Hallo dames! Mijn zoontje krijgt sinds een aantal dagen groente. Hij vind het erg lekker en reageert er goed op. Alleen geeft mijn zoontje altijd erg makkelijk zijn voeding terug, dit doet hij al sinds zijn geboorte. Voor zijn flessen gebruiken we Nutriton om in te dikken en dan gaat het redelijk goed. Hij heeft gelukkig geen last van het terug geven. Ook met de groente komt het na een uurtje toch weer wat terug. Ik heb begrepen dat je ook Nutriton kan gebruiken om de groentehap in te dikken? Jullie nog tips/advies? Eén ding is al gebleken: die worteltjesvlekken zijn hardnekkige vlekken om er uit te wassen, haha!!
Geef je uit een potje? Dat gaf mijn dochter nl sowieso terug, maar ik ken je probleem. Hier een dame die zich altijd verslikt in drinken, vanaf de geboorte al. Het eten gaat op zich goed. Hoe geef je die groente dan? Heel dun ofzo? Ik prakte het met een aardappeltje dan is het echt een 'hap' hoor.
Inderdaad een aardappeltje erdoor! Bij 'dun' fruit zoals peer kruimel ik er 1/4e deel van een liga voor 4 maanden erdoor... Succes!
Wat een reacties al!! Thanx! Ik geef idd uit een potje en dan is het idd behoorlijk dun. Kan ik nu dan al een aardappeltje er door doen? Of moet ik dan eerst afwachten hoe het deze week gaat met groente eten. Hij krijgt sinds 3 dagen pas groente. Als het groente eten goed gaat wil ik ook zelf groente gaan koken en pureren, dan is het allicht weer wat dikker.
Maar waarom niet meteen vers dan? Niet dat ik tegen potjes ben, maar vers is veel lekkerder en niet zo vloeibaar!
Zolang je pureert blijft het redelijk dun, sommige groentes veranderen vrijwel meteen in waterige 'soep' na het pureren, zoals broccoli, bloemkool, courgette enz. Probeer het te koken en dan te prakken met een vork, evt een aardappeltje doorheen. dan krijg je echt 'vaste' voeding, en zal je dochter waarschijnlijk minder teruggeven.
Wil eerst uit een potje geven omdat het naar mijn idee zo fijn gepureerd is en dat dat makkelijker went (niet dat het zo is, meer een gevoelskwestie ). En nu ik de potjesvoeding geproefd heb heb ik me voorgenomen om toch wat vers te gaan maken en in te vriezen, want zal toch lekkerder smaken, haha! Vind fruit in een potje nog wel aardig smaken, maar de wortel die ik had smaakte echt nergens naar, haha!!
Ah ok, weer wat geleerd Wat betreft pureren, hoe glad je het pureert heb je uiteraard zelf in de hand. Misschien helpt het ook om het met een aardappel te pureren. Ik doe dat altijd, een willekeurige groente met aardappel, en het wordt nooit een soepachtige massa.
Zo... vanavond worteltjes mét aardappel gegeven, meneer vond het smullen én hield het binnen! Gelijk een berg aardappels extra gekookt met het avondeten en porties voor de komende weken klaar gemaakt en ingevroren!
Je kunt heel makkelijk zelf hapjes maken hoor meid. Ik ging gewoon 1 keer in de week de keuken in om verschillende groente en aardappels te koken, maakte hier zelf kleine porties van (je kunt het al dan niet pureren), deed het in bakjes in de vriezer. Elke morgen er een bakje uit halen en s'avonds opwarmen (zelfde gemakt als een potje) op die manier heb je zelf redelijk de controle over hoe dik of hoe dun het hapje is.
Maar eten jullie dan niet elke dag groente? Dan hoef je niet extra te koken, althans de aardappel niet. Als ze iets niet mag doe je een ander groente, even iets bewaren van de vorige dag ofzo.
Maar bij een baby doe je toch ook niet elke dag aardappel door de groente? Het gaat in het begin juist om de kennismaking met pure smaken van groente.
Poe nou ik ging echt niet voor mijn baby apart de keuken in hoor, kan mijn tijd wel beter besteden! Ik paste gewoon de maaltijd voor het hele gezin een beetje aan, zodat ik er iets voor de baby uit kon halen, dat prakte ik dan of ik gaf het in stukken. Waarom in vredesnaam hele ladingen porties gaan invriezen voor die paar weekjes dat je kind kennismaakt en je gepureerd wil geven? Je kunt gewoon de groente van de dag zonder zout stomen voor de hele familie, baby portie eruit, even prakken en als het een spugertje is nog even indikken met wat nutriton. Klaar. Zijn geen aparte keukensessies voor nodig hoor. Doe je gewoon tussen het binden van de jus en het afgieten van de aardappels door.
Wij eten idd niet elke dag aardappels en ook niet altijd groente die ik nu al voor hem geschikt vind. Ik heb nu afgelopen dinsdag extra aardappels gekookt en gemixt met olvaritpotjes groente en porties ingevroren. Ben ik ook weer even klaar. Heb (nog) geen blender in huis, dus vandaar dat ik niet gelijk zelf vers aan de slag was gegaan.Voorlopig krijgt hij dus wel elke keer aardappel door zn groente en/of gemengd met nutriton.
Ik heb wel vaak een extra pannetje opstaan voor de jongste Soms krijgt hij wat wij eten (bijv. gister bloemkool), maar we eten veel te vaak dingen die voor hem nog niet handig zijn. Dus dan zet ik bijv. wat roosjes broccoli uit de vriezer op. We geven a la rapley, maar fruit pureer ik wel nog regelmatig. Daar voeg ik inderdaad bij sommige fruitsoorten nutriton aan toe, omdat het anders te dun is. Is ook niet makkelijk geven als het net geen water is.
Omdat Ms K eczeem had/heeft gaf het cb hier juist het advies om in eerste instantie alleen aardappelen te geven omdat deze hypoallergeen schijnen te zijn. Dus hier wel elke dag aardappelen
Ik heb hier juist voor gekozen zodat Ms K voor ons aan kon eten, die had om 4 uur echt honger en kon dan niet meer wachten. Daarbij kon ik zo gewoon met het gezin mee eten zonder dat mijn eten koud stond te worden omdat ik er 1 moest helpen. Als we dan een uurtje later aan tafel schoven at ze gewoon nog een paar stukjes mee.