ook gillen/krijsen bij doorkomen tandjes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door douglas84, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hebben jullie kindjes ook zo'n last van doorkomende tandjes?Onze kleine schreeuwt het echt uit. Zo van uit het niets. Lijkt wel of ze hevige pijnscheuten heeft. De eerste 2 ondertandjes kwam tegelijk door en denk dat boven nu aan de beurt is. Heb al bijtringen hard en zacht, druppels VSM, spul om op tandjes te smeren. Maar lijkt of niks werkt. Ook wordt ze s'nachts meerdere malen krijsend wakker. Ik ben echt gesloopt.
    Hoor van andere soms dat kindjes haast nergens last van hebben. Ene verpleegkundige bij CB zei dat ze zich aanstelde en de andere begreep heten zij dat ze er gewoon erg last van had.
    Hebben andere dit ook en wat doen jullie eraan?

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    onze zoon krijt er ineens 4 kiezen door en hij ook schreeuwen en schreeuwen. vooral snachts ik ben vandaag naar de ha geweest en het blijkt dat hij oorontsteking heeft. dus hier kwam het niet door de tanden door komen. hij heeft er niet zoveel last van normaal.
    maar het kindje van onze vrienden weer wel en die gebruikte altijd dentinox die zweerde erbij die vond het fantastisch spul dus misschien kun je dat eens proberen?

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het gebeurt vaker dat kindjes bij doorkomende tanden ook gelijk een oorontsteking te pakken hebben, hoor! Mijn zoon namelijk ook. Schijnt toch op 1 of andere manier verband te houden.
    Overigens hier ook een jochie (16 mnd) dat kiezen krijgt en de hele boel bij elkaar brult bij tijd en wijle (voor het eerst horen de buren hem nu ook tekeer gaan). Chamodent, Viburcol, paracetamol - niks helpt! Ik word er ook gek van, maar hoop maar dat het snel beter gaat. Vandaag slaapt hij ineens heel veel, dus stilletjes zit ik te hopen dat de kies nu door is..? (mag niet kijken van 'm, haha)

4. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, dan wens ik die verpleegkundige van het CB dezelfde pijn toe die kleintjes inderdaad kunnen hebben bij het krijgen van tandjes. Wat een reactie. :x
    Mijn zoontje heeft alleen van de onderste twee tandjes geen last gehad. Bij het doorkomen van de rest van de tanden en kiezen heeft hij ook gigantisch lopen gillen en krijsen. Zo zielig! En of hij pijn had. Chamodent van VSM hielp hier voor geen meter, zijn overgestapt op dentinox. Bijtringen of andere koele dingen wilde meneer niet. En maar huilen, gieren en brullen. Zodra ze erdoor waren was het ook weer klaar.
    Wij gaven hem voor de nacht dan paracetamol. Werd hij in ieder geval rustiger van zodat hij even kon slapen. Want niet alleen wij, maar ook hij was erg moe op den duur.
    Hij is nu bezig met de vier achterste (laatste) kiezen. Dus weer zo'n gezellige fase. Maar dan heeft ie het maar gehad.

Als ik nu boos ben op iemand zeg ik tegenwoordig altijd: Krijg toch tandjes. ;)

5. Rammelaar

Rammelaar Lid

31 okt 2010
    55
    0
    0
    Heel herkenbaar, het lijken inderdaad op pijnscheuten die onverwachts komen opzetten (vooral 's nachts). Ik vind het erg zielig. Ik geef haar een koude bijtring en masseer haar tanden met een plastic vingerhoed achtige tandenborstel van tupperware, dat vind ze wel fijn.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    was vorige keer al bij ha geweest voor oorontsteking maar dat was het niet. dentinox gebruik ik ook, maar wat een gedoe met een wattentip. mag het ook op vinger?

maar zo te zien is het dus wel normaal die pijn.

Deel Deze Pagina