Wat te doen qua opvang...

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Lexxie, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, zit er al een poosje mee in mijn maag.
    Wij hebben twee prachtige dochters, de oudste is 4 jaar en gaat naar school. De jongste is 9 maanden.
    Vanaf september ga ik weer aan het werk voor 18 uur per week. Ik werk in de zorg, dus onregelmatig. Nu heb ik kunnen regelen dat ik zoveel mogelijk op maandag en vrijdag werk en natuurlijk af en toe de weekenden.
    Onze oudste ging naar het kdv. Daar is echter wat voorgevallen tussen een leidster en mijn vriend (zij stuurde op een bepaald moment sms'jes naar hem om voor onze dochter te zorgen, en meer....) ik kwam daar stomtoevallig achter terwijl ik in het zh lag tijdens de zwangerschap van de tweede. Zij had via fb dingen gestuurd en ik kreeg dat op de iPad binnen. Heb zijn telefoon mogen lezen en van hem dus de berichten gelezen dat hij niets van haar wilde enz. Wij hebben daar goed over gesproken en ik heb dat naast me neergelegd.
    Het kdv heeft echter haar een officiele waarschuwing gegeven, dit omdat ik ook vond dat zij geen ontslag hoefde te krijgen. (het kdv wilde dit dus wel)
    Deze leidster zou niet meer op de groep van onze kleine mogen staan als zij er was.
    Vriendlief heeft nu geen fijn gevoel meer bij het kdv omdat het kdv hem niet heeft benaderd. Ik heb de situatie aangegeven tijdens de intake van onze tweede dochter.

Mijn moeder kan en wil wel oppassen, maar zij woont ver bij ons (werk) vandaan. Met schoonmoeder hebben we een heel verleden (diefstal en al in ons huis) inmiddels is de band weer wat beter, maar met de kids vind ik het erg lastig. Ze vindt alles goed, kids (en dan bedoel ik de oudste) is daadwerkelijk de baas.
    Het huisje van sm is allerminst geschikt. Niet echt schoon, veel te vol (geen vierkante meter waar niets staat) en een schoonzusje wat drugsverslaafd is (geweest).
    Hier thuis vind ik het niet prettig, gezien het verleden.

Een gastouder vindt mijn vriend niet zo fijn, want oma doet het voor niks.

Een gastouder lijkt mij dus echt prettig. Zeker omdat ik meestal pas om 16.00 uur begin, en de opvang dus maar voor twee uurtjes nodig is.

Maar goed, wat vinden jullie? Moet ik me over het verleden heen zetten en maar accepteren dat sm alles goed vindt? Of moet ik toch mijn vriend overhalen tot een gastouder?

Onze kleine gaat nu een dagdeel per week naar de kdv, om hieraan gewend te zijn. Vriendlief vind dat natuurlijk wel goed, maar hij wil er zelf liever niet komen, en zou liever zien dat ze er vanaf gaat.

* voor de duidelijkheid, wil geen negatieve reacties over vriendlief...

De vraag is, voor welke opvangvorm zouden jullie kiezen?

2. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat deze vraag verkeerd staat, maar weet niet hoe deze verplaatst kan worden??

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Lastig idd...
    Maar ik denk dat het draait om wat goed is voor je kinderen.
    Je sm lijkt me nou niet de meest betrouwbare figuur en ook al is het maar 2 uur per keer, her gaat toch om de opvoeding van je kids.
    Wij hebben zelf een geweldige gastouder dus ik kan het je ook echt aanraden!
    Als je deze via een buro regelt heb je recht op kinderopvangtoeslag.

Succes!

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er geen ander kdv in de buurt waar je naar toe kan?
    Anders lijkt me een gastouder het geschiktst als ik je verhaal lees, die betaal je alleen voor de afgenomen uren. Wel goed dat de kleine alvast aan het kdv went, dan is de stap naar de gastouder ook goed te doen.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Afgaande op jou verhaal zou ik zeker niet kiezen voor sm. Vind stelen van je eigen kind nog wat en de acht de kans dat het weer gebeurd nogal aanwezig.
    Snap dat je je kinderen niet meer naar het kdv wil brengen.

Een gastouder lijkt me een prima optie. Zeker als je iemand uitkiest die ook aan buitenschoolse opvang doet en dus de oudste op kan halen van school.
    Je moeder is dan misschien wel 'gratis' maar je bent dan wel meer tijd kwijt met halen en brengen. En vergeet de benzine kosten niet. (zo gratis is het dan niet meer)
    Als je kiest voor een gastouder krijg je (afhankelijk van je inkomen) ook nog eens een gedeelte terug van de belastingdienst.

6. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans dat we een gastouder zoeken is heel groot.
    We zijn het er beiden nu wel over eens!
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina