Hallo, Sinds een aantal weken lees ik regelmatig op ZP. Wat een geluk en verdriet bij elkaar zeg! Verschillende herkenbare verhalen. Ik (en mijn vriend ook) zit er behoorlijk doorheen en ik probeer een manier te vinden om alles een plekje te geven. Heel erg getwijfeld of ik mij moest aanmelden, maar dus toch gedaan. Ik zal mij ff voorstellen en ons verhaal in het kort proberen weer te geven. Ik ben (voor hier) I S. Mijn vriend en ik hebben al 4,5 jaar een kinderwens. Ik ben al 5 keer zwanger geweest, maar helaas zijn ze allen geëindigd in een MA / MK. De eerste keer was ik na 4 mnd spontaan zwanger. Toen we met 12 wk voor een vlokkentest gingen, bleek dat het een MA was, de volgende dag gecuretteerd. Aangezien ik na 9 mnd niet opnieuw zwanger was, naar het ZKH gegaan en toen in de MMM beland. Na diverse onderzoeken bij mij en mijn vriend zijn we begonnen met IUI. Nooit verwacht maar gelijk na de 1e poging zwanger, dolblij natuurlijk, maar helaas ook dit werd een MA. Daarna nog 4 x IUI, waarvan 3x zwanger, maar helaas 1x MK, 1x MA en weer 1x MK. Daarna een aantal maanden gestopt i.v.m. schildkliermedicatie die juist ingesteld moest worden en toen in februari dit jaar weer begonnen met IUI, maar helaas na 6 IUI's niet meer zwanger geweest. En nu zijn we medisch uitbehandeld (vanwege mijn leeftijd). Ruim vier jaar bezig geweest, met ontelbare ZKH-bezoeken en nog steeds met lege handen. Eigenlijk wilde ik dit 'boek' sluiten, maar het is zooooo moeilijk. We kijken nog even wat er wellicht 'spontaan' gebeurd, maar we zijn wel met het laatste hoofdstuk of misschien zelfs met de laatste bladzijde bezig. Voor iedereen die zwanger wil worden: heel veel succes! Voor iedereen die zwanger is: gefeliciteerd en geniet ervan! Voor iedereen waarbij het niet vanzelfsprekend gaat: heel veel sterkte! Liefs, I S
Jeetje, wat een dossier al zeg! Ik had je al voorbij zien komen in het onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen. Heel veel sterkte en vooral succes! Op naar een vruchtbaar 2010 voor jullie! Elmo
Lieve IS, Ik blijf je verhaal echt hartverscheurend vinden. Wat een verdriet en wat een onmacht moeten jullie voelen. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ondanks dat het de laatste bladzijde is, blijf ik keihard voor een wonder duimen! Heel veel liefs Trees
wat vreselijk ik zal heel erg hopen voor jullie op een spontaan wondertje.... en heel veel sterkte met alles
Lieve Elmo, Timon, Trees en Plurkie dank jullie voor jullie reactie's. En nog een extra bedankje voor Trees. Via google was ik wel eens vluchtig op ZP geweest, maar sinds ik een tijdje geleden op jouw indrukwekkende weblog terecht ben gekomen, ben ik ook (weer) hier terecht gekomen en heb nu meer gelezen. Ik moet alles zelf een plekje geven en uit het dal zien te komen, maar door op jouw weblog en hier te lezen helpt dat enigszins. Ik zou graag jouw voorbeeld willen volgen Trees .. een goede zwangerschap. Ben superblij voor jou en Treesman .. donderdag weer een echo hè! Veel geluk. X
ik lees met tranen in mijn ogen jouw verhaal, geen woorden voor. Hopelijk word je toch spontaan zwanger. heel veel sterkte. groetjes, Krokus
Jeetje... Weet niet wat te zeggen, wat een hartverscheurend verhaal... En wat hebben jullie samen al veel mee gemaakt.. Ik help jullie om te hopen op een spontaan wonder... *knuf*
Wat is het toch oneerlijk verdeeld, de een raakt zwanger zonder het te willen, een ander raakt zwanger en de partner wil het niet....en dan jullie die het zo graag willen en er met zoveel liefde mee bezig zijn lukt het niet. Wat een horror! Ik hoop dat je ons allemaal tijdens je erblijf op dit forum een keer heel goed nieuws kan vertellen. Heel veel sterkte en een vruchtbaar 2010 gewenst! knuffel
Heb geen woorden voor je verhaal.....heel veel sterkte en ik duim,dat het een boek is met heel veel zwarte bladzijden,maar toch een mooi einde....
mijn god wat een verhaal en wat een behandelingen allemaal maar wat goed dat je nog steeds niet de hoop hebt opgegeven! hoe oud ben je dan als ik mag vragen? En wat moet je een sterke vrouw zijn voor dit allemaal mee te maken toch hoop ik dat jullie een wondertje zullen krijgen.
Dank jullie voor jullie lieve reacties. @ Mamabeer Je mag best vragen hoe oud ik ben hoor .... ik ben 43, dus helaas speelt de leeftijd nu ook een erg grote rol. Ik was best sterk, maar nu we met de MMM gestopt zijn ben ik toch uiteindelijk wel ingestort. Alle spanningen en emoties komen er nu toch uit ..... kon ik ook eigenlijk wel op wachten ..... en ik had het ook wel voorspeld, dat het er ooit uit zou komen. Ik dank jullie allemaal voor de lieve wensen en ik wens jullie ook dat al jullie wensen en dromen uitkomen. Wie weet wat 2010 voor ons in petto heeft. En van sommige weten we het al .... die mogen volgend jaar een lief, klein beebje in hun armen sluiten of de eerste verjaardag van hun kindje vieren
Welkom, het is een heel verhaal zeg pfff... Ik duim voor jullie en hoop op een heel mooi wonder in 2010.
Wat een verdrietig verhaal.... Het is inderdaad zo ontzettend oneerlijk verdeeld... Net wat al eerder is gezegd, de een wordt zwanger en wil dit helemaal niet, een ander heeft er alles voor over en lukt het niet... Ik besef echt iedere dag hoe ontzettend rijk ik ben met mijn lieve zoontje. Heb het zelf ook nooit vanzelfsprekend gevonden, zwanger raken... Het is echt een soort wonder. Ik hoop voor je dat je hier op het forum alles een plekje kunt geven. Er zijn ongetwijfeld meiden die in hetzelfde schuitje zitten, en echt weten hoe het voelt... *Knuffel*
Heb je misschien eens erover nagedacht aan een draagmoeder? Daar had ik laatst een stukje over gelezen in een blad. Grrrr! de dingen zijn in het leven zo oneerlijk verdeeld