Ik ben sinds vandaag ook nieuw op het forum. Ben 3 weken geleden gestopt met de pil (na ongeveer 10 jaar slikken). In eerste instantie wilden we nog een paar maandjes veilig oefenen voordat we voor het echie zouden gaan, gewoon om ook even te zien hoe mijn cyclus is na zoveel jaren pil (intussen wel alvast aan het tempen geslagen om daar meteen wat meer inzicht in te krijgen). Maar dat gedoe met condooms bleek steeds op het moment zelf een gehannes dus dan maar niet...... Maar ja nu komt het allemaal wel heel dichtbij... helemaal omdat we al aan het klussen zijn geslagen; dus het kan een lucky shot zijn geweest! En dan is ook de een na de ander in onze omgeving bezig of net zwanger is..... nu begint het helemaal te kriebelen...
Ben dus nu pas eigenlijk net begonnen maar wat doen jullie? Heb je het ook al aan anderen verteld dat jullie bezig zijn of niet? Vind het wel wat lastig... aan de ene kant wil je het iedereen vertellen en aan de andere kant nog helemaal niet. Inmiddels weten mijn 2 beste vriendinnen wel dat ik gestopt ben met de pil......
Hoi, Ik heb al een aantal reacties geplaatst maar me nog niet voorgesteld. Ik ben Renate, 28 jaar en juf. Op 1 juli gestopt met de pil. Cycli van: 34,36,32 en.... nu op dag 32. Mag woensdag gaan testen als ik nog niet ongi wordt. Temp. laatste week: 36.7 37.0 36.9 37.1 37.0 37.1 36.6 (vandaag) Zou dus een ongi aan moeten komen!
He renate Ik duim voor je..... En weet je omgeving al dat je bezig bent of hou je het nog een geheimpje?
hoi hoi allemaal, ook ik ben net gestopt met de pil spannend he? ik wil het wel van de daken schreeuwen maar heb het er nog met niemand over gehad. weet ook niet of ik dat wel ga doen. van de ene kant wil ik het graag delen met de mensen die me lief zijn, maar verrassen als het echt zo is lijkt me ook leuk en anders krijg je ook weer die vragen; en ? is het al gelukt? weet niet of dat zo leuk is. nu doe ik het zo; de seconde dat ik het weet dat het raak is ga ik naar mijn moeder en vertel ik het haar. tot die tijd samen dromen met mijn man over het toekomstige wondertje waar we naar verlangen. mijn nod is 24/11 weet niet goed wat mijn cyglesis dus we klussen maar lekker door niet dat dat een straf is hoor. maar wel heel bijzonder om het voor het eggie te doen! nou misschien dat we samen wat mailen en met anderen die in hetzelfde schuitje zitten lijkt me leuk groetjes bibi
Hallo Bianca Lijkt me leuk om met je te mailen... mijn NOD valt ongeveer gelijk met die van jou; als het goed is is het bij mij rond 21 november... nog een weekje geduld... (zit nu op dag 23 van mijn cyclus). Spannend he.... Mail me maar op bykreutzer@hotmail.com Altijd leuk om met gelijk gestemden veilig te kunnen babbelen zonder dat de omgeving meteen gaat vragen.... heerlijk Groeten
nou lijkt me leuk even een vraagje je zei dat je tempte welk merk gebruik je en hoe bevalt dat? zit er namelijk ook aan te denken maar weet eigenlijk niet hoe en wat heb wel zitten lezen maar bij iedereen is het weer anders 8) ach moet eigelijk leren vandaag maar hou er mijn hoofd niet bij erg he? groetjes bianca
He bianca Ik moet werken en moet zeggen dat het de gedachten wel wat verzet. Toch een spannende week deze week...... Ik temp gewoon iedere ochtend (zoveel mogelijk op dezelfde tijd) en houdt dat bij op een internetsite. Op zich wel heel makkelijk... mail me anders maar even dan kletst het makkelijker groetjes p.s. ik ga even voor een kopje thee (de koffie kan me toch niet meer echt boeien maar dat zal wel in mijn hoofd zitten)
Hey Brigitte22, Ik ben ook nog maar van 18 september gestopt met de pil na ongeveer 16 jaar slikken. Het blijft natuurlijk altijd spannend hé... Ik heb mijn NOD normaal op 19 november, ik ben zo benieuwd! Het zou leuk zijn moest het in de roos zijn geweest dit keer, op 25 november ben ik zelf jarig en dat zou het mooiste kadootje ooit zijn natuurlijk... We zullen het allemaal moeten afwachten denk ik, op de duur loop je al te zoeken naar symptomen van zwanger zijn Wij houden het nog wel geheim in de naaste omgeving, ook met de reden dat je niet weet hoelang het zal duren en om dan al die opdringerige vragen te kunnen vermijden... Dat is dus de reden dat ik op het net op zoek ben gegaan naar vrouwen om een praatje mee te kunnen slagen Alvast veel aftelplezier en hopelijk snel super nieuws Liefs Elsje
He Elsje Wat je zegt.... ik heb ook geen zin in de vragende blikken als het een tijdje duurt voordat het wondertje zich aankondigt (had je trouwens meteen een regelmatige cyclus en een eisprong?). Hou de boot ook nog wat af als mensen er naar vragen... mijn 2 beste vriendinnen weten wel dat ik met de pil gestopt ben... eentje is namelijk ook net gestopt en de ander net zwanger.... Maar verder hoeven ze nog even niets te weten... En zo via internet is het wel leuk om met meiden te praten die met hetzelfde bezig zijn op hetzelfde moment.... En ook nog ongeveer dezelfde spannende dag... Bij alles wat ik voel denk ik inderdaad ook zal het zo zijn? Het zou wel super zijn maar moet het relativeren want de kans is volgens velen erg klein meteen na het stoppen.... Jij ook succes met aftellen! En hopelijk ook goed nieuws binnenkort!
Hey Brigitte, Ik ben nog zo bezig, niet met temp, maar ik heb wel een lijstje aangemaakt van wanneer ik gestopt ben en wanneer ik bloeding had, heb wel op een site steeds berekend wat de meest vuchtbare dagen zijn en doe het nog even zo. http://users.telenet.be/annette-guy/lady/ovulatie.htm Als het allemaal lang aansleept zal ik op andere methoden overgaan. Het blijkt toch dat ik direct een regelmaat heb, want het is tot hiertoe op de dag al juist geweest (spijtig genoeg nog steeds ) Ik heb wel de raad gekregen van mijn giné om het vitamientje Folavit 0,4 in te nemen, dus dat doe ik wel al... Liefs en tot lees Elsje
Hey Elsje Ik was meer begonnen met tempen gewoon om een beetje zicht te krijgen op mijn cyclus.... ben toch 10 jaar met de pil bezig geweest en dan is het altijd even spannend wat er daarna gaat gebeuren. Dus ik dacht ik ga het even bijhouden zodat ik daar zelf wat inzicht in krijg...... En het lijkt er op dat ik de eerste maand gewoon netjes na 14 dagen een eisprong gehad heb dus dan kom ik ook meteen netjes in een cyclus van 28 dagen.... We zouden eerst niet meteen voor het eggie gaan maar omdat het met condooms zo'n gehannes is is het er wel van gekomen.. dus dat maakt het nog even extra spannend...... Ik ben ook meteen na het stoppen met de pil begonnen met foliumzuur..... zit toch nog in de regelmaat van dagelijks een pilletje... Ik moet wel zeggen dat samen afwachten tot wel leuk is.... nu nog hopen dat we allebei goed nieuws hebben volgende week...
Dat hoop ik samen met jouw Brigitte...! Hoe meer ik hier lees, hoe spannender het wordt Ik weet eigenlijk niet juist hoe ik moet werken met zo een temperatuur curve?! Ik duim alvast voor je! Liefs Elsje
ik kan ook niet wachten om het tegen iedereen te vertellen.. heb iedereen ook wel een beetje voorbereid.. in mijn sportteam ben ik de jongste en wil het eerste kinderen.. krijg ook allemaal vragende blikken. Mijn vriend is gelukkig nu ook zover dat hij het allemaal wel wil.. hij vindt het wel hel spannend hij krijgt wel kriebels van het veranwoordelijkheidsgevoel hahahah ik niet weet dat ik het helemaal wil en kan! ik wil in januari serieus klussen maar eerst even foliumzuur en ontpillen... wel heeeel spannend! veel succes allemaal! Xx
Ja inderdaad des te vaker je het er over hebt des te spannender het wordt.. ik moet ook zeggen dat ik de dagen wel een klein beetje af tel.... En dit weekend nog een weekendje weg met vriendinnen en ik weet nu al dat het dan over babypraat gaat (eentje is namelijk 12 weken zwanger...). Alleen tja wel of geen wijntje drinken.. Als ik het wel doe en het is wel raak is het niet zo goed. Als ik het niet doe dan valt het meteen zo op..... dillema. Ik temp gewoon iedere ochtend rond dezelfde tijd en hou dat op de site van fetilityfriend.com bij... zij bepalen dan je eisprong enzo.... best handig moet ik zeggen... 8) Ik ga nu maar weer eens verder met werken... hoewel dat de laatste dagen toch minder goed gaat.. ben er niet helemaal bij met het hoofdje... andere dingen... Misschien is het wel leuk om een keer gewoon te mailen of te chatten.... Groetjes
Wel ik moet toegeven dat ik niet gedacht had hier iemand te vinden om over zwanger worden te praten... Mss idd wel handig om te mailen met elkaar? piepeloere76@yahoo.com Ik moet nu ook eens een keertje verder gaan doen... Mijn hoofd staat er vandaag ook niet echt naar! Al is het maar mijn huishouden Alvast bedankt voor de tip van de site fetilityfriend.com ! Liefs en tot snel, Elsje