2 papa's

Discussion in 'Even voorstellen' started by Nevah, Nov 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nevah

Nevah Nieuw lid

Nov 6, 2013
    4
    0
    1
    Hallo,

Wij zijn 2 jonge mannen. En proberen uit te vinden hoe wij een gezinnetje kunnen stichten.
    Met name het draagmoederschap staat ons enorm aan. Vandaar dat we overal wat info zoeken.
    En natuurlijk hoe en waar je een draagmoeder kan 'vinden'.
    dus mocht iemand tips hebben, laat maar horen!!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Welkom hier! Veel succes met jullie zoektocht naar een draagmoeder :)

3. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Helaas heb ik geen tips voor jullie.
    Wil jullie wel even welkom heten ;)
    En veel succes!

4. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,635
    0
    0
    Welkom hier, en succes met jullie 'zoektocht'.
    Heb zelf helaas geen tips of informatie.

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Geen ervaring mee. Heel veel sterkte iig. Het lijkt me een moeilijk en zwaar proces door te gaan. Er zijn heel veel jurdische haken en ogen aan draagmoederschap, maar ik neem aan dat jullie die inmiddels weten.
    Als ik zelf het proces zou ingaan zou ik naar een draagmoeder zoeken binnen familie en vriendenkring. Iemand die al klaar is met kinderen voor zichzelf en iemand die nooit psychische problemen heeft gehad.
    Als daar niemand te vinden is kan je denk ik het beste een goed aangeschreven bemiddelingsbureau benaderen.

Succes, sterkte en welkom natuurlijk ;)

6. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Leuk! :) Welkom!
    Ik hoop dat jullie de info kunnen vinden die jullie nodig hebben.
    Heel veel succes!

7. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ik zou als ik jullie was naar zwangervooreenander.nl gaan. Daar kan je heel veel info vinden.

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Welkom op het forum!

Hebben jullie je al wat verdiept in het draagmoederschap (bijvoorbeeld wat hoog- en laagtechnologisch draagmoederschap is) De wet- en regelgeving rondom draagmoederschap is erg ingewikkeld. Sowieso is het nu voor twee mannen nog niet mogelijk in Nederland dus je zou dan naar het buitenland moeten uitwijken. De grootste kans om een draagmoeder te vinden is om in je eigen omgeving te zoeken. (Zus, vriendin, etc.) Vorig jaar was er op de KRO een programma dat "Draagmoeder gezocht" heette en daar was ook en homokoppel dat door middel van draagmoederschap een tweeling heeft gekregen. Deze zijn volgens mij ook online weer terug te kijken.

Veel succes!

9. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

#9 Draagmoeder1976, Nov 6, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 6, 2013
    Moest even wat verbeteren ;)

Zal nog meer uitleg geven:p Wet- en regelgeving zijn hetzelfde als bij laagtechnologisch en opzich is dat alles te doen. Alleen doen ziekenhuizen in Nederland niet mee aan het bevruchten van een draagmoeder voor een homokoppel. Hiervoor moet je uitwijken naar het Buitenland, Cyprus bijvoorbeeld. Woon je als homokoppel in Belgie heb je al meer kans, in Gent bijvoorbeeld. Maar om daar meer over te lezen verwijs ik je weer naar zwangervooreenander ;)

10. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Welkom! Interessant twee pappa's. Ik ga jullie volgen heb geen idee hoe en wat maar ben wel heel nieuwsgierig naar het traject.

11. Nevah

Nevah Nieuw lid

Nov 6, 2013
    4
    0
    1
    Hej,

Bedankt alvast voor alle snelle reacties en tips.
    zwangervooreenander.nl zijn we al lid van. En daar ligt inderdaad een schat aan informatie. Vooral met dank aan een aantal vaste forumleden.
    Heb inmiddels ook op stilverlangen en dreambook gekeken. Dit zijn helaas sites die hun beste of in ieder geval drukste tijd gehad hebben.
    Dan is er nog menhavingbabies.org. Een site over DM in USA. Heel interessant, maar helaas onbetaalbaar.
    Het is bij ons ook bekend dat HT in NL niet te doen is voor homokoppels.
    maar LT gelukkig wel. En aangezien we zelf geen eitjes hebben, een goede optie.
    Volgens de NL wet mag je alleen nergens oproepen doen voor het draagmoederschap. Dit respecteren we met tegenzin. En in onze naaste omgeving is er niemand die dit wil/kan doen. Helaas.

we hopen op nog meer reacties en tips!

Share This Page