hoi hoi, even een vraagje. ik ben druk aan het voelen of ik mn baarmoeder kan voelen. ben nu bijna 15 weken. toen ik 13 weken was bij de vk geweest en die voelde al wel een randje. (hartje horen kloppen) dat randje dacht ik ook te kunnen voelen maar nu, 2 weken later, voelt het naar mijn idee nog steeds hetzelfde. is dit wel normaal. ik heb naar mijn idee ook nog helemaal niets van een buik. en ook nog niets aangekomen. en als je baarmoeder boven je schaambeen begint uit te komen, daar spreekt iedereen over, is het dan naar je navel toe dat de baarmoeder groter wordt of bedoelen ze dat je baarmoeder naar voren begint te groeien (dus dat het hoogteverschil tussen schaambeen en baarmoeder groter wordt)? want dat heb ik dus nog helemaal niet. ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel , ik maak me een beetje ongerust.
Hoi Annelies, je hoeft je zeker niet ongerust te maken. Het is ook lastig om je baarmoeder zelf goed te voelen. Als ie groeit ,groeit ie in de richting van je navel. Het kan weken duren voordat je iets van een buik ziet, bij de een zie je dat al bij 9 weken, bij de ander pas bij 18 weken. De baarmoeder kun je vanaf een week of 12 13 voelen, maar niet iedereen kan dat zelf voelen en dat hoeft ook niet!! Het maakt niet uit dat het voor jouw gevoel hetzelfde is, de verloskundige controleert het weer de volgende keer en die weet precies wat ze moet voelen. Het kan ook uitmaken hoe je baarmoeder ligt, als ie meer naar achteren gekanteld ligt voel je het lastiger. Geen zorgen dus. Mirjam