afsluiten. Nu betaal ik maandelijks 320 euro die ik hard nodig heb.
    Mijn ex heeft facebook voor mij afgesloten, zijn tel geblokkeerd en van zijn familie hoefde ik al nooit iets te verwachten. Zij mochten mij al nooit... mijn hele huwelijk was ik minderwaardig. Lelijke schoenen, broeken die te simpel waren, haar zat nooit goed. Ik kookte te vies, ik werd een hoer genoemd terwijl ex er gewoon om stond te lachen. Als hij nog achter mij stond had ik het misschien nog getrokken maar bij elke piep rende hij naar zijn vader om daar uit te huilen, ipv het bij mij te bspreken. Ik kreeg altijd op m'n donder van ex-schoonvader die je zo wist te manipuleren dat jij je minder voelde bij hem. Mijn vader wilde een x klussen toen we net het huis hadden gekocht. Ex-schoonvader fakte zelfs een Meniere aanval omdat hij niet mee kon naar het huis (in de hoop dat mijn vader het klussen zou uitstellen, hij voelde zich achtergesteld omdat hij niet zo handig is).

Alles staat op papier. Hij is verantwoordelijk voor zijn deel van de schuld. Alle bewijzen heb ik. Hij kan ook een advocaat aanstellen maar ik vrees dat hij geen poot heeft om op te staan!

Via via een advocaat in de arm genomen want voor pro deo verdienen we teveel. Nu de laatste dingen regelen en ik zie m in de Rechtbank! Wel 65km reizen maar ik wil m graag weer in de ogen aankijken. Etterbak! Hij heeft nu nog niets in de gaten... gna gna!

Ondertussen zijn mijn schoonvader, stief-schoonmoeder en opa overleden. Heb ik een kind gekregen en een miskraam doorstaan.
    Soms he ben ik moe. Moe van het gezeik. Ik heb nu een nieuw leven! Maar hij is er nog. Figuurlijk gesproken. Ik denk nog vaak aan het feit: wat als?? Wat als hij niet zo'n etter was? Ik maak me moe. Ik ben kapot. Van het werken, van het gezeik, de mails, de telefoontjes........ het duurt zeker nu nog 3 maanden. En dan ben ik er vanaf.... dan kan na 2 jaar MIJN leven beginnen! En van die 300 euro koop ik iets moois voor mezelf..... over 3 maanden..........

Ooo wat duurt dat lang.... ikke ikke ikke!!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ha thats the spirit! Je vecht voor je geluk, en dat zal er ongetwijfeld komen.
    Veel succes en sterkte!

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Goed zo! En houd ons op de hoogte ;)

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    You go girl!

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

En terecht dat je het zo aanpakt! Chapeau!

Heel veel succes en ik hoop dat je er snel van af bent en er van af blijft!

6. nono

nono Niet meer actief

Nog even volhouden!!

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Geen tips wou alleen even zeggen dat je een sterke vrouw ben!!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Misschien heeft hij het nu ook wel zwaar omdat zijn ouders zijn overleden?

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, onaardig gezegd, dát is niet haar probleem: dan nog moet je je rekeningen gewoon door blijven betalen en kun je niet alles op een ander schuiven.

Ts: groot gelijk hoor, zet hem op!

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Volgens mij gaat het niet om de ouders van haar ex, maar van haar huidige partner.

TS: wat goed van je! Jij komt er wel.

11. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Klopt.

Het enige wat hij heeft gedaan is zich onzichtbaar verklaren en hopen dat ik er niet achterkom waar hij woont. ;)
    Nu heeft de advocaat mij een kopie van de dagvaarding opgestuurd, hoe het er ongeveer uit komt te zien en waar hij zich moet melden. Stond zijn adres er ook op..... :D mijn handen jeuken zo!!!! Maar ik ga er niet naar toe, anders ruikt hij onraad natuurlijk. Wie weet wat hij gaat doen........ hij is wel zo 'slim' geweest om zich bij z'n huidige vriendin in te schrijven op haar adres. Dus een kwestie van het GBA raadplegen en hups!

Ik twijfel of z'n vriendin weet van zijn restschuld. Ik denk het niet, want bij de koopoverdracht zat ze er zo relaxed bij! Niet een gezicht van: oh shit nu begint de ellende pas! Ik denk dat hij nog last met haar gaat krijgen :D
    Het enige wat hij deed, toen ik m'n koffers pakte, is huilend naar de buurvrouw gegaan. Daar heel de avond gepraat. Ook met zijn broer en schoonzus. De weken daarna heeft hij 1x gebeld: kom alsjeblieft terug want *naam van mijn oom* wil graag dat we het nog een keer proberen... :$ het was niet van: Ik hou zoveel van jou, kom naar huis, dan praten we er over! Dat was voor mij de figuurlijke druppel...

Als het topic tzt nog openblijft hou ik hier op de hoogte, anders open ik wel weer een nieuwe.. :D

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ongetwijfeld maar je kan niet iemand anders je rotzooi laten opknappen, zorgen dat je onbereikbaar bent en je ex moet dan maar krom liggen om alles te kunnen betalen !
    Samen een schuld, dan ook samen betalen, heel simpel!

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Succes en sterkte! Hopelijk kan je zo alles afsluiten!

14. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    You go girl!! ik wil je niet bang maken, maar misschien is het wel een goed idee om er rekening mee te houden dat het uiteindelijk toch nog wel wat langer kan gaan duren allemaal. Vaak kunnen ze nog wel manieren vinden om procedures te rekken e.d.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Jij komt wel...en wat betreft je ex: karma is a bitch!

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat optimistisch na al die ellende, super goed van je.

17. sas77

sas77 Actief lid

18 sep 2014
    183
    0
    0
    You go girl!! Men zegt wel eens, geduld is een schone zaak, in jouw geval zeker. Maar wie het laatst lacht....... veel succes en vooral geluk en rust

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik wil geen party-pooper zijn maar denk er niet té makkelijk over ook al sta je op papier juridisch volkomen in je recht. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen en van een kale kip kan je niet plukken....dat soort zaken. Goed hoor dat je voor jezelf vecht, heel veel succes en sterkte! :)

19. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    *shop* :D

De advocaat heeft een brief gestuurd dat hij 10 dagen de tijd heeft om zich te melden. De 10 dagen zijn nu om en hij heeft niets laten horen. De dagvaarding gaat ze daarom vandaag nog versturen. Hij moet zich dan melden met advocaat in de Rechtbank. Weet niet wat er gebeurd als hij niet komt opdagen...
    Het balletje rolt nog steeds! :)

20. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    You go girl! Woeii! :D

Deel Deze Pagina