Gezocht: originele, Nederlandsklinkende jongensnamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door NiekeKris, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik ben nog niet zwanger, maar omdat ik jongensnamen erg lastig vind, kan het geen kwaad vast op zoek te gaan. Ik ben dus op zoek naar orginele jongensnamen, die wel Nederlands klinken en die ook qua schrijfwijze niet te ingewikkeld zijn. En liefst ook nog met 6 letters, twee lettergrepen en een N erin. Maar dat zijn bij-eisen.

Namen die ik bv. wel leuk vind: F.erron, S.ilvan, Y.aniek, K.ieran, T.hymen

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Jeron
    Jelmer
    Pieter
    Symon/Simon

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    laurent

julian

maarten

jurian

jeroen

marcus

joerie

thijmen

oliver

jannus

jurgen

patrik

mathijs

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
  5. bloem2

bloem2 Niet meer actief

6. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jayden - Landon - Aaron - Alain - Austin - Rowan - Calvin - Carson - Declan - Erwin - Gordon - Gaston - Hayden - Melvin - Pepijn - Stefan - Tristan

Zoals je ziet niet allemaal NL zoals je aangaf, maar voor mij is bv K.ieran (die je zelf noemde) ook niet typisch Nederlands dus ik dacht ik noem gewoon de namen die in me op komen, eindigend op een n en als het ff kan met 6 letters.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Het hoeft ook geen Nederlandse naam te zijn, als het maar Nederlands klinkt. :) Namen als Chad, Juan, Randy en Shane vind ik bijvoorbeeld niet Nederlands klinken, omdat de schrijfwijze niet overeenkomt met de Nederlandse uitspraak van de letters, als je begrijpt wat ik bedoel?

Julian en Jurian vind ik ook erg leuk, maar die komen best vaak voor... Laurens (ipv Laurent) en Rowan vind ik ook leuk, maar zijn het toch niet helamaal... Ik blijf jongensnamen toch echt enorm lastig vinden...

Deel Deze Pagina