Ook een voedingsvraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Veraenroy, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Even de feiten.

Jelina:
    Geboren op 14-12-2006
    Gewicht: 3140gr
    Lengte 47cm

Nu
    Gewicht 5500gram ongeveer
    lengte 60cm

Voedingsschema nu:
    08.00-09.00: 180-200cc
    12.00-13.00: 180-200cc
    16.00-17.00: 180-200cc
    20.00-21.00: 180-200cc
    0.00 uur: 000cc

Ik denk dat je het probleem al ziet. Ik heb gisteren zeker een uur met haar gezeten, en ze weigert haar laatste fles te drinken. Ik ben zowiezo bijna een half uur bezig haar goed wakker te krijgen, en heb ik haar dan wakker, drukt ze gewoon de speen van de fles uit haar mond, en begint ze te brullen. Al het eten wat ze drinkt, laat ze ook weer uit haar mond lopen. Zo gauw ik haar haar speentje geef is ze rustig en huilt ze niet meer. Ik zou zeggen dat ze geen honger heeft om de laatste fles te drinken.
    Ik heb haar tot nu toe constant de laatste fles aangeboden, omdat de meningen hierover verdeeld zijn op zo'n jonge leeftijd, en op aanraden van het CB omdat ze nog te jong zou zijn voor 4 flessen. Soms drinkt ze wel wat, als is het maar 40-50cc, maar ik vind het beter als niks. Maar gisteren dronk ze dus helemaal niks. Ik heb haar van ellende maar in bedje gelegd, met de gedachte dat ze vannacht zou komen van de honger, maar om 08.15 schrok ik wakker en 5 min erna werd Jelina ook wakker.

Nu is mijn vraag, kan ik het toch proberen om haar na haar flesje van 20.00-21.00 uur in bedje te leggen en haar te laten slapen? Ik vind het echt zielig om haar wakker te maken en ze wil niet drinken. En als ik haar kan laten slapen, krijgt ze dan niet te weinig voeding binnen?

Ik hoop dat je me hierop antwoord kan geven.

Bedankt,

Vera

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Drie maanden is idd nog jong om het met 4 flessen per dag te doen. Wat je zou kunnen proberen is om per fles 150cc water te doen en dan kijken of ze de laatste fles wel wil.
    Misschien moet je ook eens proberen om haar niet "goed" wakker te maken voor de laatste voeding. Probeer haar dan de fles eens te geven.

Ilja

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Begrijpelijk dat je denkt hoe kan dat nu? Maar besef wel dat elke vraag uniek is. Elke nieuwe vraag met gegevens etc bekijk ik opnieuw en probeer dan een zo goed mogelijk advies te geven.
    Ook bij de vorige vraag heb ik gezegt dat normaliter 4 voedingen gegeven worden vanaf een maand of 4 a 5. Daarnaast beslist altijd de ouder zelf wat die gaat doen.
    Jouw situatie is dus altijd anders dan een andere. Je geeft wel aan dat dat ander kindje zelfs nog jonger is, maar bekijk het verschil in gewicht eens. En ook daar kijk ik altijd naar. Een kindje kan te vroeg of overtijd zijn geboren. Zo kunnen er per situatie vele verschillen zijn.

Mijn advies voor jouw vraag blijft dus hetzelfde zoals ik hierboven omschreven heb.

Ilja

Deel Deze Pagina