ook een schildklierprobleem en zwanger willen worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door demi123, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hallo meiden,

    Ik ben 22 en wij zijn deze maand gestopt met de pil. Ik heb al een jaar of 5 hashimoto, een te langzame schildklier. Ik vroeg me af of er meer meiden waren met schildklierproblemen die ook zwanger willen worden of zijn.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

    Groetjes Demi
     
  2. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ja ik heb ook een te traag werkende schildklier. Ik las altijd da t langer kan duren bij ons eer da we zwanger raken, maar mijn huisarts zegt da ik voor hetzelfde geldt, meteen zwanger raak, zit nu in mijn tweede ronde, afwachten dus...
     
  3. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ja ik had ook zoiets gehoord. Het is vooral belangrijk dat je tsh zo laag mogelijk is. Heb je hashimoto? Ik wel, helaas is daarbij de kans op een miskraam verdubeld in de eerste 3 maanden.

    Groetjes Demi
     
  4. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik heb ook een te langzaam werkende schildklier en sinds een jaar werkt het nu optimaal om zwanger te raken, zeggen ze. Helaas nog steeds niet zwanger helaas en nu al 14 rondes verder. Ik wil jullie niet kwetsen. Maar ga er toch maar vanuit dat je een tijdje bezig bent, ik werd er namelijk behoorlijk depressief van.

    Ben wel blij dat mijn schildklier onder controle is.
     
  5. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Nou ik kan er maar het beste rekening mee houden dat het een poosje zal gaan duren dan kan het alleen maar meevallen. Ik ben nu ook al een poos heel goed ingesteld tsh is onder de 1, dus das wel heel fijn. Wel ben ik heel benieuwd naar hoe ik me lichamelijk zal voelen als ik zwanger ben, ze zeggen namelijk dat schildklier patienen zich dan geweldig voelen! dat is wel een hele leuke bijkomstigheid! haha.
    Sunnycloud, wat vervelend voor je dat het al zo lang duurt! Kan me voorstellen dat je dan af en toe de moed een beetje laat zakken. Maar vroeg of laat komt er ook vast wel een beebje voor jou! :baby:

    Groetjes Demi
     
  6. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hoi, mijn schlidklier werkt ook te langzaam.
    Ik ben na 2 maanden zwanger geworden, nu bijna 30 weken.

    ik hoop echt dat het bij jullie ook snel mag lukken.

    ik voel me nu in de zwangerschap echt heel goed,ik weet niet of het er ierts mee te maken heeft.
    ik laat in ierder geval wel vaak mijn bloed controleren.
    Een maandje terug voelde ik me heel erg moe, geen energie om iets te doen, bleek dat de waardes gezakt waren.
    Medicijnen zijn bijgesteld en nu gaat het weer super.

    succes, groetjes Lonneke
     
  7. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    dat geeft ons weer goeie moed dan! :)
     
  8. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Dat geeft ons zeker goede moed :D
    Ach we ziet het ook allemaal wel, ik heb gelukkig niet heel veel haast.
    In augustus ga ik weer naar mijn internist, dan ga ik ook alles overleggen over zwanger worden/zijn.

    Groetjes Demi
     
  9. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hoi meiden! Ook ik heb een schildklierprobleem. Vanaf mijn geboorte al te langzaam werkende schildklier. Mijn internist heeft niets gezegd of je snel zwanger kan raken of niet. Ik moest het iig z.s.m. als ik het weet te laten weten zodat ze me dan kan doorsturen naar een gyn. Bij mij zijn de waarden nu weer een poosje stabiel maar hou er rekening mee tijdens je zwangerschap vaker je bloed te laten testen en als je onder behndeling van een internist bent vaker een afspraak te maken. Dat gaf mijn internist aan. Wel heel fijn dat ik hier zoiets terugvind over schildklierproblemen. Niemand in mijn omgeving weet precies wat het inhoudt dus is het heel fijn om er hier ervarover uit te wisselen. Succes allemaal! N.b. Mijn vriend en ik zijn nu 3 maanden bezig en ik ben 3 dagen overtijd.
     
  10. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Spannend Iris, ik zal voor je duimen!
    Ja ik vind het ook heel fijn om hier wat herkenning te vinden, voor iemand die geen schildklier problemen heeft is het eigenlijk niet voor te stellen hoe het is.
    Mijn vriend en ik zijn vorige maand gestopt met de pil, eigenlijk zouden we eerst een paar maanden condoom gebruiken maar we konden toch niet wachten haha. Ik hoop alleen wel dat mijn eigen cyclus het snel weer overneemt ik ben namelijk eerder een keer gestopt met de pil en toen ben ik een heel jaar niet ongesteld geweest, en dus ook niet vruchtbaar :confused:
    Nou ja we moeten het maar afwachten, ik zou volgende week vrijdag ongesteld moeten zijn.

    Groetjes Demi
     
  11. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij mij werkt mijn schildklier te snel, ik heb twee jaar geleden een zoontje gekregen waarvan ik gelijk in ronde 1 zwanger raakte. Nu waren we een half jaar bezig en dat eindigde in een bbz.
    Tegen mij hebben ze nooit gezegd dat het een zwangerschap of zwanger worden kan beinvloeden. Wel dat er na de bevalling mijn klachten kunnen toenemen, maar gelukkig is dat niet gebeurd het is zelfs wat minder geworden. Ik heb ook de ziekte van crohn en dat zou het wel kunnen beinvloeden zei de gyn.

    Meiden veel succes met zwanger worden,

    groetjes
    conny
     
  12. sabrine

    sabrine Actief lid

    11 jun 2007
    362
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik heb ook een schildklier probleem 1 werkt er niet en de ander voor 8 % dus das niet goed....Ik ben nu al een tijdje bezig maar bij mij nog helemaal niks :cry: Ik hoop dat het snel komt nu.....
    Veel suc6 met zwanger raken ;)
     
  13. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hoi allemaal,
    Vandaag ben ik weer bij mijn internist geweest voor controle en meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om even wat vragen te stellen.

    Als eerste: Kan het langer duren voordat je zwanger raakt als je een schildklierprobleem hebt?
    Zij gaf als antwoord: het kan inderdaad wel. Ligt eraan hoe goed de schildklieren dmv medicijnen zijn afgesteld. Bij mij is het zo goed afgesteld, dat het bij mij gewoon op de normale manier zou moeten gaan. Dus net zoveel kans en gemiddeld net zolang als bij gezonde mensen.
    Ze gaf ook aan dat mijn medicatie nu wat omhoog wordt gesteld, omdat ik bezig ben met zwanger raken. Dat is goed voor de baby. Ook in de zwangerschap wil ze de medicatie zo hoog mogelijk afstellen ivm de baby die ook mijn medicatie in zich opneemt. Ik gebruik trouwens thyrax 150 mg. Wie heeft dat ook?

    Ik heb ook gevraagd met wie ik nou contact moet openemen als het zover is. Gezonde mensen nemen vaak contact op met de huisarts die hen dan doorverwijst naar een verloskundige/gynaecoloog. Ik moet direct contact met haar, de internist, opnemen zodat ik vaker kan komen en vaker moet laten bloedprikken ivm controle.

    Ook heeft ze aangegeven dat een thuisbevalling tzt (hoop dat ik snel zwanger mag raken net als iedereen hier) uitgesloten is. Ze willen de baby meteen controleren op schildklierafwijkingen. Het is niet erfelijk per definitie, maar kan het wel zijn.

    Ik heb altijd gezegd voor mijn 30e een baby te willen hebben maargoed, dat wordt nu een beeeeeetje lastig, haha. Ik word morgen namelijk 30! Nou ja, ach, rustig dooroefenen en dan hopelijk is het gauw zover.

    Veel succes iedereen!
     
  14. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi Iris, ik slik ook thyrax 150mg. Ik ga de 27ste naar de internist om alles over zwanger worden en zijn te bespreken. Ik ben ondertussen wel al gestopt met de pil, maar nog niet weer ongesteld geweest.
    Weet jij je waardes van dit moment ook? Mijn tsh zat afgelopen mei op 0,16, super dus!

    Groetjes Demi
     
  15. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hoi Demi, Vandaag heeft ze het niet over mijn waardes gehad. Dat doet ze eigenl;ijk alleen wanneer het weer even schommelt zeg maar. Maar nu is het perfect. Ik weet wel dat ik nu vrij hoog zit met de medicatie ivm mogelijke zwangerschap. Heb wel vragen gesteld, zie mijn vorige stukje, maar voor de rest wilde ze niets beantwoorden. Stomme muts! Ze zegt dat doen we wel als het zover is. Ja maar, het is mijn lichaam en ik wil weten hoe en wat. Dus als jij bij de internist bent geweest en wat duidelijkheid hebt, laat je het me dan weten? Hier of in een pb? Maakt niet uit. ben dan net terug van vakantie en hopelijk zwanger... De vorige keer had ze er niet bij stilgestan trouwens dat ik bezig ben zwnager te worden en dus niet hogere medicatie afgesteld. Wat is dit voor een mens. Praat ik soms tegen een muur bij haar ofzow?! :( :x. Liefs.
     
  16. ellendoll

    ellendoll Lid

    25 jul 2007
    48
    1
    8
    ikzelf heb ook een traagwerkende schildklier, bij onze eerste was het van de 1ste ronde raak, inmiddels 16 rondes bezig terug voor de 2de (maar wss wel raak deze maand :) )


    Veel succes met het zwanger worden ;)
     
  17. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ik heb ook een te traag werkende schildklier, had niet echt last maar was wel 30 kilo aangekomen op drie jaar tijd. de dokter zegt dat t bij mij nie zo erg is, maar heb toch medicijnen gekregen( elthyrone).
    die heb ik anderhalf jaar ingenomen en ben toen 17 kilo afgevallen, maar voelde langs alle kanten druk, iedereen vroeg: en ben je nog afgevallen.
    werd er echt niet goed van, zelfs de dokter. was ik vijf kilo kwijt op vier weken afgevallen en dan was t nog nie genoeg.
    werd er echt gek van en ben toen van t ene op t andere moment gestopt met die pillen.
    zou ik voor mijn zwangerschap naar de dokter gaan? kijk er echt niet naar uit. :(
     
  18. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Ik zou zeker voor je zwangerschap naar de dokter gaan. Als ik jou was zou ik een doorverwijzing naar een internist vragen. Due houdt het allemaal heel goed in de gaten. Die medicijnen die jij slikt ken ik niet. Heb zelf vanaf mijn geboorte al thyrax (is bij mij ontdekt toen ik 6 weken was). ben door dit schildklierprobleem niet aangekomen maar dat komt omdat er bij mij al jarenlang medicatie voorgeschreven wordt. Ik weet niet of je last hebt van de volgende verschijnselen wanneer je geen medicijnen slikt?
    * heel moe, altijd koud, vooral handen en voeten, wanneer je even geen medicatie slikt wat sloom en evt. suffig. Dit zijn de meest bekende verschijnselen. Hoelang heb je dit schildklierprobleem al? Zelf slik ik vanaf mijn geboorte thyrax. De hoeveelheid schommelt wel eens maar dat komt hoe ouders je wordt en hoe zwaarder je bent hoe meer medicarie je lichaam nodig heeft natuurlijk. Maar tijdens je zwangerschap zou het heel goed zijn dat je bloed goed in de gaten wordt gehouden. Maargoed, dat is in mijn situatie zo en in die van Demi123 neem ik aan ook (omdat we dezelfde medicijnen slikken en zij netzoals ik bij de internist loopt). Ligt eraan natuurlijk hoe ernstig jouw situatie is. Mijn advies: raadpleeg een internist, laat je doorverwijzen en hij/zij kan dan bekijken of het nodig is je extra op ciontrole te krijgen en (andere) medicatie te slikken. Succes en laat je iets horen?
     
  19. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik sluit me volledig bij Iris aan. Het is erg belangrijk dat je waardes goed zijn als je zwanger wilt worden en vooral ook in het begin van je zwangerschap. Als je waardes niet goed zijn kan het zo zijn dat het een stuk moeilijker wordt om zwanger te raken. En als je al zwanger bent en je waardes zijn niet goed is de kans op een miskraam of problemen met de ontwikkeling van het vruchtje erg groot.
    In mjn geval is de kans op een miskraam nog iets groter omdat hashimoto heb.
    Ik ben heel benieuwd naar mijn gesprek 27 augustus, ik zit nog wel met het feit dat ik ook nog efexor slik. Efexor heb ik een half jaar terug voorgeschreven gekregen voor mijn angsten en zenuwen, het is een anti-depressiva.
    Ik weet dat er wel veel vrouwen een gezond kindje mee hebben gekregen maar het middel is nog te nieuw om met zekerheid te zeggen dat het veilig is tijdens de zwangerschap. Maar ja als ik ermee ga afbouwen heb ik misschien weer heel veel stress, ja wat weegt dan zwaarder he...

    Liefs Demi
     
  20. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Jeetje Demi, ik hoop dat het gesprek goed verloopt 27-8. Ik zal voor je duimen hoor! Ik hoop dat je die anti-depressiva kan blijven slikken om jezelf prettiger te voelen. Dat is natuurlijk ook heel belangrijk! Vergeet je eigen gezondheid niet hoor. En ik neem aan dat je internist het heus heel goied in de gaten houdt als je deze 2 medicijnen slikt. Doe rustig aan en laat je goed informeren meid. Veel succes en laat even iets horen als je bij de internist bent geweest. Liefs, Iris.
     

Deel Deze Pagina