Tot wanneer de zitverkleiner in de maxicosi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Merijn, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind dat Tobe er zo verfrommeld in zit... Dus nu vroeg ik mij af of ik die zitverkleiner er niet uit moet halen? Maar ik weet niet of daar richtlijnen voor zijn?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wij hebben ze nooit gebruikt, als je dat kussentje onder in de maxi cosi bedoelt. Die hoofdsteun bij de een wel en bij de ander heeft 'ie nooit gepast (bij de een was het ook na een paar weken bekeken). Als het niet meer past, past het niet.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij Milan hebben we die er met een week of 6 uitgehaald. Als je vindt dat 'ie niet meer goed zit, zou ik 'm eruit halen als ik jou was. Je kan dan die hoofdsteun eventueel nog wel laten zitten.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je ziet vanzelf of hij beter zit toch? ik zou hem dan gewoon eruit halen het is ter ondersteuning maar dat heeft ie dan gewoon niet zo nodig..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oke, dan haal ik m er uit! Ik heb ook een flink kind ;) Bedankt voor de antwoorden!

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Is idd per kind verschillend, wij hebben met kussentje gebruikt tot 6 mnd en zonder kussentje maar wel met hoofd"geval" ;) tot 9 mnd.
    Wij hadden gewoon een klein mannetje.
    De maxi cosi hebben we dus ook kunnen gebruiken tot een jaar, toen hebben we een ander autostoeltje gekocht omdat het voor hem leuker was.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het kussentje kun je er uit halen wanneer je merkt dat je kindje er niet lekker in zit, maar haal de hoofdbeschermer er niet te vroeg uit. de hoofdbeschermer zorgt ervoor bij een aanrijding bv dat het nekje en het hoofdje beschermd worden.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier was het er ook vrij snel uit. Ik vond de overgang wel vrij groot, dus heb in eerste instantie nog een tijdje onder haar billen een opgevouwen hydrofiel doek gelegd (eerste tijd zelfs 2).
    Bij het hoofdje hetzelfde. Daar heb ik opgerolde hydrofiel omheen gelegd tijdelijk, als een slang boven haar hoofdje, tot op haar schouders, zodat ze toch nog stevig zat.

9. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Nou, ik weet ook niet wanneer ik nou de verkleiner eruit kan halen.

Vorige week heb ik dit gedaan maar hij verzoop letterlijk in de maxi, dus naja er maar weer in gedaan.
    Misschien een hele stomme vraag maar jullie hebben het steeds over de hoofdbeschermer?
    Is dat dan dat ronde ding? Thijmen zit daar echt niet met zijn hoofd in maar erop zeg maar? Ik snap er nu nog minder van

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    we bedoelen idd dat ronde ding. Ik zie in je banner dat je kindje 3 maanden is, dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat je kindje er nu met haar hoofdje op ligt. Met ongeveer 3 mnd kun je die eruit halen. Als een kindje net geboren is dan is het nog zo klein en kan het niet zo veel, en dan beschermt het hoofdbeschermertje het hoofdje en het nekje van het kindje. Andres als je in de auto een bocht neemt dan gaat het hele hoofdje mee die kant op.

Deel Deze Pagina