Even voorstellen!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Heleen80, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, en wilde me even voorstellen! Mijn naam is Heleen, en ik ben 32 jaar oud. Mijn man en ik zijn sinds september actief bezig met onze kinderwens, en ik heb de behoefte om met andere vrouwen ervaringen uit te wisselen. Ik vind het heel waardevol om de mening van anderen te horen en te lezen over onderwerpen waar ook ik wel eens vragen over heb. Ik heb een tijd in een ziekenhuis gewerkt, waar ik vaak geconfronteerd werd met vrouwen die een onvervulde, of moeilijk vervulbare kinderwens hadden. Sindsdien ben ik eigenlijk best bang dat het bij ons ook allemaal misschien wel erg moeilijk zou kunnen verlopen. Ik hoop natuurlijk dat we allebei 'gewoon' vruchtbaar zijn, maar toch, het is niet vanzelfsprekend...

Ik houd sinds 3 maanden een temperatuurkaartje bij via FF, wat ik erg leuk vind om te doen, gewoon wat inzicht krijgen in wat er allemaal gebeurt in mijn lijf. Ik ben erg beneiuwd wat anderen vinden van die methode en of het voor vrouwen hier op het forum goed gewerkt heeft om een kaartje bij te houden.

Nou, dat was het voor nu en tot gauw!

Heleen

2. Maria87

Maria87 Niet meer actief

Hoi Heleen,

Welkom! Ik ben ook nieuw hier (zie mijn eigen voorsteltopic :)).
    Wij zijn sinds november actief met onze kinderwens bezig. Wat kan dat soms zenuwslopend zijn, he!
    Ik hou geen temperatuurkaartje bij, maar ben wel benieuwd naar hoe dat werkt en of je er echt iets aan hebt: is het niet onhandig dat je je iedere dag op hetzelfde moment moet temperaturen?

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en hoop voor je dat je snel een positieve test in handen zult hebben!

Groetjes,
    Maria

3. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Welkom hier en hopelijk ben je spoedig zwanger!

4. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    Hoi Heleen! Welkom!

5. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank allemaal!

@Maria: ik vind het niet lastig om dagelijks mijn temp bij te houden, hoort gewoon bij het opstaan inmiddels! Ik vind het vooral leuk om te doen, en het geeft ook goede informatie over mijn vruchtbare dagen, want ik wissel een beetje in mijn cyclus!
    Het is inderdaad best wel spannend om met zwanger worden bezig te zijn! Iedere maand is het hopen... Toch vind ik het ook wel een leuk soort spanning, als het maar niet nog 3 jaar lang iedere maand loos is :(! Kan me goed voorstellen hoe zenuwslopend dat is!

Groetjes, Heleen

6. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ja, jij natuurlijk ook heel veel succes, maria! Hopelijk pak je gauw een regelmatige cyclus op nadat je gestopt bent vorig jaar.

7. Gazy

Gazy Niet meer actief

Welkom! ik wens je veel leesplezier!

8. Maria87

Maria87 Niet meer actief

Hoi Heleen,
    dankjewel! Tja, die regelmatige cyclus, daar kan ik denk ik nog wel even op wachten :( Heb gelukkig al wel wat verhalen gelezen van dames die ook een onregelmatige en lange cyclus hadden en toch al in de 2e of 3e ronde zwanger werden. Er is dus hoop :)
    En ik hoor steeds meer meiden over de positieve kanten van tempen, dus misschien toch ook maar gaan doen. Misschien beetje domme vraag, maar maakt het soort thermometer dat je gebruikt ook uit?

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Heleen,

Hier andere Heleen (30). Welkom.
    Het enige wat ik nu doe is ovulatietesten bij houden. In november gestopt met de pil (12 jaar aan gezeten) en sindsdien een onregelmatige cyclus. Had ik ervoor ook al.

Ben gestart met Etos Zwanger worden om hopelijk mijn cyclus enigszins te reguleren, maar zie het meer als een multi vitamine, zodat ik alles voldoende binnen krijg (ook foliumzuur).

Vanaf morgen gaan we om de dag klussen (kwam mijn vriend mee, dus vind het prima) en zien dan vanzelf waar het schip strand.

Succes met zwanger worden naamgenootje.

10. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Leen82: ha, nog een heleen! Jij ook veel succes!! Ik ben niet zo lang aan anticonceptie (nuvaring) geweest, half jaartje. Daarvoor 1,5 jaar geen AC, omdat ik gedoe en een behnadeling had door afwijkende cellen aan mijn baarmoedermond. Toen wilde ik geen extra hormonen, maar gewoon 'even mezelf zijn'. Dus ik hoop dat mijn cyclus gewoon weer een beetje rustig wordt....

@Maria: ik gebruik een digitale thermometer, maar mijn methode is niet zo betrouwbaar. Hoewel ik wel dagelijks op dezezelfde tijd meet (ook in het weekend), meet ik onder mijn oksel, en dat is niet net zo betrouwbaar als rectaal.

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    HI Heleen,

Ohw dat is minder.Ja ik ben toen ook opgeroepen voor het bevolkingsonderzoek, maar gelukkig was bij mij alles goed. Lijkt me lastig om te horen dat je onrustige cellen hebt.
    Kan ik concluderen dat alles weer in orde is??

Hoop dat je een regelmatige cyclus hebt, dat is wel een fijn start punt. En als je wat meer wilt weten over je cylus kun je overwegen om ook te gaan werken met ovulatietesten. Met het temperaturen zie je achteraf wanneer je eisprong is geweest.

"en vooral niet te veel mee bezig zijn" zegt men haha. Maar dat lukt mij eerlijk gezegd niet.

Ik ben benieuwd wat deze maand mij gaat brengen.

Succes meid.

Misschien kun je je ook aansluiten bij andere onderwerpen. Zoals zwanger worden, of NOD club ofzo.

Veel lees (en klus plezier ;))

Deel Deze Pagina