ook een schildklierprobleem en zwanger willen worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door demi123, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi Iris, dankje voor die lieve woorden!
    Ik laat zeker even iets van me horen als ik op gesprek ben geweest bij mijn internist.
    Ik zal ook voor jou duimen, dat je maar snel zwanger mag raken.
    Mijn vriend zei gister ik hoop maar dat het snel raak is dan zit je misschien iets minder op het zwangerforum haha heeft die het even mis, dan zit ik hier denk ik nog vaker. :)
     
  2. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik zie trouwens net dat je jarig bent vandaag! van harte en een hele fijne dag gewenst! :whistle:
     
  3. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Tenk joe! :D ;). Gaat vast lukken. heb al 1 cadeautje van vriendlief gehad. Nou ja ene printje ervan, duurt even voordat het opgestuurd is, via i-net besteld. Een cadeaubon van het Sanadome, heeeeeeeeeeerlijk! Gaan de laatste vrijdag van onze vakantie daarheen (vakantie begint net en heb het nu al over einde van de vakantie :confused:).

    Graag gedaan hoor en ik hoop dat jij ook snel zwanger mag raken. Lijkt me een hele belevnis. Mijn vriend weet niet eens dat ik lid ben van dit forum. Want hij is veels te nuchter en zegt dan toch alleen maar dat t onzin is. Dus vandaar. Ik denk dat ik ook nog meer te vinden zal zijn hier als ik eenmaal zwnager ben, haha. Nog meer info opzoeken en gezellie kletsen van meiden die in hetzelfde schuitje zitten... Gezellie toch?!
     
  4. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Oh lekker naar sanidome, dat zijn de betere kado's :)
    Mijn vriend is hier ook veel te nuchter voor maar hij laat me wel mijn gang gaan, hij vind het ook wel weer grappig.
    Maar goed ik heb echt al een heleboel geleerd sinds ik op dit forum aan het lezen ben. Ik sprak gister met een collega, zij heeft een kindje van 6 maanden, zij weet niet eens hoe de vrouwelijke cyclus in elkaar steekt. Dat vind ik dan ook het andere uiterste, het kan helemaal geen kwaad om er iets vanaf te weten.

    Liefs Demi
     
  5. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Zeker wel. lekker relazen daarzo. Hmm..

    Och ik denk denk mijn vriend dat ook wel zal doen hoor, mijn gang laten gaan. Dat is eigenlijk best wel erg als je niet eens weet hoe je eigen cyclus/lichaam in elkaar steekt. Ik wist ook niet zoveel van cyclussen en al dat soort dingen af voordat ik op dit forum terechtkwam. Maar idd hierdoor veel geleerd. En iedereen leert van elkaar en wat het fijnste is, je kunt alles vragen want je wordt gerespecteerd! Super hoor. Zo, ik ga maar eens even wat cremetjes endingetjes op mijn gezichtje smeren enzo. Dan nog even wat slingers ophangen en stofzuigen. Darna komt vrirndlief thuis tegen 13:00 uur en nog even boodschapjes doen. Vanavond komen beide ouders en buren (vrienden van ons, alleen de ene kant) dus moet wel wat in halen he. Zaterdag vier ik het voor iedereen. Fijne dag en tot gauw! Liefs, Jarig Jobje :), Iris.
     
  6. paycootje

    paycootje Lid

    23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Hallo,

    Ik heb ook een te langzaam werkende schildklier gehad. Nu gaat het al 10 jaar goed! Heb radio-actieve straling gehad 3 jaar en dat heeft heel goed geholpen, nu geen medicijnen en gezeik meer. Wel nog ieder jaar controle.

    Wij zijn nu al 1 jaar bezig met zwanger worden en heb al een bbz gehad en een miskraam, dus het schiet niet echt op.
    Maar we houden hoop dat het toch een keer zal gebeuren.

    Iedereen veel sucses.....

    groetjes
     
  7. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Gehad? Is die te langzaam werkende schildklier op latere leeftijd ontstaan of al vanaf baby af aan? Bij mij dus, zoals je hier ook kunt lezen, vanaf baby zijnde al. Kom ook nooit meer van de medicijnen en internist af. Maar het gaat goed, dus ach.

    Ik ben pas in de 4e ronde nu, dus mag nog niet klagen. Volgens mijn moeder ben ik al zo oud, die loopt daar telkens over te zeuren maargoed. Net 30 geworden en er inmiddels 4 maand mee bezig dus ach ik ben nog jong en tijd genoeg. Maar wil het zo graag. Wordt iedere keer weer helemaal gek van dat wachten en die onzekerheid! :(

    Ik wens je heel veel succes met zwanger raken!

    Liefs,
    Iris.
     
  8. paycootje

    paycootje Lid

    23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Hallo,


    Bij mij is dat pas op latere leeftijd begonnen met de schildklier, ik was toen 18. Heb ook een aantal jaren veel medicijnen gehad en veel bij de internist gelopen, geen pretje in ieder geval.

    Bij mij werd ook gezegd dat ik nooit meer van de medicijnen af zou komen of dat ik geopereerd moest worden, gelukkig hoefde dat beide niet.

    Ja bij mij zeggen ze ook dat ik al zo oud ben en dat ik moet opschieten met kids, maar volgens mijn huisarts heb ik nog tijd. maar van mij mag het wel komen, iedereen in mijn buurt is zwanger of bijna uitgeteld. nu wil ik!

    Groetjes
    Jij ook veel suc6 en maar hopen dat we beide snel zwanger worden!
     
  9. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hmm, apart dat ze bij jou zeiden dat je ooit van de medicijnen af zou kunnen komen. Maar iig wel heel fijn dat je er vanaf bent zonder operatie of wat dan ook! Misschien is het bij mij, en demi dus, anders omdat wij het al lang hebben. Maargoed, ik ondervind er verder geen problemen mee dus ach die medicijnen 's ochtends is niet echt een probleem.

    Heel irri he dat iedereen daar vaak over loopt te zeuren of je nog nbiet zwanger bent. Ik wil het natuurlijk ook heel graag maar dan zonder "druk" van anderen. heb nog tijd genoeg. Ben net donderdag 30 geworden dus tsja.

    Heel veel succes met zwanger worden ook iig. ben de komende weken niet vaak hier te vinden. Vakantie! En ga a.s. zondagochtend vroeg (06:00 uur) weg...

    Zag dat je 1 dag overtijd bent. Hoop dat het wat is!

    Liefs.
     
  10. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Dat je wel of niet van je medicijnen af kunt komen heeft te maken met het feit of je wel of geen hashimoto hebt. Als je hashimoto hebt betekent dit dat je anti-stoffen hebt tegen je eigen schildklier dus dat je eigen lichaam je schildklier langzaam vernield. Dit proces is niet te stoppen en heet een auto-umuun ziekte.
    Ik weet sinds mijn 17de dat ik hashimoto heb.
    Maar er inderdaad prima mee te leven hoor alleen een pilletje sóchtends :)
    Ik merk wel altijd duidelijk dat ik in de zomer veel meer energie heb als in de winter, ze zeggen dat meerdere schildklier patieneten dit ook hebben. Herkennen jullie dit?

    Liefs Demi
     
  11. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Mijn internist heeft er nooit over gehad dat ik hashimoto heb dus dat zal dan wel niet. Ik kom nooit van de medicijnen af. Maargoed, dat ene pilletje (bij mij 2 dan) is ook geen probleem, als het dan maar goed gaat en dat gaat het gelukkig :D. Maar inderdaad het verschijnsel meer energie hebben in de zomer is erg op mij van toepassing. In de zomer kan ik het 's avonds langer volhouden. In de winter lig ik vaak al vroeg op de bank omdat ik het gewoonweg niet meer volhou. Dan lig ik al te maffen om 21:00 uur ofzo... En nu zoek ik mijn bedje ook op. Welterusten! Liefs, Iris.
     
  12. paycootje

    paycootje Lid

    23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    hallo,

    Ik heb ook geen hashimoto. Ik heb de ziekte van graves gehad en volgens mij is dat net weer anders, want mijn schildklier maakte geen jodium meer aan.
    Maar idd aan die medicijnen daar wen je wel aan, daar was ik ook zo aan gewend, maar toch ben ik blij dat ik daar vanaf ben.( ik had er 7 op een dag)

    Ja ik ben vandaag al 2 dagen overtijd, maar de :evil: zullen toch nog wel een dezer dagen komen, heb ik wel vaker dat ik 2 of 3 dagen overtijd ben.
    Ja wordt ook gek van dat gezeur dat ik al zo oud ben (bijna 32). maar ben laatst nog bij de huisarts geweest en hij zegt dat het nu nog geen probleem zou zijn.
    en ik ben vruchtbaar en mijn mannetje ook anders was het niet al 2 keer misgegaan.

    Jij ook veel suc6 en geniet van je vakantie!
    Wij gaan volgende week pas op vakantie.

    Groetjes Kristel
     
  13. Nic79

    Nic79 Bekend lid

    11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi Meiden,

    Ik heb ook de ziekte van Graves en ben ook al 2 keer dmv radioactiefjodium geholpen. Ik moet nu iedere dag 140mg Thyrax slikken.

    Ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis en hoop zo dat het nu goed is. En wij gaan dan ook weer beginnen ons half jaar wachten zit er weer op Ik hoop echt zo dat de internist tevreden is! Vind het best spannend allemaal!

    Tegen mij was ook gezegd dat ik destijds toen ie veel te snel werkte helemaal niet zwanger zou raken met deze waardes gelukkig is het nu weer een stuk gedaald en zal ik al redelijk in de richting dus...

    Ik ben erg blij dat ik eindelijk meiden heb gevonden die het zelfde hebben als ik, want voor mensen die dit niet hebben is het gewoon niet te begrijpen. Het enige waar ik wel gek van wordt is tig keer dat bloedprikken :( :(

    Ik heb nu trouwens ook weer een leuke bijwerking :( Ik heb verhard opgehoopt vet in mijn onderbenen :( heel vervelend allemaal weer.
    Ik heb nu steunkousen, dit gezeur schijnt ook weer 3 tot 4 jaar duren.
    Zijn er meiden die dit ook hebben?

    Maar ja als ik nu maar snel zwanger wordt.! :D
    Ik heb ook nog een onregelmatig cyclus, maar we wachten af!


    SUCCES ALLEMAAL!
     
  14. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hai allemaal!

    Vanaf zondag kan ik niet meer reageren want dan ben ik echt op weg!

    De ziekte van Graves, nooit van gehoord eerlijk gezegd. Mijn internist heeft het daar ook nooit over. Het enige wat ik jarenlang doe is pilletjes slikken en 1x per 3 maanden naar de internist en bloedprikken. Ook ik vind het vreselijk hoor. Je bent niet de enige! ;). Maargoed het went wel. Zelf slik ik nu 150mg thyrax en de waarden zijn prima. Ben 1-8 nog geweest. Heb geen kans op minder snel zwanger raken door de schildklieraandoening omdat het allemaal precies goed zit. Ben ik erg blij mee! Alleen mijn internis wil niet zoveel vertellen hoe en wat allemaal als je zwanger raakt en bent. Heel irri! T is toch mijn lichaam?! Zelf heeft ze waarschijnlijk geen last van klapperende eierstokken als je opmerkingen maakt als "ach of je nu of op je 31e zwanger raakt maakt toch niets uit?". Ach, om een jaar met klapperende eierstokken rond te lopen is toch niet zpo erg?! :rolleyes: :x.

    Maar kop op meiden, wij komen vast ook aan de beurt! Goed oefenen en blijven hopen!

    Liefs, Iris.

    Hmm balen van dat opgehoopte harde vet! Is dat een bijwerking van de schildklieraandoening of van de ziekte van Graves? Hoop voor je dat je snel zwanger bent!
     
  15. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Hmm beetje gek, mijn bericht is helemaal doorelkaar gegooid... Nou ja, geloof dat alles er wel staat. raar hoor!
     
  16. Nic79

    Nic79 Bekend lid

    11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi meiden goed nieuws!

    Ik ben vandaag naar de Internist geweest en mijn waardes waren prima, moest tussen de 15 en 20 en zit op 17.5! :D

    Ik ben zo Happy! \:D/ Nu kunnen we eindelijk echt beginnen en zijn mijn kansen weer even groot als bij andere meiden.

    Ik blijf gewoon thyrax slikken en mijn arts houdt mij nu extra in de gaten! Super relaxt dus allemaal!
     
  17. paycootje

    paycootje Lid

    23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Hallo meiden,

    ik heb goed nieuws ik had gisteren een POSITIEVE test.
    Ga straks gelijk de gyn bellen voor een afspraak, want mijn ha wil me niet zien die zei gister veel suc6 en ge maar naar de gyn.

    Heel veel suc6 allemaal

    Liefs kristel
     
  18. Nic79

    Nic79 Bekend lid

    11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    paycootje wat een geweldig nieuws! :D

    GEFELICITEERD! \:D/ \:D/ Nou geniet er lekker van en ik hoop dat wij je snel mogen volgen!
    Ik was al super blij met mijn uitslag in het ziekenhuis gisteren :D
    Maar die is natuurlijk 1000 maal beter nieuws! Super hoop meid!

    Geniet er lekker van!
     
  19. paycootje

    paycootje Lid

    23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Ja dank je!

    Heb net de gyn gebeld en kan 29 aug voor de eerste keer erheen wel spannend allemaal!

    Jij ook heeeeel goed nieuws. Zal voor je duimen dat je ook snel een positieve test hebt!

    Veel liefs
     
  20. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Heee, super meid! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

    Hoop dat de rest gauw mag volgen. En dat ik deze maandook een posi test in de handen mag houden. Ga nu morgenochtend vroeg op vakantie, dus kan niet meer reageren. Dus, tot snel meiden! Liefs, Iris.
     

Deel Deze Pagina