ook even mijn verhaal kwijt.

Discussie in 'Prematuur' gestart door peetjuh23, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Goed nieuws! Hopelijk mag hij snel mee naar huis....

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Hoi!

Gefeliciteerd met je zoontje! Ik herken je verhaal!
    Mijn zoontje is geboren na een zwangerschapsduur van 34 wk en 2 dagen. Ook hij had direct een goede start en had een gewicht van 2450 gram, ook erg goed! Ook ik had het hellp-syndroom.
    Ik begrijp hoe spannend deze tijd voor je is, maar als ik naar je verhaal kijk, komt het helemaal goed met hem! Timo mocht uiteindelijk met 37 wk naar huis! Dus als het zo doorgaat zie ik die van jullie ook sneller thuis!
    Timo krijgt nu ook fv, het kolven en de bv vielen mij erg zwaar. Ik kon er niet echt van genieten, nu veel meer!

Groetjes Es

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    meis nog van harte met de geboorte van jullie zoon/broertje
    Het is een heftige tijd wat je door maakt zoals iedereen hier weet maar zo te lezen gaat het mega goed met je kleine man.

Zoey is hier met 34 weken geboren waarom weten ze niet en is niet te achter halen
    ze woog net 2 kilo en was ong 42 cm klein.
    Ook met haar ging het mega vlug ze was al heeel snel van alle toeters en bellen af ook uit de couveuse ging ze al heel snel zo snel dat de artsen zich afvroegen of ze echt wel 34 weken was .
    Nou ik kon ze verzekeren dat ze dat echt was :D

En wat je BV betreft komt het dalijk allemaal weer op orde als hij eenmaal zelf kan drinken dan is het gewoon heeeeel vaak aanleggen en voeden op verzoek.
    Belangrijkste voor nu is vaak kolven ook al komt er niks uit en rusten en heeel goed eten en drinken.
    Je zal zien dat het ineens heeel snel kan gaan hoor

Was hier ook de stappen ging hier zo vlug dat ik er niet eens nog aan toe was ik was net gewend aan de nieuwe vooruit gang kwam ik weer kijken was er weer een sprong gemaakt .
    Ook in de dagen van thuiskomst ging het sneller dan we dachten .
    Op vrijdag kregen we te horen ze mag volgende week naar huis en zaterdag zeiden ze ze mag morgen mee .
    NOu dan sta je ook ff met je mond vol tanden hoor en tranen in je ogen.

En je weet het je kan altijd hier met ons praten om ook je zorgen en je verdriet kwijt te kunnen .
    Want je emoties zitten nu echt in een achtbaan

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hey meiden,

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Het gaat met kyan heel erg goed gelukkig. Vandaag woog hij alweer 2145 gram en zijn sonde is er ook uit. Hij drinkt alle flesjes helemaal leeg en hij vind het heerlijk haha. Morgen gaat de neonatoloog beslissen of hij van de monitor af mag aangezien hij al 2 dagen geen brady's meer heeft gehad.
    Vanmorgen hebben we hem weer in bad gedaan en dat vind hij toch ook wel heel erg lekker. Hij ontspant totaal als hij in het warme water ligt.
    Hij ligt nu wel met zijn blote billen in het wiegje met een verwarming boven hem, want hij had zijn billen heel erg kapot. Gelukkig gaat dat nu weer iets beter, zijn billen zijn weer een beetje geheeld en misschien kan hij dan morgen weer normaal in bed liggen zonder dat hij telkens alles nat plast en poept haha.
    Heb vanavond nog even gebeld met de afdeling en toen zat ze net met hem op de arm en zijn vaste verzorgster is anderhalve week vrij en ze zij dat ze hoopte ons nog te zien dus misschien mag hij toch al heel erg snel naar huis.
    Daar verheug ik me heel erg op maar vind het ook nog wel een beetje eng. Geen controle van de monitor enzo... Nou ja we zullen het zien. Hebben jullie gebruik gemaakt van de optie rooming in?? Ik ben nog aan het twijfelen want dat zou betekenen dat mijn dochter naar de oppas moet de hele dag of eventueel ook een nacht. En zij was bij haar geboorte ook maar 2550 gram en dat ging ook allemaal goed. Ik krijg ook nog 16 uur couveusenazorg en we kunnen natuurlijk altijd met de afdeling bellen als we denken dat iets niet goed gaat. Nou ja moet het nog maar even overleggen, zo ver is het ook nog niet.

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben geen rooming in gedaan, we hadden al 5 weken geoefend in het ziekenhuis, ik heb thuis een hoop huisdieren die moeten eten en ik had er gewoon ook genoeg vertrouwen in dat we Simone thuis goed konden verzorgen. Ik wilde haar gewoon thuis hebben, had geen zin om daar nog te slapen.

We kregen een voedingsschema mee en we hebben thuis nog een paar weken een logboek bijgehouden zoals in het ziekenhuis om toch een beetje houvast te hebben, dat heeft ons wel geholpen. En voor de nachtvoedingen hebben we om de beurt 'nachtdienst' gehad, dat is dan weer een voordeel van een kindje dat leert drinken met de fles :)

We hebben wel 2 dagen kraamzorg gehad nog, al heeft die niet zo veel gedaan, het huishouden mocht ze niet doen van me want dat kon ik zelf wel, ze heeft vooral nog wat dingetjes uitgelegd over kruikjes en badjes enzo. Visite kregen we ook pas na een paar dagen dus daar hoefde ze ook niet voor te zorgen. Ze vond het wel een grappige situatie, was ze natuurlijk niet zo gewend.

Als ik nu de foto's terug kijk denk ik wauw wat kregen wij een klein baby'tje mee naar huis, ze woog toen 2300 gram, maar wij vonden haar al supergroot omdat ze met 1590 begon haha!

Inmiddels is ze 5 maanden en weegt ze 5260 gram!

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier ook geen rooming in gedaan ook het voorstel niet gehad maar de laatste 2 dagen hadden we in het ziekenhuis ook geen echte hulp nodig
    Ik kwam verzorgde me meisje en knuffelde met haar en ging weer naar huis
    Dus de verpleging konden heerlijk de kindjes verzorgen die het nodig hadden.
    Kraamzorg heb ik ook niet gevraagd ik was thuis en wou gewoon heerljk van me meisje genieten
    Ook de dag van thuiskomst geen visite ik wou echt me kraamdag inhalen door heerlijk met zoey in bed te liggen
    En nu zijn we alweer bijna 8 maanden verder

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik denk ook dat wij geen gebruik gaan maken van de rooming in hoor. Zit daar eigenlijk niet zo op te wachten en ik heb natuurlijk ook al een kind dus daar rol je ook zo weer in denk ik.
    Hoe zijn jullie eigenlijk overgestapt van flesjes geven naar borstvoeding? Ik heb nu met kolven namelijk niet genoeg melk, maar ik weet ook dat kolven erg moeilijk is als je kindje niet bij je is. Ik wil wel heel graag bv geven, is makkelijker als elke keer je kolf overal mee naartoe slepen. Voel me nu al zo'n melkfabriek haha. Het is voor het goede doel dus ga er ook gewoon mee door, maar gewoon borstvoeding geven heeft toch wel mijn voorkeur.
    We leggen kyan nu dagelijks wel aan, maar hij vind het nog erg moeilijk om goed aan te pakken en uit een flesje drinken gaat wel heel erg goed. Dus ik ben aan het twijfelen hoe ik het straks ga doen als hij thuis is.

8. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vond (en vind nog steeds) liggend voeden het fijnst. Allebei op de zij op bed liggen en lekker relaxt voeden, we vallen soms zelfs allebei in slaap tijdens de voeding op die manier :)
    Ik voed ook nog wel gewoon op de bank maar dan moet ik soms zo hannesen om haar in de goede positie te krijgen en als ze een beetje spartelt duurt het allemaal veel langer (uiteindelijk ligt ze dan wel goed hoor), ze wordt ook al zo groot he! Voetjes steken uit enzo :)

Toen Simone net thuis was hebben we haar eerst 1 keer per dag aangelegd om te proberen, verder sliep ze de hele dag nog en we waren bang dat het anders teveel energie zou kosten. Toen ze beter ging drinken hebben we dit langzaam opgevoerd totdat ze overdag eigenlijk alleen nog maar bij mij dronk. Eerst nog wel gewogen voor en na de voeding en eventueel een flesje nagegeven en toen we er vertrouwen in kregen dat ze gewoon ging drinken wat ze nodig had zijn we daar ook mee gestopt.

Ik weeg nu nooit meer voor en na de voeding, als ik kolf heb ik altijd genoeg, dus ik neem aan dat zij dat er ook wel uitkrijgt. Ik geef haar pas sinds een paar weken 2 borsten, daarvoor wilde ze altijd maar 1.

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hey meiden,

Vanmorgen gesprek gehad met de kinderarts en kyan mag vrijdag naar huis!!! Ze noemde hem een wonderkind haha. Hij woog vanmorgen alweer 2215 gram. Ik ben zoooo blij!!!!

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wauw GEWELDIG!!! Heel veel geluk samen!

11. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wauw dat is echt snel! Gefeliciteerd!!

12. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou morgen is het zover, dan mag kyan lekker mee naar huis. Het is idd heel erg snel dat hij naar huis mag en ze zeiden ook dat dat zelden gebeurt voor de 36e zwschapsweek. Het is echt een kanjer!!! Ben zo ontzettend trots op hem.
    Vanmorgen hebben we hem nog even lekker in bad gedaan en hij vond het weer heerlijk. Het is een heel tevreden ventje!
    Van het weekend gaan we lekker genieten met z'n vieren en houden we de visite buiten de deur. Mijn kraamtijd gaat morgen eindelijk beginnen!
    Hij woog vanmorgen alweer 2345 gram. Hij groeit echt als kool, zo ongeveer 50 a 65 gram per dag!
    Meiden bedankt voor alle lieve reacties en ik hou jullie op de hoogte!

13. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone was ook rond dat gewicht toen ze naar huis mocht en ook zo oud. Als Kyan haar patroon blijft volgen heb je geen kind aan hem, ik heb de makkelijkste baby ooit!

Het klinkt raar maar zo'n ziekenhuisperiode heeft ook zijn goede kanten: je kindje kan nu uit de fles drinken en uit de borst (in ons geval dan), hij kan zelf in slaap vallen en waarschijnlijk ook prima slapen met lawaai om zich heen. En verder vond ik het achteraf handig dat ik 5 weken lang met toezicht heb kunnen oefenen met alle verzorgingstaken.

Heel veel plezier met je kleintje thuis!

14. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Kyan is ook heel erg makkelijk, als hij huilt geef ik hem zijn speentje en dan is hij gelijk stil. Mijn dochter was ook al zo makkelijk alleen is zij wel met 38 weken geboren, maar woog toen ook "maar" 2550 gram.
    Ik heb de weken ziekenhuis ook niet als negatief ervaren, vond het alleen vervelend dat ik niet zo vaak bij hem kon zijn. Met uit de borst drinken gaat ook beter, maar hij krijgt daarnaast nog wel de fles.

Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie thuis waren met de bv. Mijn kraamverzorgster vind het niet nodig om een weegschaal te huren, maar als ik kolf heb ik al niet genoeg voor 1 voeding. Daarom moet ik daarnaast nog de fles geven en als hij dan wat laat staan is het niet erg natuurlijk omdat hij al bij mij gedronken heeft. Vind het erg lastig om het allemaal te combineren: borst, fles, bv en kv en daarnaast ook nog nakolven. pffff

Hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben, wil niet dat hij te veel of te weinig binnenkrijgt uiteraard.

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Niemand die tips heeft??

16. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb zelf toch een tijdje een weegschaal gehuurd. Puur voor eigen gevoel en vertrouwen.
    Denk eraan dat je gewoon borstvoeding geven nooit mag vergelijken met de hoeveelheid die je kolft.
    Leg je kindje zo vaak aan als je kunt en zo vaak het kindje wil.
    Daarmee bevorder je de borstvoeding.
    Schakel even een lactatiekundige in. Zeker bij vroeggeboorte een bron van informatie. Ook op de borstvoedingsforums kun je veel info vinden. Maar in principe ben ik niet voor bijvoeden.
    Dan maar "100" keer aanleggen.
    Maar tijd en energie gaat het zeker kosten.
    Ik heb zware hellp en pre-eclampsie gehad. Maar zelfs dan is het nog gelukt. Ze is geboren met 32 weken en 6 dagen.
    Heeft ook enkele weken voeding gehad door sonde.
    Daarna toch nog gelukt haar volledig aan de borst te krijgen.
    Maar ook super begleiding gehad van het ziekenhuis.
    Je hebt ook iedere week een weeguurtje bij het consultatiebureau!

Onze kraamverzorgster was een schat.
    Maar had absoluut geen kennis van vroeggeboorte en wat daarbij kwam kijken.
    Wisten wij na alle ziekenhuis weken meer.

Veel plezier en genot samen!

17. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Als het jou een fijner gevoel geeft, gewoon een weegschaal huren. Heeft je kraamhulp in principe niks mee te maken toch?? Ik heb ook een weegschaal gehuurd, gewoon omdat ik dat een fijn idee vond, en ik gaf niet eens bv. Ben gestopt met kolven toen Quinn met 35 weken echt niet meer genoeg had aan die 60 cc die ik er op 1 dag met moeite uitgeperst kreeg :(

18. adi

adi Niet meer actief

Het is inderdaad zeer verschillend per kind en per moeder.

Mij hebben ze vanuit het zkh ook geadviseerd om niet te gaan wegen na thuiskomst, maar om te vertrouwen dat de baby zelf voldoende zal drinken. Hier is dat bijna nooit gelukt, omdat mijn kindjes vrij snel moe werden aan de borst.
    Door de stress die dit veroorzaakte, en doordat ik ze constant moest bijvoeden nadat ze net in slaap waren gevallen enz. ben ik veel te vroeg gestopt met bv (na 2 maanden). Ik heb hier na 1,5 jaar nog steeds geen vrede mee, en kan al bijna janken als ik een baby aan de borst zie. Daarom gun ik niemand om om deze reden te stoppen.
    Als het jou geruststelling geeft om te wegen, dan moet je zeker een weegschaal huren. Daarnaast moet je even kijken of je het bijvoeden met kv kunt afbouwen en gewoon vaker aanleggen. Dit is zeer afhankelijk van de conditie van de kleine. Maar het helpt jouw productie enorm.

Als je een hulp gaat zoeken van een lactatiedeskundige: vraag om iemand die verstand en ervaring heeft met prematuren!
    Ik heb een lactatiedeskundige aan mijn bed gehad, die het alleen maar erger heeft gemaakt en mijn zelfvertrouwen helemaal de grond in heeft geboord.

Heel veel succes meid!!!

19. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hey meiden,
    Even een update vanuit hier. Het gaat hier helemaal niet goed. Kyan is eergister met spoed overgebracht naar het zh in groningen. Hij ligt met waarschijnlijk het rsvirus op de kinder ic. Hij heeft weer alle toeters en bellen aan zijn lijfje en meer. Hij ligt nu ook aan de beademing. Hij is zo ziek dat hij niet de kracht heeft om nog zelf te ademen. Hij heeft eergister in enschede 4x een hele zware apneu gehad waar ik bij was. Daar ben ik erg van geschrokken.
    Wij overnachten nu in friesland bij familie want het ronald mac donald huis zat vol.
    Het is nu gelukkig wel stabiel maar ik ben zoooo bang dat hij nog zieker word.

Heeft iemand ervaring met het rsvirus bij prematuren??

20. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Jeetje wat sneu, ik hoor eigenlijk best vaak dat baby's dat virus krijgen en dat het eigenlijk altijd op ziekenhuisopname uitdraait. Niet alleen bij prematuren al komt het daar denk ik nog harder aan. Je kan het zelf eigenlijk niet voorkomen, het dochtertje van mijn collega kreeg het in de lift van het ziekenhuis toen ze naar huis ging en was dus binnen een week weer terug in datzelfde ziekenhuis...

Ik heb zelf geen ervaring met het virus, Simone was zo vroeg dat ze in aanmerking kwam voor de vaccinaties dus die krijgt nu elke 4 weken een inenting in het 'seizoen' (dat is tot en met maart).

Ik hoop dat je mannetje er weer snel bovenop is!

Deel Deze Pagina