Ook geen ronde grote zwangere buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veertje1979, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi!

Ik ben nu bijna een half jaar zwanger en heb totaal geen zwangere buik. Mijn buik is wel ronder en meer opgezet maar als ik een lekkere warme trui aanheb kun je aan mij niet zien dat ik zwanger ben. Ik draag "rond" in plaats van naar voren.
    Als ik dit soms vergelijk met anderen die net zover zijn als ik (en dat moet ik niet meer doen...) dan zie ik dat de meeste vrouwen een echte bolle buik hebben.
    Soms zit ik daar wel mee. Ik wil ook zo graag een echte bolle buik die iedereen kan zien. Daarentegen weet ik dat mijn kleine meisje goed groeit en lekker beweegt en gezond is dus wat maakt het uit hoe je eruit ziet. Ze ligt gewoon dichter in mij.

Wie heeft dit ook en begrijpt me een beetje?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb dit niet maar kan me voorstellen dat je lekker wilt pronken met je buikkie! En idd als alles goed is en gaat, ach wat maakt t dan ook uit? en trouwens, rond zie je straks ook heus wel hoor, óók door n trui heen. X

3. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Met 23 weken zag je het bij mij ook nog niet goed als ik een trui aan had. Zelfs met strakke kleren (was zomer) zag niet iedereen het. Ja bekenden wel, maar vreemden niet. Pas met 26/27 weken durfden mensen het aan me te vragen. En zelfs nu heb ik nog geen grote buik voor bijna 37 weken.
    Ik draag trouwens wel naar voren, maar heb gewoon een bescheiden buikje. Volgens de vk heb ik sterke buikspieren en houd ik het daardoor goed vast. (Geen idee hoe ik aan die sterke buikspieren kom, haha).
    Het gaat vanzelf groeien en dan kun je eindelijk pronken met je buik.
    Voor jou wel jammer dat het nu niet meer zulk mooi weer is dan zie je het toch minder snel. Bij mij zie je nu met een grote winterjas nog maar weinig. Voordeel is dat ie ook minder in de weg zit.
    Maar ook niemand die er rekening mee houdt dat je zwanger bent.
    Ik begrijp je maar al te goed dat je het jammer vindt, dat had ik ook. Nog even en dan ziet iedereen het echt wel.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn ervaring van mn vorige zwangerschap is dat vooral die laatste 10 weken je nog enorm gaat groeien. Straks kan je buik niet meer naar boven groeien en moet ie dus wel naar voren... dus dikker en meer naar voren zal je nog echt wel worden.

Verder ligt het ook erg aan hoe je kindje ligt, ik ben de ene dag ook dikker dan de andere en welke kleding ik aan heb kan ook enorm schelen. Ik heb een broek en samen met een dikkere trui zou ik nog best kunnen verstoppen dat ik zwanger ben misschien maar ik heb ook een broek waarom mn buik extra naar voren lijkt te komen. Hopelijk kijk je er over een paar weken anders tegenaan.

5. Ja, ik denk ook wel dat ik met de tijd zeker een buikje ga krijgen. Wat ik wel grappig vind, en dat vertel ik dan aan iedereen die erover begint, dat toen ik nog niet zwanger was ik mijn best deed om kilo's kwijt te raken. En nu mag het en dan komt er niks! Haha!

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik begon pas echt te groeien met 26 weken. En bovendien verschilt het natuurlijk heel erg per persoon. Bij een eerste kindje duurt het bijvoorbeeld altijd langer voor je wat ziet.

Gr. Suusje

7. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    hoi,

ik begrijp jou, ik heb echt als ik naar mn buik kijk een groot vraagteken boven mn hoofd hangen volgens mij!
    Hij is nog helemaal niet veel gegroeid, maar het kindje was vanochtend op de echo al 20/25cm lang!

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mijn schoonmoeder zag mij afgelopen weekend voor het eerst sinds ik zwanger ben, en ze was zeer verbaast over mijn kleine buik!

Voor mijzelf is wel al enorm want ik ben altijd het type dikke billen met platte buik geweest en ik kon al vrij snel mijn eigen broeken niet meer aan door die bult die ontstond ;)

Maar ik heb behoorlijk brede heupen waardoor het ook wat meer verspreidt zit en ik had sterke buikspieren.
    In bepaalde kleren zou ik het zo kunnen verbergen.
    Ik heb ook al een paar keer fotoos gemaakt maar het ziet er steeds meer uit alsof ik gewoon een buikje heb zoals wel meer vrouwen die hebben dan alsof ik zwanger ben. Ik ben er nu wel achter hoe ik mijn buik accentueren zodat ik er zwanger uit zie!

Maar ik begrijp hoe je je voelt hoor, ik vind het ook helemaal niet leuk. Ik wil ook dat iedereen gewoon kan zien dat ik zwanger ben!

Toch begint het nu wel te komen. Ik heb nu ook als ik op mijn rug lig een flinke bolling en voorheen leek het als ik lag al helemaal alsof er niets zat.

uiteindelijk zal ie er wel komen! Maar het is jammer als je er maar 1 maandje plezier van hebt he!

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Had ik ook niet, pas rond de 28ste week werd het bij mij zichtbaar.. maar toen ging het ook razend snel..
    Aan het einde vroegen ze me zelfs nog of het geen 2ling zou worden!

Komt vanzelf.. kan me voorstellen dat je je buik wil laten zien, maar heb geduld!

Groetjes Kalush

10. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik draag wel naar voren, maar heb ook nog een zeer bescheiden buik hoor!
    En het allereerste mini-buikje begon pas bij 23 weken. Toen groeide het 2-3 weken aardig door en dacht ik nu gaat het wat worden, maar daarna is het weer gestabiliseerd. En nu nog steeds relatief klein. Afhankelijk van de kleding die ik draag valt het nog steeds niet altijd op.
    Terwijl mijn baarmoeder bijv. relatief te groot is. Die had bij 27,5 week al een grootte die zou horen bij 32 weken.
    Het zegt volgens mij niet zo heel veel, dus ik maak me er ook niet echt druk om. Als alles met de kleine maar goed gaat, mag mijn buik ook klein blijven hoor.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik herken mezelf hier. Ik wou ook altijd een dikke buik, maar die wou maar niet komen. Pas met 35 weken begon hij echt dik te worden, maar met (net geen) 38 weken heb ik hem alweer moeten afgeven.
    Het grote voordeel van een minder dikke buik is wel dat je onmiddelijk weer in je kledij van voor de zwangerschap kan. Dat was bij mij toch zo.

12. Inderdaad! Das een groot voordeel. :)

13. Niet meer actief

Ik vind mijn buik ook (nog) niet erg dik, maar hij is wat mij betreft dik genoeg :p Kan me nu nog lekker bewegen!
    Duurde wel tot een week of 20 voor je uberhaupt iets begon te zien.

14. Niet meer actief

Het heeft zijn voordelen (minder striae, minder grote kleding, minder die buik zien kwijt te raken daarna) en als je wil laten zien dat je zwanger bent doe je een leuke band eromheen ofzo met "baby on board" haha dat deed mijn tante toen ze 3 maanden was ofzo en het al wilde laten zien :)

15. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi veertje,

ff stiekem off topic. Heb in je albun gekeken en jij hebt precies dezelfde kat als ik. zelfde kleur, zelfde ogen en ook echt het zelfde kopje. misscchien uit het zelfde nest?

sorry dames, moest even.

16. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap duurde het ook heel erg lang dat ik een dikke buik kreeg en die had ik ook maar de laatste 2 weken voor de bevalling.
    Nu draag ik wel meer naar voren merk in en niet in mijn omvang.

Het heeft wel zo zijn voor en nadelen, want begin nu al te merken dat mijn buik meer in de weg zit en bij mijn eerste nog heel veel dingen lang kon doen.

Groetjes Anna.

17. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo,

Ook ik had nauwelijks een buik omdat ik van binnen droeg.
    Ik kwam beide keren ook maar max. 10 kilo aan en was de dag na de bevalling telkens al meer dan 10 kilo kwijt.

Mijn man zei toen: we gaan nog wel even door met kinderen krijgen want dan kom je ooit nog op je gewicht van toen je 16 was....
    En bedankt, fijn he zo'n man! grapje.

Overigens had ik daarentegen en erg vreemd, ontzettend veel straie, zelfs tot op m'n rug werd ik geplaagd. De Gyn maakte daar zelfs weleens opmerkingen over. Maar ach ja als dat alles is.....

Hoop dat er dit keer ook niet veel bijkomt en ik weer lichter de zwangerschap uitkom dan dat ik er in ging.

Blijft wel feit dat het idd leuker is als mensen het eerder kunnen zien en niet pas aan het eind van de zwangerschap.

Heb overigens wel een buikje gehouden en als ik alles maar laat "hangen" kan ik er nu al best door voor 4,5 maand zwanger! Helaas moet ik nog een hele tijd voordat ik daar ben aangekomen!

gr,Corine

18. Gister heb ik weer een controle bij de VK gehad en ik heb haar gevraagd hoe dat zit. Zij vertelde me dat ze zo 10 vrouwen naast elkaar kon zetten en dat er dan niet 1 dezelfde buik zou hebben.
    Ze vond dat als ik lag dat ik een mooi rond bol buikje had :)

Deel Deze Pagina