Ook een keer geluk....

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamak, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Moet even melden dat wij eens een keer geluk hebben m.b.t. de afrekeningen... Dat mocht ook wel eens een keertje..

Een aantal jaar geleden woonden we in een huis wat schijnbaar niet goed geisoleerd was (huurhuis)... uiteindelijk moesten we toen 1600 euro bijbetalen aan de eneco.. :$ (en dat terwijl de maandelijkse termijn al 115 euro was!)

Inmiddels wonen we al 2,5 jaar in ons koophuis... Vorig jaar moesten we 450 euro bijbetalen aan eneco... gelukkig viel het mee:D

Dit jaar is het eindelijk feest.. we moeten namelijk het historische bedrag van 2.32 euro bijbetalen... JEEEJ!!
    Ze hebben ons wel 6 euro per maand omhoog gezet maar dat is nog te overzien.. We gaan nu dus van 157 naar 163 euro..

Een maand geleden kregen we ook al de waterrekening waar we 5 euro terug kregen.. Ook daar viel het dus mee...
    We betalen voor water 50 euro per kwartaal dus 200 euro per jaar..

Eindelijk zit het ons eens mee met die gekke rekeningen

2. Alita

Alita Niet meer actief

ha fijn he?

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    absoluut... ik gedachte zag ik mijn spaargeld alweer richting Eneco vertrekken... whhahaa

4. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja erg he hoe je daar gek van kunt worden!!!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ja dat is fijn! Wij krijgen gewoon € 500 terug!

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja deze rekeningen zijn altijd een vrees bij ons. Wat fijn dat jullie geluk hebben!!!

Nog mooier als jullie volgend jaar gewoon geld terug krijgen.

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, geld terug krijgen zou ook leuk zijn..
    Wij letten nu zelf al heel goed op onze kosten.. we kijken regelmatig naar onze meterstand en kijken of het gebruik een beetje in verhouding staat met dat van die maand of dat jaar ervoor...

Nu zitten we dus redelijk goed..
    We zetten overdag de verwarming uit (hebben een klokthermostaat) en we letten op het verbruik van electriciteit door juist in de weekenden te wassen en drogen enzo..

Gelukkig heeft het dus ook goed uitgepakt :D

8. Ellen291982

dat scheelt een hele hoop ja. wij drogen eigenlijk niet meer en de computer gaat gelijk uit als we hem niet gebruikenl. verder ook zoveel mogelijk helemaal uitzetten ipv op standby dat blijkt ook best wat geld te kosten. Hier gaat de kachel ook niet hoog. 2 jaar geleden een rekening gehad van bijna 800 euro (terugbetalen) en vorig jaar kregen we geld terug. Heeft de besparing dus echt geholpen. we hebben de rekening ook iets hoger gezet als dat ze zelf als voorschot hadden berekend. hopelijk hoeven we hierdoor weer niet te betalen.

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Das netjes ja.. dat je geld terug krijgt..

Niet meer drogen zou ik niet kunnen hoor... Al die handdoeken en hydrofiele luiers van die kleine van mij... Ook worden ze anders zo hard en schuurpapierachtig als je ze in de lucht laat drogen,.
    Nee, dan maar een duurdere energierekening.. haha
    Overigens droog ik alleen handdoeken, slabbetjes, hydrofiele luiers en badcapes hoor.. Kleding gaat wel op het rek... :D

10. Ellen291982

kan ik begrijpen. vind het nog wel meevallen misschien ben ik er wel teveel aan gewend al haha!

Gelukkig blijven de badcapes hier lekker zacht, want ja voor mijn dochter wil ik ook geen harde schuurdingen hoor!

Deel Deze Pagina