Ik zat te kijken om volgend jaar over te stappen naar een andere zorgverzekering. Omdat ik in februari ga bevallen is het van fbto mooi meegenomen dat een eventuele kraamzorg of bevalling zonder indicatie vergoed wordt. Nou bevallen moet ik in het zk dus de kraamzorg die vergoed is vindt ik wel een ontzettend voordeel ... Ook is de premie goedkoper. We pakken dan basis plus module gezinsplanning. Zijn jullie tevreden over fbto?
Ik ben al een paar jaar bij fbto verzekerd en heb geen klagen. Declaraties worden altijd zeer snel vergoed.
Hey Lov, Wij zijn overgestapt van CZ naar FBTO en super tevreden. Hele snelle afhandeling, duidelijk en veel mogelijkheden om uit te breiden. Ik zou het je dus aanraden.
Heb nu dus ook cz en vindt dat ze slechte aanvullende verzekeringen hebben. Je kan bij hun gezinnen pakken à 40 euro extra per maand ..,belachelijk toch?!
Ik zit sinds dit jaar bij fbto, niets te klagen gehad maar heb ook nog maar 1 ding hoeven declareren, dat ging wel makkelijk via een fbto app en een foto Maar bij bevallen en kraamzorg niet met deze zorgverlener te maken gehad
Ja, wij besparen 40 euro per maand nu en hebben nu allebei een uitgebreide tandverzekering. CZ is in vergelijking echt duur.
Ja precies.....bij cz betalen we nu 250 en bij fbto 205 en krijgen heel de kraamzorg vergoed en een pretecho?! Dus he is niet alleen voor de kraamzorg hoor want hij is ook al goedkoper. Maar 200 euro minder betalen aan kraamzorg is toch een mooi bedrag
Vind het tot nu toe prima! Waren dit jaar overgestapt naar FBTO mede door de module gezinsplanning met volledige vergoeding sterilisatie (man), nannycare matje, anticonceptie en nog heel wat andere dingen die ons aanspraken en tot nu toe gaat het dus prima. Snel telefonisch antwoorden gekregen bijvoorbeeld, terwijl dit bij vorige verzekeraars soms lang duurde en je ook nog eens een onduidelijke antwoord kreeg. Ga nog gebruik maken van een aantal dingen uit het pakket, maar verwacht geen gekke dingen
Ik ben ook bij FBTO vergoed en ben erg tevreden. Vorig jaar maart bevallen, toen op 1 januari overgestapt naar fbto met module kind en gezin, heb deze module aangehouden tot na de kraamtijd en daarna afgezegd. Kostte geloof ik 8eu pm maar ik kreeg mijn ZH-bevalling zonder medische reden vergoed en alle eigen bijdrage aan de kraamzorg kreeg ik terug...
Ja, zo'n matje dat aanslaat bij niet registreren van ademhalen (of uit bed pakken en alarm niet uitzetten gaat ie dus ook af ). NannyCare – Het baby sensormatje Was er nooit zo van, maar de jongste sliep veel beter op haar eigen kamertje (helaas!) dus gaf dat matje mij toch wel heel veel rust. Al weet ik dat de meningen er ook weer over verdeeld zijn, maar mijn hormonale bom bleef ermee binnen de perken en ging niet ieder halfuur kijken Kreeg je ook volledig vergoed. EHBO cursus (deels) ook en weet ik wat ze allemaal nog meer in die module gestopt hebben. Vind het echt fijn voor het geld dat het kost. Maargoed, heb makkelijk praten met een sterilisatie van mijn man dus haal het geld er zo al 'uit'.
Oh die hahahaha.... Nou die sterilisatie komt er hier ook volgend jaar dus dat komt goed uit. Alleen pak ik dan de verzekering voor ons allemaal natuurlijk...maar dan kost het me 13 euro want je betaalt gelijk voor iedeeeen? Ja behalve de kids natuurlijk.
Wij zijn er hier ook erg tevreden over.. Declareren gaat heel makkelijk en snel.. En idd veel vergoed. En handig dat je modules aan en uit kunt zetten En als je zwanger bent en gaat bevallen leuke cadeautjes
Ja ik kan dus pas vanaf 1 januari overstappen....maar krijg dan nog gewoon het kraampakket... Vandaag met fbto gebeld omdat ik me dat afvroeg hoe dat zat. Maar wat krijg je dan in je pakket en als je bevalt? Ben nu wel nieuwsgierig
Wij zitten nu voor het 2e jaar bij fbto. Declareren via de app gaat heel snel. Modules aan en uit zetten is handig! Ik zou wel 2 aparte polissen nemen.