Ook een nieuw samengesteld gezin?!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door loulou79, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loulou79

    loulou79 Actief lid

    29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemiddag dames, hoe is het met jullie allemaal :D

    Hier lekker druk de jongste is alweer 6 geworden afgelopen vrijdag
    :D

    @marina71 wat leuk dat je ex zo positief was. Ik zie aan je banner dat je 12 weken bent gefeliciteerd O:)

    @Janjansje, jou ex ook al zo positief leuk, en fijn dat jou vriend er meeeens is dat deze ook jou achternaam krijgt ( moet die van mij nog zie over te halen) ;)

    @Angelie, gefeliciteerd was het aanzoek een beetje romantis :D

    @klasien, ik hoop dat je alweer een bent opgeknapt, enne hoe is het weer bij jou?

    Dames fijne zondag
     
  2. Mnq

    Mnq Bekend lid

    7 jan 2008
    822
    0
    0
    Samengesteld gezin:

    here goes;

    Mijn man (zijn wel getrouwd) is eerder gehuwd geweest en heeft uit dat huwelijk twee kinderen; mijn man is 18 jaar ouder dan ik, zijn kinderen zijn nu 20 resp. 17 jaar. Zij krijgen dit jaar een broertje/zusje erbij.

    Bij ons is het echter wel zo dat iedereen wel dezelfde naam heeft, dat scheelt weer. De ex van mijn man weet sinds een week ongeveer dat we zwanger zijn, krijgen wel emails van haar over van alles en nog wat, maar een felicitatie kan er niet af. Ik gun haar ook niets, dus het maakt me niet veel uit, maar vind wel dat je je op die manier laat kennen. Niet echt stoer, om het maar simpel te zeggen.

    Mijn man is heel betrokken bij deze zwangerschap en ik weet dat hij er nu veel meer mee heeft dan zijn vorige zwangerschappen, toen werkte hij heel veel, relatie ging al niet goed. Denk ook, en dat hoeft niemand met me eens te zijn hoor, dat je hoe ouder je bent, je er anders tegenaan kijkt en anders meeleeft en betrokken bent bij je vrouw. Peter in ieder geval, ben er dan ook erg blij mee!

    Mijn stiefdochter is er trots op, ze zag laatst mijn buikje en kreeg een glimlach van oor tot oor. Mijn stiefzoon is een rasechte puber, wereldje draait om hem, heeft niet veel oren en ogen voor omgeving, behalve zijn vriendin natuurlijk ;) Hij vraagt wel en keurt het niet af, dat zeker niet, maar is niet betrokken. Hij woont ook bij zijn moeder, daarmee is de situatie ook heel anders. Dochter woont bij ons.

    Ikzelf ben erg blij met de kids van mijn man, het zijn fijne kinderen. Voor mij meer huisgenoten/vrienden dan kinderen uiteraard. Kan prima met dochter op stap bijvoorbeeld. Die relatie is gewoon heel anders dan met stiefkinderen van partners van vergelijkbare leeftijd.


    (Hebben wij straks wel al een oppas geregeld :) Grapje! )
     
  3. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hoi meiden!

    Bedankt voor de felicitaties!

    Hij had helemaal geen aanzoek gedaan. Ik zei op de grote dag nog tegen hem dat hij me nog wel moest vragen, omdat ik anders nee zou zeggen. En klagen dat het zo toch wel erg kaal was, in ons gewone kloffie, nog niet eens een bruidsboeket. :cry:

    Wat ik niet wist, is dat hij allang wat geregeld had!

    We zaten in de trouwkamer, de ambtenaar wilde met de ceremonie beginnen, zegt hij: even wachten, ik moet nog wat regelen!
    Komt er ineens een bruidsboeket te voorschijn en hij gaat op zijn knieën!

    Ik in tranen... :) .

    Was echt een verrassing en ik vond het super romantisch van mijn anders zo koele kikkertje...

    De rest van de ceremonie is daardoor wel een beetje langs me heen gegaan, ik geloof dat ik wel ja gezegd heb... :( :)
     
  4. Fairy11

    Fairy11 Fanatiek lid

    14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ook hier een samengesteld gezin...

    Ik ben eerder getrouwd geweest en heb uit dat huwelijk 3 geweldige kids!
    Mijn huidige man had geen kids, samen zijn we nu in verwachting van de 4de.

    Ex reageerde er niet zo erg op geloof ik, daarbij heeft hij niets meer te zeggen over mij! ;)
     
  5. marina71

    marina71 Bekend lid

    12 nov 2007
    605
    0
    0
    Heej wat grappig dat had mijn verhaal kunnen zijn Fairy.....mijn drie kids zijn nu 15, 18 en 20.

    Mag ik vragen hoe oud jij bent?

    Liefs Marina
     
  6. Fairy11

    Fairy11 Fanatiek lid

    14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    mijn kids zijn nu,

    11, 9 en 5

    en ik ben 32 jaar ;)
     
  7. marina71

    marina71 Bekend lid

    12 nov 2007
    605
    0
    0
    we schelen dus nog wel een stukje in leeftijd en mijn kinderen zijn wat ouder, (mijn jongste is dus net 15 geworden, hoezo nakomertje hih)i maar verder wel weer grappig om te lezen...

    jij hoeft nog maar heel even zie ik aan je banner...spannend hoor!

    liefs Marina
     
  8. Fairy11

    Fairy11 Fanatiek lid

    14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ach wat is 5 jaar hè, mijn man en ik schelen 8 jaar hahaha....

    Maar wel leuk...

    Mijn banner loopt iets achter ;)
     
  9. MaaikEmile

    MaaikEmile Bekend lid

    18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    ik voeg me er ook even bij,

    mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen en hij heeft 2 kinderen uit eerdere relaties, 1 van 14 en 1 van 5.

    Ikzelf ben 19, dus zijn dochter van 14 ziet mij meer als een vriendin en die band is erg goed (hoewel ze ook naar me luisterd als ik wat zeg)

    zijn dochter van 5 ziet mij echt als een moeder en deze band is ook onwijs goed.

    Zelf zijn we nu bezig voor een kindje van ons samen (nog 4 dagen en dan hopelijk de insemenatie..)

    de ex van mijn vriend heeft ook echt jarenlang lopen stoken en dat zal ze nog doen als ze de kans heeft maar die ruimte geven we haar niet meer alhoewel ik me wel een beetje afvraag wat ze gaat zeggen als ze weet dat we zwanger zijn. Maar dat is inmiddels een ver van me bed show geworden..

    zoals Mnq ook al vertelde over haar stiefzoon, de dochter van mijn vriend (van 14jr) zit ook in de pubertijd en laat zich er ook weinig over uit, over onze plannen. maar dat gaat allemaal wel goedkomen!
    ze hebben alle twee de achternaam van mijn vriend en als wij samen een kindje krijgen dat krijgt het ook zijn achternaam, en wie weet, misschien ik ook wel ;)

    Mnq » ik zie een kleine gelijkenis in onze verhalen ;)
     
  10. suusje34

    suusje34 Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    hoi,

    ik heb een zoon van 8 uit een eerdere relatie. Omdat de relatie al over was tijdens zwangerschap heeft mijn zoon mijn achternaam.
    Nu pril zwanger van huidige partner (al jaren samen inmiddels en tussen zoon en partner gaat t heel goed)
    Nu zal het nieuwe kindje (als alles goed gaat) wel mijn achternaam krijgen. Vriend vind het geen probleem en ik vind het voor de eenheid wel prettig..
    Tja en hoe ex zal reageren op dat ik zwanger ben?daar heeft hij eerlijk gezegd niets mee te maken. Ben wel erg benieuwd hoe zoon zal reageren. Die vraagt al jaren om een broertje of zusje...dat zou nog weleens tegen kunnen gaan vallen in t begin!
     
  11. nienchen

    nienchen Lid

    6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Hallo, hier nog een. Leuk om alles te lezen. Ik ben 31 en heb een zoontje van 5 uit mijn huwelijk met m'n ex. Nu woon ik vanaf de zomervakantie samen (relatie van 20 maanden) en nu zijn we pas zwanger. Mijn vriend heeft nog geen kinderen. Hartstikke blij natuurlijk.
    Over de namen maak ik me niet al te druk. Ik wil alleen graag wel, dat alles goed geregeld is voor de nieuwe babe. Wat doen jullie? Zijn jullie toch snel getrouwd of regel je zaken op een andere manier? En welke manieren zijn er dan? Weet het eigenlijk niet zo goed. Word een beetje onrustig hiervan.
     

Deel Deze Pagina