Ik ben nu 38 en we zijn net gestopt met de anticonceptie. Als ik het van te voren mijn leven had kunnen plannen was ik liever vlak voor mijn 30e moeder geworden. Maar soms loopt het niet zoals je verwacht. Mijn relatie die ik toen had was niet 'gezond' genoeg voor gezinsuitbreiding. Mijn huidige partner en ik hebben nu ruim twee jaar een relatie en zijn nu toe aan een volgende stap. Eigenlijk doen we er twee tegelijk. Een nieuw huis voor ons samen en proberen een kindje te krijgen. Spannende tijden! Soms ben ik wel eens bang dat ik mijn kruit verschoten heb en dat het niet meer gaat lukken. Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die vlak voor hun 40e nog moeder willen worden en wat hun ervaringen zijn.
Hai Karibu, Je bent echt niet de enige hoor . Ikzelf was nog net 37 en zwanger in 2 rondes. Het kan ook langer duren natuurlijk. Ik was persoonlijk erg verbaasd dat het zo snel ging, ontzettend geluk gehad, ik had me er ook vrij neutraal in opgesteld: dikke kans dat het niet meer lukt. Er zijn hier al meerdere topics geopend door oudere moeders, kijk maar eens rond! Bijv bij de zwanger worden clubs. Succes met zwanger worden! Moet je eerst nog ontpillen, of had je andere anticonceptie.
Hoi Karibu, Goed dat je hebt "gewacht" op een stabiele relatie iig, en de feiten zijn natuurlijk dat je minder vruchtbaar wordt als je ouder bent, maar ja, het blijven statistieken, het gaat om jou lijf (en dat van je partner natuurlijk). Ik werd zelf op mijn 36e in de 3e ronde zwanger (en de eerste was dan nog een soort bonusronde, vond ik zelf), dus nog geen elf maanden nadat we hadden besloten dat we een kindje wilden, was onze dochter er al! (ze was 2,5 week te vroeg). Ook ivm met leeftijd ben ik na haar geboorte helemaal niet meer aan de anticonceptie gegaan, in de hoop snel nog een kindje te krijgen. Blijkbaar is er toch wel het eea veranderd in mijn lijf, want nu gaat het niet zo vlot meer...alle mogelijkheden liggen nog open dus, voor jou ook! Ik zag aan je banner dat we ongeveer even ver in onze cyclus zitten! Weet je of je regelmatig bent of ben je aan het ontpillen? Mijn "bonusronde" zeg maar, was ontpillen en heb toen vaak gedacht dat ik zwanger was, was wel een hormonale achtbaan. Ik denk dat ik zondag ga testen, heb jij al plannen en/of signalen? Iig succes!
Hoi Karibu! Op ditzelfde forum vind je ook het clubje "30+ kippenhok". Hier zijn alleen maar vrouwen/meiden te vinden boven de 30. Erg gezellig bij ons op stok
@babel44: Ik had nog gezocht maar kon geen topic vinden. Ik was niet aan de pil en hoef gelukkig niet te ontpillen. Ik had een Mirena en tijdens het gebruik van een Mirena spiraal loopt je cyclus gewoon door. Je kunt na het verwijderen van de spiraal inprincipe direct zwanger worden. @Sydney01: op dit moment heb ik last van ongi gevoel. Gisteren had ik dat ook. Maar er is nog niets. Wel al 2 nega testen. Wat spannend voor jou ook. Wanneer ga jij testen? En hoe lang ben je nu bezig voor een tweede? @Sanne1975: dank je voor de uitnodiging. Ik kom gauw een keertje langs bij jullie topic.
He Karibu, sanne zei het ook al. Er is een 30+ "kippenhok". Je bent welkom hoor. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/209401-30-kippenhok-voor-alle-30-meiden-2-a.html Daar alleen maar 30+-ers. Allemaal druk om (nog) een wondertje te mogen ontvangen. Sommigen voor de eerste (zoals ik) e an derenm voor nummer 2, 3, of 4. Wij hebben eigenliojik altijd geroepen, ooit wel, maar niet nu. Tja, nu bijna 35 en toch de knop maar omgezet: niet ooit, maar nu!
Hoi Karibu, Ik had me voorgenomen zondag te testen, maar heb net een kruidvattest gedaan, was neg. Echter na een half uur (weet ik, moet ik niet doen) zag ik een vaag streepje. Zou dit dan zo'n berucht indrooglijntje zijn? Heb al wel de hele week vaak een hongergevoel, kan de hele dag wel eten, begin van de week ook een keer erg moe geweest, erg vroeg naar bed gegaan. Daarna niet meer. Maar, ben nu twee keer zwanger geweest (mk in maart, zie banner), en beide keren had ik pas herkenbare echte symptomen in week 5 of zo. Vorige keer trouwens ook wel dat honger gevoel voordat ik testte. Bovendien begin ik tegenwoordig vaak 1 of meer dagen van te voren te "spotten", soms wel een week van tevoren. Nu dus nog niks, dus de voortekenen zijn goed.... Wij zitten nu zo'n beetje in ronde 8 voor een tweede, alhoewel ik dus al sinds mijn bevalling in juli 2009 geen anticonceptie heb gebruikt. Welk merk tests gebruik jij? Ik heb nu nog 1 CB digitaal liggen, die vind ik het fijnst, geen getuur naar vage streepjes enzo. Ik ga die alleen gebruiken als ik mijn NOD bereik, wel een beetje duur nl. Hoe dan ook, voor ons beiden ws dit weekend erop of eronder! Succes!!!
Hoi Sydney01, Sorry voor mijn late reactie. We zijn sinds 2 weken aan het klussen in ons nieuwe huis en daardoor heb ik soms weinig tijd voor andere dingen. Hoe gaat het nu met je? Heb je nog een keer getest? Of ben je helaas in het rood? Voor mij geld helaas het laatste. Aan de andere kant, het was voor ons ronde 1 en ik weet nu wel hoe mijn cyclus loopt en ik heb ook positieve ovutesten gehad. Ik vind het wel fijn om te weten dat dat in ieder geval 'werkt'. Voor de ovutesten heb ik kruidvattesten gebruikt. Dat ga ik niet meer doen. Naarmate je ei dichterbij komt wordt het streepje feller. Ik denk dat we vorige maand te vroeg hebben geklust. Voor aankomende ronde ga ik digi ovutesten kopen. Voor de zwangerschapstesten vind ik de digi CB ook het fijnst. Ze zijn inderdaad niet goedkoop. Ik heb ook een vroege test van CB gebruikt en een vroege test van predictor. Maar digi CB vind ik het fijnst. En het duurst. Daarom ga ik volgende proberen om niet voor mijn NOD te testen. De eerste ronde vond ik dat moeilijk omdat ik nog niet op mijn cyclus vertrouwde. Je vertelt dat je op ronde 8 zit voor jullie tweede. Poeh, dat is wel lang hè? Ik bedoel, ik verlies nu soms al het geduld terwijl ik geen recht van spreken heb met één ronde. Gebruik je ook ovutesten? Ik viond dat heel fijn. Er zijn ook meiden die temperaturen. Maar dat lijkt mij helemaal niets. Heb jij dat wel eens gedaan? Liefs, Karibu
Hey Karibu, Zoals je aan mijn banner kunt zien sta ik ook op rood helaas, maar dit keer gelukkig maar 2 dagen spotting gehad voordat het echt doorbrak, vorige maand was het een week, waardoor ik het gevoel had dat ik continue maar ongi was. Dus dat is beter. Helaas voor ons allebei niet raak dus deze ronde. Ik ben juist sinds feb gestopt met ovu testen omdat we er iets minder mee bezig wilden zijn (juist toen we stopten omdat ze op waren, werd ik toen dus zwanger......, helaas mk) Daarvoor en ook voor mijn eerste zwangerschap heb ik ze wel gebruikt, ik vind ze gewoon hartstikke handig en het gaf me inderdaad een beter inzicht in mijn cyclus, wat zeker voor de eerste wel handig was na 20 jaar pilgebruik . Ik heb toen ook getempt, om dezelfde reden, was ook wel handig hoor! En tja het was toen ook de 2e "serieuze" ronde raak, dus hoefde ik het niet echt lang vol te houden. En nu, tja, misschien ben ik er lichamelijk of geestelijk toch nog niet aan toe, onbewust....ik al wel verschillende keren het idee gehad dat er wel een bevruchting was geweest, maar dat het mis ging bij de innesteling. Dat waren ook de keren dat ik al een week voor mijn ongi begon te spotten. Puur een gevoel hoor, verder nergens op gebaseerd. Maar goed, mijn dochter is nog geen jaar oud, niets aan de hand dus op zich, en we zijn zo ontzettend gelukkig en tevreden met haar dat we in ieder geval niet de medische molen in willen mocht het echt niet gaan lukken. Dus op een gegeven moment stoppen we er gewoon mee en tellen we onze zegeningen. Zie al dat gedoe en spanningen die ermee gepaard gaan niet zitten. Is als je voor een eerste gaat wel anders natuurlijk, maar goed, dit was jou eerste ronde pas dus dikke kans dat het binnenkort prijs is bij jullie!!!! Op naar de volgende dus!
Hallo allemaal.. Ik ben nu 35 en bezig met de 3e ronde om zwanger te worden van ons eerste kindje. Hoewel, dat zeg ik niet goed, ik ben al 2 keer eerder zwanger geweest, toen ik 32 en 33 was. Helaas is dit beide keren een miskraam geworden. Na beide keren ben ik toen weer aan de pil gegaan omdat het best hard aankwam. Na de 2 keer (2007) ben ik zelfs doorgegaan tot afgelopen maart. Had weinig vertrouwen in mijn lichaam, en het bleek zelfs dat de miskramen door de reuma (SLE) kon komen. Daardoor durfde we het ook niet meer aan. Totdat we beiden tot de conclusie kwamen dat we toch wel heel erg graag wilden. Dus we gaan er weer voor! Merk alleen wel dat ik een soort van "ik heb niet meer zo heel veel tijd meer" gevoel heb. Maar goed, moet gewoon geduld hebben (en laat dat nu net niet mijn sterkste punt zijn....)!