Tbs'er krijgt smartphone tijdens verlof.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Strandbal, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
  2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Beter een smartphone met camera dan niks toch.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Prima ontwikkeling!
    En, let wel, het gaat hier om tbs-ers die al een onbegeleide verlofstatus hebben, en nu zonder enig controlemiddel, behalve een normale mobiele telefoon, naar buiten gaan, dus ik juich het alleen maar toe...

Wat bedoel jij dan met 'het moet niet gekker worden'? :(

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.861
    113
    Eens.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #5 Strandbal, 30 aug 2013
    Laatst bewerkt: 30 aug 2013

6. Ik vind het nogal nutteloos.... Wat gaan ze doen als die man wél op het schoolplein staat?! Dan zijn ze toch ook niet opeens binnen 2 tellen bij hem?

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Het gaat voor een groot deel denk ik ook meer om het psychische deel van een smartphone als controlemiddel.
    Feit dat je een medium bij je draagt die je kan tracen (gps) en kan zien (cam) als erom gevraagd wordt kan een extra hulpmiddel zijn in het voorkomen van ongewenst gedrag.

Natuurlijk kan je idd niet in 2 seconden bij iemand zijn, maar een normale telefoon, waarbij gezegd wordt, ik zit in een park, terwijl diegene daadwerkelijk in een kinderspeeltuin zit bijv. is lastiger te controleren, terwijl je met een smartphone ook echt kan zien waar iemand is, en dan gericht actie kan ondernemen en zo nodig iemand zijn onbegeleide verlofstatus af kan nemen (omdat diegene niet eerlijk is over zijn whereabouts) voordat het mogelijk misgaat.

8. knap

knap Niet meer actief

Denk dat een enkelband met gps ook misschien wat veiliger is. Gaat hij naar een bepaalde zone dat ze meteen in actie kunnen komen. Nu moeten ze maar afwachten of hij de good will gebruikt om zijn mobiel aan te zetten en te gaan filmen. En en is misschien dan nog beter.

Het is wel beter dan helemaal niks en mocht er wat gebeuren de dader is sneller weer op te pakken.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.861
    113
    Nee, maar dan kunnen ze daar wel weer de behandeling op gaan afstemmen.
    Wat maakt dat hij zich dan niet aan zijn voorwaarden kan houden.
    Wat is er dan nog meer nodig.
    En eventueel verlof weer beperken of met extra voorwaarden.

Lijkt mij voor de tbs-er ook zeker meer een stok achter de deur, om zich goed te gedragen.

Deel Deze Pagina