Mijn man heeft de naam 'marent' aangedragen. We krijgen een jongen. Ik vind het mooi maar blijf twijfelen vooral omdat het niet zo'n bekende vertrouwde naam is (benjamin of jeroen hoef je niet aan te wennen). Eigenlijk heb ik dus ook geen betere suggestie.. Bij mijn dochter dacht ik meteen JA en was het een gedane zaak. Overigens had ik bij haar nog wel 4 mooie namen die het ook hadden kunnen zijn. Onze criteria zijn: Uniek maar wel schrijf en spreekwijze op zn hollands. Geen begin letter j, (zijn grote zus heet jasmijn) Niet eindigen op -ijn/ein. Liefst 2 lettergrepen (man houd niet van 1 lettergreep namen en namen met drie lettergrepen worden vaak afgekort - benjamin wordt ben genoemd uit gemak) Wat vinden jullie van de naam, nog andere suggesties?
Ik moet er erg aan wennen, denk ook meteen aan de meisjesnaam Marenthe, waardoor ik geneigd ben te denken dat het om een meisje gaat. Maar gewoon doen als jullie het mooi vinden, mensen wennen vanzelf! Suggesties: Machiel Marrick Marnik
Het is wel wennen... maar ach, een collega van mij heeft haar dochter Maran genoemd. Was ook wennen, nu is het te gek. Zou persoonlijk nog wel even opzoeken of die naam iets betekent in een buitenlandse taal. Just to be sure
Ik denk ook aan de meisjesnaam Marenthe... Beetje vreemd dus wel, en inderdaad: wennen. Vooral dat, want zo'n naam went uiteindelijk heus wel. Goed, ideetjes... Abel Alec, Alex Alrik Arlo Arnoud / Arnout Aron Benya Bjarne Boas Boris Borre Bruno Camiel Casper, Caspar Cedric David Derek Diede Dieter Ebbe Ebel Eben Edin, Edis Elai Eldin, Elvin Elim Elwin, Erwin Emiel Erik Esben Evin Ewoud / Ewout Faber Falco Fedde, Ferre Feije Felix Fender Fenno Ferren Ferris Filip Finley Floran Florenz / Florens Floris Gaël Guido Henry Hessel Hidde, Hille Hisse Ibe, Ibbe Iben Ilai Ilan Ingmar Irwan Isha / Ischa Ivan, Ivar Ivo Karsten / Carsten Keyan Kiran Lander Laszlo Laurens Laurik Laurits / Lauritz Laurus Lemar Lennan, Lennon Lennart / Lennard Leon Levin Lieven Linus Livai Livo, Lino Lode Loïc / Lowiek Loran Lorens Lowan Lowie Luca / Luka Lucan Maël Magnus Mairon Malte / Malthe Maran Marcin Marcus / Markus Marek, Marik Marlo Marlon, Marlin Marne Marnix, Marnik / Marnick Marten, Maarten, Morten, Merten Marvin Matthé Matthieu Matthis Maurice Maurik Maurits Mauro Maxim Meine Mellan Melle Mellis Menno Merit Merlin Merrick / Merrik Mias, Milas Michiel Mico Midas Mika Mikai Miro Miron / Myron Moritz / Morits Morris Nanne, Nanno Nero Nikai Nilan Nilo Niven Noam Nolan Novan, Novin Noyan Olaf Olin Olle, Ole Onne, Onno Oscar Otis Ove Pelle Ravin Reinier Reinoud Remi Renger Reno Revan, Revin Revi, Ravi Riven Roan, Roar Roas / Roaz Robbe, Ronne Roben Rocco Roelof Rogier Ronan, Ronin Rowin Rubin Rufus Runar Rune Rutger Silas Silvan Stian Sverre Teije Tian, Tias / Thias Tibbe, Tiebe, Tibo Tiede Tilo / Thilo Timo Tobin Torben / Thorben Tore / Thore, Torre / Thorre Torsten / Thorsten Ture / Thure Tyko Veron Vico, Vigo Victor Walter Wander Wessel Wouter Xander Oké, nog twee met 3 lettergrepen dan: Leander Ferian
Ik vind het leuk klinken, maar ik dacht wel dat het een meisjesnaam was. Daarom zou ik er zelf niet voor kiezen.
De hierboven genoemde naam Leander is mooi! Nederlands, maar je hoort hem nooit. Past goed bij zijn zus en wordt niet makkelijk afgekort. Vind ik persoonlijk mooier dan het zelfverzonnen Marent.
Leuk! Het is zeker even wennen maar dat komt idd zoals je zelf al zegt het geen 'standaard'/ veel voorkomende naam is. Dan is het al gauw ''eng'' en onbekend. Ik zei de naam net 3x en ik vind het best leuk klinken!