raar gevoel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door angela, 17 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela

angela Actief lid

8 sep 2005
    120
    0
    0
    ik ben pas zwanger en heb heel erg veel last van menstruatie pijn de plaats van mijn buik aan de onderkant zet steeds op en dan weer niet ik weet niet of je weet wat ik bedoel maar het is een heel raar gevoel is dat normaal als je net zwanger bent of niet?

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Angela,

De klachten die jij aangeeft kunnen bij een zwangershap horen.
    De menstruatiekrampen, de klacht die ik er uithaal, kan op twee oorzaken duiden.
    De ene oorzaak is de groei van je baarmoeder en je banden, dat geeft soms een stekerig, raar gevoel, week gevoel in je onderbuik. De andere oorzaak gaat meestal gepaard met andere klachten zoals bloedverlies en menstruatiekrampen. Dit kan duiden op dat de zwangerschap niet goed zit, eventueel een miskraam.

Wat het precies is, hangt dus deels af van andere klachten en de tijd zal het moeten uitwijzen. Het is dus hartstikke spannend, wat je kan doen is afwachten, een warme kruik tegen je onderbuik en bij bloedverlies of te erge buikpijn bellen met je verloskundige in de omgeving.

Ik wens jullie even succes in deze periode.

groetjes,
    Japke

3. angela

angela Actief lid

8 sep 2005
    120
    0
    0
    sinds vanmiddag verlies ik bruinachtig slijm ik heb nog naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of dat goed was maar die waren volgens mij een beetje druk en erg kortaf ik moest een echo maken omdat mijn sterrlicatie ongedaan is gemaakt voor dat ik zes weken zwanger was omdat het best een buiten baarmoedelijke zwangerschap zou zijn maar ik moet eerlijk zeggen dat ze in het ziekenhuis erg kortaf deden en zeiden bel je huis arts maar die is er natuurlijk niet meer nou vraag ik me af zou het niet kunnen zijn dat het niet in de baarmoeder genesteld is en dat ik daarom dat bruinachtig slijm verlies heb ook veel last in de rechter kant van mijn lies ik weet het ook niet midchien moet ik gewoon maar afwachten of toch voor de zeker heid even na laten kijken ?

4. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Angela,

Ja dat kan ook, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik noemde de grootste twee oorzaken want naast groei van je baarmoeder, miskraam kan het ook niet verloskundige oorzaken hebben of oorzaken die zeer weinig voorkomen.
    Ik zou met je huisarts of verloskundige bellen. Zij kunnen zorgen dat je een echo krijgt. Zeker in vervand met jouw voorgeschiedenis.

Als het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, krijg je meestal veel pijnklachten. En je word echt niet lekker. Ik hoop voor je dat de zwangerschap gewoon op de juiste plek goed zit!

Succes,
    groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina