ik heb hier via de zoekfunctie hele tijd zitten zoeken, maar een concreet antwoord vind ik niet. het zit zo ... ik heb een erg onregelmatige cyclus. van 28 - 55 dagen. Mijn ovutesten zijn nu een weekje op, en de nieuwe zijn nog niet aangekomen. echter heb ik al 5 tal dagen buikpijn, ga ik vaker naar groot toilet maar wat twijfel over de slijmen was 2 dagen geleden wit brokkelig, plakte wel, maar geen draden te vormen gisteren was het doorzichtiger en ook wel wat draderig, maar niet dit het echt erg rekbaar was. hoogstens 1 cm? vandaag is het terug wat donkerder en dikker van structuur. ook niet echt draden uit te trekken. is mijn ei voorbij? of komt hij er net aan? het is de eerste keer dat ik de slijmen observeer...vandaar
@Sanyi, kan je er dan geen 'draden' mee maken? De eerste ronden had ik overduidelijk rekbaar slijm! Hele slierten! Maar ik heb in de 3e ronde nauwelijks rekbaar slijm gespot (was toen wel zwanger!! helaas mk) En nu zit ik te wachten op mijn ei..aan de hand van heel veel steekjes in mijn lies twijfel ik over mijn ei, want ik heb nog geen vruchtbaar slijm ontdekt... Heb wel rauw eiwit achtige slijm, maar dit is niet rekbaar. Ik word er nogal onzeker van Lees overal over rekbaar slijm.... Door de mk weet ik ook niet zo goed hoe mijn cyclus nu is... ben nu uit gegaan van 30..... maar kan dus ook zo maar korter zijn. Hoop dat hier nog meer meiden reageren, want ik ben benieuwd @Natasha, dat brokkelige had ik een paar dagen geleden ook
Misschien is dit handig Het patroon van de aanwezigheid van cervixslijm, ook wel vaginale afscheiding genoemd hoewel dit niet helemaal een correcte benaming is, geeft je een duidelijk beeld van je vruchtbaarheid over de maand verspreid. Je cervixslijm zorgt namelijk voor de afsluiting van de baarmoeder op momenten dat je niet vruchtbaar bent en voor gemakkelijke toegang op het moment dat je wel vruchtbaar bent. Als je er op gaat letten zal je zien dat je vrij eenvoudig de verschillende stadia kunt herkennen en dus op die manier kan bepalen of je vruchtbaar aan het worden bent of niet. Patroon van cervixslijm Cervixslijm: Niets, droog Omschrijving Geen cervixslijm aanwezig Buitenkant vagina Droog Vruchtbaar nee Cervixslijm: Plakkerig Omschrijving Plakkerig, korrelig, kruimelig, gummieachtig, opgedroogd is het rubberachtig. Troebel. Buitenkant vagina Droog of plakkerig Vruchtbaar nee Cervixslijm:Crèmeachtig Omschrijving Lotionachtig, melkachtig, troebel.Wit of geel van kleur. Buitenkant vagina Nat, koud, vochtig Vruchtbaarbeetje Cervixslijm:Waterig of rauweiwit OmschrijvingGlibberig, tussen twee vingers uit te rekken als elastiek. Doorzichtig van kleur. Buitenkant vagina Nat, glibberig, vochtig Vruchtbaar ja Cervixslijm: Niets, droog, plakkerig OmschrijvingGeen cervixslijm aanwezig of een beetje plakkerig, korrelig slijm Buitenkant vagina Droog of plakkerig Vruchtbaar nee Vanaf het moment dat je cervixslijm het stadium van crèmeachtig bereikt begint je lichaam zich klaar te maken voor haar vruchtbare stadium. Dit is een goed moment om te beginnen met het gebruiken van ovulatietesten als je dat van plan was. Pas vanaf het moment dat je cervixslijm het volgende stadium aanneemt ben je echt vruchtbaar. Alleen het waterige of rauweiwitachtige slijm heeft de juiste samenstelling waardoor zaadcellen de baarmoeder kunnen binnen dringen. Als je in de 20 bent heb je meestal een dag of 4 à 5 dit soort cervixslijm. Ben je in de 30 dan zijn dat meestal maar 1 of 2 dagen. Hoe ga je te werk als je je cervixslijm wilt observeren? Dat kan door alleen te kijken naar wat er in je ondergoed of inlegkruisje waar te nemen is. Dit is niet de meest betrouwbare manier, maar wel de meest ongecompliceerde. De reden waarom het niet zo betrouwbaar is, is omdat niet alles wat binnen je lichaam gebeurt aan de buitenkant te bemerken is. Vaak komt het glibberige slijm pas naar buiten als de eisprong geweest is. Het vertelt je dan dus niets over een naderende eisprong, maar alleen over een eisprong die heeft plaatsgevonden. Dat is geen informatie die je nodig had omdat je dat al aan je temperatuur had kunnen zien. De betrouwbare methode om te volgen is om elke ochtend, tijdens of na het douchen met twee vingers in je vagina wat slijm weghaalt bij de baarmoedermond. Zorg er voor dat je niet net gevreeën hebt of opgewonden bent. Dit beïnvloedt namelijk het slijm en kan verkeerde resultaten geven. Als je twee vingers bij je baarmoedermond hebt, knijp ze samen en haal ze eruit. Tussen je twee dichtgeknepen vingers zit nu slijm. Als je je vingers langzaam spreidt zie je of het rekbaar is en hoe het eruit ziet.
Heb dit even voor je opgezocht: Na je ongi verlies je creme ondoorzichtig mss vlokkerig brokkerige afscheiding.Ondoorzichtig creme is altijd NIET vruchtbaar.....dit is onbekend hoeveel dagen het is.Is verschillend per persoon en hoe langer dit duurt hoelanger je cyclus is en hoe verder ei weg is.D Daarna krijg ej (in veel gevallen) waterverlies.Dan gaat het creme witte spul over in echt water zoals uit de kraan.Dit is en voorbode van je eiwistlijm.Dit is ook ene aantal dagen dat waterverlies (onbekend en verschillend per persoon).Als je water verlies hebt dan ga je elke dag checken aan je bmmond of je al wat eiwistslijm ziet.Dit is doorschijnend (net eiwits van ei) en kan je draden van trekken.Deze moet je dan bij je bmmond wegnemen dus een paar keer voelen daar en eromheen draaien en wat je er dan aan je vinger uithaalt tussen vinger en duim draadjes proberen te maken.Je krijgt dan eerst een cm draadje....de dag erop mss 2 of 3....en de dagen daarop word het steeds langer en meer.Als je eiwsitslijm hebt dan is eht handig om 2 a3 keer per dag (bij toiletgang) even te checken hoelang de draden dan zijn en die check met de langste draden die telt die dag.Meestal is dit einde middag. Dan ineens heb je ene dag dat je geen draden meer kan trekken of ineens een stuk minder lang dan de dag ervoopr.Bijv de ene dag 8cm en de dag erop ineens nog maar 1 a 2 cm.Dan is het klussen geblazen want meestal is het op de 2de a 3de dag dat je GEEN slijmdraden meer hebt je eisprong. Dus het is zo: Waterverlies Eiwitslijmverlies Slijmpiekdag (langste draden) Dagje minder draden 2 a 3 droge dagen (zonder draden) En in die droge dagen springt je ei.
bedankt voor je duidelijke uitleg. ik heb nu al hele tijd gewoon een nat gevoel ...hihi. dus, kan ik dat vast gewoon onder het waterverlies plaatsen. ondertussen zijn mijn ovutesten aangekomen. zal nu eerst wat verder slijmen observeren en dan eens checken met een test! bedankt
trouwens, altijd na het 'afnemen' van slijmen krijg ik wat vage buikpijn. is dit een normale reactie? Ik heb dat trouwens niet na betrekking
Ja kan er wel draden van trekken, maar dat brokkige ken ik niet. Bij mij heb ik sinds vorige ronde eerst een kletsnatte onderbroek. Ik was dat helemaal vergeten, maar sinds vanmiddag was het ineens oja dat had de vorige keer ook
@Liefde, lastig he als je niet goed weet hoe je cyclus is. als je nu werkelijk vruchtbaar bent, vind je dan de slijmen op je inlegkruisje ook? Of moet je werkelijk zelf naar op zoek dan? nu is het een obsessie aan het worden om slijmen te onderzoeken
Hi Natasha, dat is per persoon verschillend. En bij mij is het zelfs per cyclus anders. De ene ronde kan ik er echt niet om heen, als ik dan naar de toilet ga zit er heel veel vruchtbaar slijm aan het toiletpapier. Maar de ronde dat ik juist nauwelijks vruchtbaar slijm had naar mijn idee, toen was ik wel zwanger. IK heb ergens gelezen dat het ook weer goed is als je vruchtbaar slijm bijna niet ziet, want dan zit het echt in je baarmoedermond en dat is goed voor de zaadjes. Maar dan moet je dus wel echt zelf opzoek gaan naar dat slijm Ik heb afgelopen dagen ook geprobeerd om de methode van baarmoedermond voelen toe te passen. Vond het nog best lastig.... Ik heb wel zo'n idee dat mijn ei al is geweest, ik denk donderdag of vrijdag.....Tis weer afwachten!
Zelf vond ik slijm onderzoeken niet echt altijd handig, omdat je meerdere patronen vruchtbaar slijm kan hebben per cyclus. Als je al wat langer bezig bent zou ik gaan voor temperaturen, dat is heel makkelijk en gaf mij in ieder geval onmiddellijk inzicht.
Ik heb alleen draderig slijm als ik klaarkom, dus ik snap er echt geen hout meer van.. *zocht dit topic op na aanleiding van de uitleg