14 maanden is fynn nu en waarscheinlijk zit het einde er aan te komen. niet omdat een vanons niet meer wil maar omdat mama aan de medicijnen moet. ik ben na de zwangerschap aarig wat aan gekomen en heb hier heel veel lichamelijke klachten van ik krijg dus nu medicijnen om snel af te vallen. ook heb ik gister omeprazol mee gekregen voor het maagzuur is die bijsluiter staat dat het niet aannemelijk is meet het zou kunnen dat fynn er last van krijg. het zou mijn heel erg veel verdriet doen te moeten stoppen en heb echt zo iets van dan loop ik wel door op de pijnstillers maar dat is ook niet de bedoeling
Toevallig ben ik bij Eva ook met borstvoeden gestopt toen ze 14 maanden was, ook doordat ik medicijnen moest nemen die niet met borstvoeding samen konden. Alleen was het bij mij maar een paar dagen dat ik het moest nemen (ivm miskraam), ik heb van tevoren heel erg getwijfeld of ik Eva daarna weer zou gaan aanleggen, maar ik merkte helemaal niets aan Eva, die vond het wel best (ik voedde alleen nog maar 's avonds voor het naar bed gaan). Dus dat was het dan, heb me er gelukkig nooit schuldig om gevoeld en het was goed zo. Ik denk dat het voor jou het belangrijkste is dat je nu even aan jezelf denkt, 14 maanden borstvoeding is super en dat doen niet heel veel vrouwen je na! En het is voor Fynn ook belangrijk dat zijn mama gezond is, zeker nu hij ouder wordt en meer door gaat krijgen. Ik hoop dat Fynn goed met het stoppen om zal gaan, ik weet niet hoe vaak je nog voedt per dag? Voor mij was het fijn om te bedenken dat er toch een keer een einde aan komt en als dat dan komt door medicijnen, het zij dan zo, wat nodig is, is nodig. Ik vond het voor mezelf belangrijk het eerste jaar vol te maken en daarna zouden we wel zien. Daardoor kon ik er met 14 maanden vrede mee hebben.
Nou, dikke pluim, want met die schoonfamilie van jou is het echt een enorme prestatie dat je het zo lang hebt volgehouden!!!!! Hopelijk gaat het afvallen dan wel een beetje voorspoedig, dan weet je tenminste straks wel waarvoor je gestopt bent Hoe reageert Fynn op afbouwen? Vindt ie het moeilijk, of is het wel best?
fynn krijgt alleen nog bij het wakker worden en tijdens de nacht verder niet. ik weet ook niet hoe ik moet gaan afbouwen want in de nacht wil hij echt drinken dus dat word denk ik drama. overdag dronk fynn al niet bijster veel meer want daar is hij te druk voor! ik weet het echt niet volgende week moet ik defenitief zeggen wat ik als ik het wil zal ik morgen moeten gaan afbouwen. owww wat is dit moeilijk
Omeprazol gebruik ik zelf al jaren, en dit kan gebruikt worden terwijl je borstvoeding geeft. Het gaat in minieme hoeveelheden over in de moedermelk, maar er zijn geen schadelijke effecten aangetoond. In overleg met artsen heb ik het tijdens 2 zwangerschappen en borstvoedingsperiodes gebruikt zonder klachten van de kindjes. Maar uit interesse, waarom aan de medicatie om af te vallen en niet een combinatie van een dieet/meer bewegen?
ik loop al 6 maanden bij een dieetiste en ik sport nu 3x 2 uur in de week daarnaast fiets ik heel veel en loop ik iedere dag minimaal 1 uur met de honden.maar er gaat nog geen gram vanaf. dit is mijn laatste redmiddel als dit niet werkt moet ik van de huisarts onder het mes.
Mijn dochtertje kreeg toen ze 1,5 maand oud was al omeprazol tegen de refluxklachten. Ik denk dus niet dat dat heel veel kwaad kan icm bv. Snel afvallen wel geloof ik. 14 maanden is super hoor, ik hoop het hier ook nog te halen!!
Kijk, als jij het mooi geweest vindt met de borstvoeding is dit een mooi moment om te gaan afbouwen. Maar je medicatie hoeft echt de reden niet te zijn. Omeprazol is een maagzuurremmer die zonder problemen bij borstvoeding gebruikt kan worden (heeft een L2-classificatie, wat betekent dat een geringe hoeveelheid in de melk over kan gaan en er geen nadelige effecten bij kinderen zijn waargenomen). Daarnaast wordt omeprazol al aan heel jonge babies met reflux voorgeschreven, dus echt, voor je medicatie hoef je niet te stoppen!
Had je voor de nachtvoeding al een flesje met het een of ander geprobeerd? Voor de ochtendvoeding is het misschien handig als je vriend hem uit bed haalt en gelijk meeneemt naar beneden? En dan daar gewoon ontbijten?
Lastig meid! Maar je hebt de kleine al die tijd het allerbeste gegeven, super toch! Doen er een hoop je echt niet na ! Jij hebt het toch maar even mooi gedaan (zonder echt steun van familie eigenlijk ) Succes met de keuze's verder! Maar al die maanden pakt niemand jullie meer af! Liefs, Hanneke!
nou meiden met pijn in mijn hard heb ik besloten te stoppen. ik heb er 2 nachten niet van geslapen maar ik kan mezelf er wel in vinden. ik moet gewoon echt door.doe ik het niet dan blijf ik me depri voelen en gaan het niet goed komen. ik oktober november willen we voor een 2de gaan maar 1 eis van mij is om dan flink af gevallen te zijn zoodat ik me weer goed voel in mijn eigen lichaam. een K beslissing maar voor mijzelf nodig
Oh jeetje wat een moeilijke keuze! Als je er echt pijn bij hebt, dan moet je misschien toch voor je eigen gezondheid gaan. 't Is wel zo, dat je met 14 maanden het niet meer 'nodig' hebt om bv te geven, maar het is zo definitief he?
mischien niet nodig maar ja tis het enige moment dat zoon lief even stil zit!! dat weet je zelf ook want die haaibaai van mij wil niet knuffelen met mama. en ik heb besloten maar twijfel nog steeds
O ja kan me voorstellen als je zo'n niet knuffelbare draaikont hebt dat het lastig is...maar goed die behoefte aan lichamelijk contact komt wel en blijft wel, ook zonder borst hoor!
Ja daarom! Dan is het toch even een mama-fynn momentje. Die van jou mag wel wat van aidens knuffel-genen hebben hoor