Sinds gisteren zijn we verhuisd naar ons nieuwe huis. De kleine meid heeft dus ook een nieuwe slaapkamer. Hebben jullie nog tips om haar goed te laten wennen aan het nieuwe huis en de nieuwe slaapkamer? Ze is er volgens mij behoorlijk van onder de indruk. Ze is wat aanhankelijker en huilt meer. Ik vind het allemaal heel logisch dat ze alles nog vreemd en onwennig vind, maar vind het vooral zo zielig dat ze ineens uit haar vertrouwde omgeving weg is. Hoe kan ik haar vertrouwd maken met haar nieuwe slaapkamer en haar angst zeg maar wegnemen?
Oohja, lastig is dat. Misschien heb je hier wat aan? Haar laten meehelpen met verkennen van alles. Samen kijken waar haar speelgoed ligt, samen een knuffel ofzoiets op het bed leggen. Misschien samen iets kopen wat ze zelf op haar kamer mag neerzetten. Succes!
Ik zou niet te veel nieuwe dingen doen, tenminste, Julia zou dat lieve gebaar niet zo goed snappen en het is weer iets nieuws. Wij zijn 1,5 week geleden verhuist en inmiddels is het een beetje gewoon geworden, maar het duurde even! Ik zou lekker veel in huis zijn, rondje lopen, kamer bekijken, alles weer even zien, paar keer per dag. Daarbij deden wij meteen zoveel mogelijk zoals thuis. Eten aan tafel, spelen, rondje fietsen, etc. Spelen kon ze ook een paar dagen niet zo goed. Overal aan zitten, dozen openmaken, steeds stout doen, maar gewoon omdat ze niet de rust vond om lekker rustig te gaan spelen. Sinds gisteren zit ze af en toe weer rustig op de grond te spelen, of een boekje lezen. Ik zou niet te veel ingewikkelde dingen doen, maar lekker zoveel mogelijk andere dingen precies hetzelfde houden. Julia heeft vooral moeite (gehad) met slapen en ligt nu niet meer in haar slaapzak. Dat gaat nu goed en laten we nu zo, maar dat was eigenlijk het lastigst. Ze heeft ook een paar dagen niet 's middags willen slapen. Is gelukkig ook weer over! Succes!
Wij gaan met een paar weken verhuizen en ik ben ook erg benieuwd hoe onze kleine man het gaat vinden. Hoop dat het een beetje meevalt. Ben van plan om hem tijdens het klussen al wel een aantal keer mee te nemen zodat hij het huis al wel een beetje leert kennen. Dan kan ie vast in de tuin spelen, die we nu niet hebben...
Tip: laat ze ook eens het middagslaapje doen op hun nieuwe kamer, van te voren. Dan heb je toch dat stuk wennen al gehad!
He meid, jullie ook eindelijk! Wij zitten nu 1,5 week in ons nieuw huis en overdag merk ik niet dat ze enorm veel moeten wennen. het was in het begin vooral rondlopen en overal aanzitten, alles zien en aanraken. Dat heb ik gewoon toegelaten. We zijn ook veel op hun eigen kamertje geweest, alles bekijken en zo. Daarnaast hun eigen ritme zoveel mogelijk aanhouden. Het slapen 's nachts is hier nog een beetje moeilijk, vooral voor Aldin, hij wordt meerdere malen per nacht wakker en dan blijf één van ons bij hem de rest van de nacht. Dat gaat snel over hopelijk.
Bedankt voor jullie reacties. Het slapen vannacht ging eigenlijk wel heel goed, gelukkig. Het was vandaag meer overdag dat ze er een beetje verloren bij keek. Een beetje alsof ze heimwee had. Wel heel zielig. Weet alleen niet of dat nou echt komt doordat ze moet wennen, want kwam er net achter dat ze flinke koorts heeft... arme meid! Ik ga inderdaad geen 'rare', extra of bijzondere dingen doen. Gewoon lekker met haar bij d'r speelgoed zitten en samen spelen en stukjes wandelen wat we altijd doen.