Nou de naam zegt al genoeg. Alleen de vraag is hoe doen jullie het en mss kunnen we elkaar op deze manier steunen en helpen....
Hey Anita, Hier nog eentje die graag zwanger wil worden, en af wil vallen Ik heb langere tijd slecht kunnen bewegen en medicatie gebruikt, hierdoor ruim 16 kg aangekomen.. En door nu meer te bewegen en niet te snaaien ben ik gelukkig al weer 8 kg kwijt.. maar ben er dus nog niet.. Beetje steun aan elkaar kan zeker geen kwaad! Heel veel succes!
bij mij is het fout gegaan toen ik stopte met de pil. Ben lekkerder gaan eten. Had het idee ga niet meer lijnen zometeen ben ik zwanger en kom ik toch aan. Zonde van de moeite. Heb daar nu wel spijt van. Want het valt echt tegen hoe snel je aan komt als je niet altijd nee zegt. Niet dat ik ineens ben gaan vreten maar alle beetje helpen....bah Hoe doen jullie het?
Veel fietsen (vind ik nog leuk ook ) en ik zorg dat er altijd komkommer en cherry tomaatjes in de koelkast liggen.. mocht ik dan behoefte krijgen om wat te snaaien dan pak ik dat.. Ook chips heb ik afgezworen.. alleen een afgepast, klein bakje japanse mix wil ik nog wel eens doen.. Verder drink ik eigenlijk geen alcohol meer en heb ik gelukkig de medicatie kunnen afbouwen.
Nou hier nog iemand.. Ik ben ondertussen al 7 kilo afgevallen, maar zou nog graag een beetje meer willen afvallen. Alleen het probleem is dat ik op het moment mijn motivatie een beetje kwijt ben. Wat ik deed was calorieen tellen. Ben geen persoon om te sporten Probeer het elke keer weer, maar vind er geen zak aan. Maar als ik op mijn eten let, dus de ongezonde tussendoortjes laat staan, gaat het er bij mij vrij makkelijk af. Nou nu weer motivatie vinden om de laatste paar kilo'tjes er nog af te krijgen!
knap hoor. Respect. Ik ga morgen weer eens beginnen met gezond doen. Maar vind alles te lekker. Als ik 4 a 5 kilo kwijt ben ben ik al klaar. Maar pffff....
Echt sporten is ook niet mijn ding hoor Truus.. heb een mooi cardio apparaat boven staan maar doe er niets mee.. Fietsen vind ik wel leuk, vooral nu het betere weer er aan komt.. zodoende kom ik toch elke dag wel aan minimaal 45 min. bewegen.. en dat naast het gewone huishouden etc.. dan weet ik zeker dat die kilo's er toch ergens wel vanaf moeten gaan.. Momenteel verlies ik meer omvang als kilo's maar dat vind ik ook prima (wil graag weer naar gewoon maatje 38/40.. )
mijn broeken collectie begint een beetje hard uit de dunnen dus als ik wat kilo's kwijt raak dan passen de kleinere maatjes weer!!!
Nou das prima toch! Bij mij geeft vooral de weegschaal het erg aan, dat er wat af gaat en ik merk het ook wel aan mijn kleren dat die wat losser gaan zitten, vooral mijn broeken! Ik ben bijna 2 jaar geleden (geloof ik ) gestopt met roken, en toen is het mis gegaan bij mij. Ik ben toen erg aangekomen, zonder dat ik extra ging eten of snoepen. Lange tijd wouden de kilo's er toen niet af maar nu lijkt het de goeie kant op te gaan. Ja fiesten zou ook wel iets voor mij kunnen zijn, ik pak echt overal de auto voor.. Echt slecht Maar goed, dan moet ik eerst een fiets gaan kopen want die heb ik niet @Anita, ik hoop vanaf morgen de draad ook weer op te pakken! Ik zou ook graag nog 5 kilo eraf willen hebben. Dan weeg ik 70 kilo en dat lijkt me met mijn lengte van 1.76 een prima gewicht
Gewoon even op MP kijken.. heb ik ook gedaan, en eerst gewoon een simpele fiets (wel met versnellingen ) gekocht om te kijken of ik het ook echt zou gaan doen.. maar het gaat al een poosje goed dus nu een échte fiets gekocht
Goed idee inderdaad, zal ik eens in de gaten gaan houden of daar wat op staat! Eens kijken of ik van mijn slechte ik-pak-overal-de-auto-voor gewoonte af kan komen
Ook ik moet/wil afvallen. Ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig en ben zo'n 3 kilo kwijt. Geen koek, snoep meer, veel fruit, groente, crackers, zuivel en meer bewegen. Ik moet sowieso minstens 20kg afvallen voor wij behandeld gaan worden. Dan heb ik nog een mega-overgewicht. Ik zou het liefst 40kg kwijtraken, maar zo hoog wil ik mijn doel nu nog niet stellen. Ik heb vaker gelijnd in mijn leven, maar nu lijkt het anders te zijn. Ik weet nu waar ik het voor doe en dat is echt een goede stok achter de deur! Ik zou me toch ook ik weet niet wat schamen als ik over een maandje op gesprek moet bij onze arts en dan helemaal niets afgevallen zou zijn. Dan denkt ze ook, dat we helemaal geen kindje willen... Iedereen veel succes!
Ben benieuwd of je wat kan vinden en of je van je 'slechte' gewoonte af kan komen! Hou ons op de hoogte en heeeel veel succes! Jij ook heel veel succes Daphne! Je bent goed onderweg.. nu volhouden! Toi, toi, toi !
Ook ik wil/moet (van mezelf) afvallen. Er moet zo'n 10 kilo af, maar ben al blij als ik weer aan de goede kant van de 80 geraak. Lijkt me leuk om hier mee te kletsen!
hey meiden, ik doe ook alles op de fiets. Nu heb ik het geluk/pech dat ik geen auto meer mag rijden dus moet wel fietsen. En dat betekent echt alles met de fiets doen. Ook met regen en wind......soms wordt ik daar niet zo blij van. Maar als ik naar de voordelen kijk zie ik er veel: * minder vaak tanken (ik zeg groot voordeel met de benzine prijs van nu. In mijn auto ging voor 80 euro ) * je hoeft niet naar de sportschool want je beweegt al * je wordt sneller bruin in de lente/zomer * je kan beter kijken naar voorbijgaande mooie mannen omdat je langzamer bent dan een auto * mensen vinden je vet sportief..... Nou ik zeg voordelen genoeg. Ik ben trouwens 1.85 en weeg nu 78 kilo. Ik kom van de 68 af!!! maar vind 74 a 73 mooi....
hahah de voordelen van een fiets zijn duidelijk.. ik doe met je mee! (heb geen rijbewijs, behalve voor scooter dus zal wel moeten ) ben 1,68 m en weeg momenteel 73 kg.. wil heel graag weer onder de 65 kg komen.. maar ben al blij als ik onder de 70 kom..
Ik ben 7 kilo aangekomen door mijn vorige zwangerschap en de stress omdat die helaas eindigde in een D&C..... buikje is weg, maar vetrolletjes blijven.... dus nu gebruik ik de tijd op het wachtbankje om gezond, fit en slank te worden...... Ik ben sportief en kan me heel goed afreageren op beweging, wandelen, hardlopen en veel dansen (salsa) en verder gezond eten. Door de stress en verdriet pakte ik liever een pizza, chocolade en snoep dan groente en fruit..... dat helpt tijdelijk maar nu is het weer belangrijk om gezond te doen! ik ben 1.72 en weeg nu 75 kilo, dus geen echt overgewicht, maar meer kosmetisch.... ik wil graag weer terug naar 68, maar ik wil dat wel gezond doen omdat ik bang ben dat het (weer) zwanger raken anders moeilijker gaat....... dan liever wat te zwaar..... Maar ik kan me voorstellen dat het anders is voor mensen met extreem overgewicht omdat dan het overgewicht het zwanger worden en zwanger zijn moeilijker maakt.....
Bij mij gaat het inderdaad om extreem overgewicht. Waarschijnlijk heb ik ook PCO, dus dat speelt ook mee. Ik zou het liefst 40 kg afvallen, maar ik weet dat dat (voorlopig) niet haalbaar is, dus ik hou het eerst bij 20kg.
Knap dat je realistisch kan blijven Daphne! Teveel willen werkt zeker niet stimulerend.. herken dat ook wel van mijzelf.. wou het liefste in een maand tijd de 20kg die ik aangekomen was kwijt zijn.. maar dat gaat gewoon niet! Dus nu stukjes bij beetjes..en dan komen we er vast ook wel!