tandenpoetsen een drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patty82, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hoi mama's,

Elke ochtend is het bij ons weer een gevecht om de tanden te poetsen. Mijn dochtertje (17 mnd) weigert dan ook haar mond open te doen. Soms heeft ze een goede dag en dan lukt het gewoon, maar steeds vaker duurt het wel 10 minuten voordat der tandjes zijn gepoetst en dan nog niet helemaal goed. Heb echt alles geprobeerd, dansjes, zingen, met der tandenborstel spelen het mag allemaal niet baten.

Hoe doen jullie dit en heeft er iemand een tip?

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    hier is het ook meestal drama. Wat wel helpt is als ik zelf mijn tanden poets, dan gaat hij me na doen en kan ik hem helpen. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het een drama is, ik hou 'm vaak in de houdgreep en negeer het geschreeuw. Zodra we klaar zijn is het leed voorbij.

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook niet het favoriete onderdeel van de dag. Ik heb nu teletubbietandpasta gekocht en ze rent nu naar de badkamer, want lala gaat haar tandenpoetsen :) Als de tandenborstel dan in dr mondje verdwijnt, zing ik het liedje van de teletubbies en dan gaat het redelijk. Maak er maar een heel circus van, dan kan ik ten minste nog iets poetsen. Als ze vervelend blijft, gaat ze in de houtgreep.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tanden poetsen hoort er hier bij, en ik ga er geen feestje van maken als mevrouw er een drama van maakt. En dat is bijna iedere keer hier :). Dan beloon je slecht gedrag, en het helpt toch geen zier. Hup tandjes poetsen, en als je je mondje goed opendoet dan ga ik een liedje zingen oid.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Hier een kereltje dat er gek op is. Hij vindt de tandenborstel zelf heel interessant. Dus hij krijgt die in zijn handje, beetje tandpasta erop. Dan doet hij hem in zijn mond, beetje erop bijten. Daarna mag ik de tandenborstel vasthouden en poets de tandjes. Dan de tandenborstel afspoelen, wegleggen en hem nog een paar slokjes water geven (zogenaamd naspoelen) en we zijn klaar. Maar ik moet eerlijk zeggen, hij heeft dit helemaal zelf geregeld en moet zijn tandenborstel verstoppen als we de douche in gaan want zo graag doet hij het.

Deel Deze Pagina