Pff vrijdag is zo ver, dan hebben we de 20 weken echo en ben nu al zenuwachtig en slaap slecht (deed ik al maar nu nog slechter). Toen we met 16 weken de geslachtsbepaling hebben laten doen heeft de echoscopiste alles nagelopen en het zag er allemaal goed uit. Maar toch stelt dat me niet gerust, want ja, ze kon niet alles zien. En ik ben nogal een doemdenker, nu dus ook weer Ik zal blij zijn als het vrijdagmiddag 1 uur is.
Ik vond de 20 weken echo het meest slopende van alles! Je bent al zo'n eind gekomen, en dan krijg je allemaal enge foldertjes mee. En dat je alvast moet nadenken wat je zou doen als de echo niet goed is etc. Vreselijk! Aan de andere kant ga je je kleine weer zien En zo'n echo duurt best wel lang, dus je krijgt ruim de tijd om het beeld in je op te nemen
Trouwens nog een vraagje..stel dat ze bij 16 weken iets gezien hebben wat niet goed was. Dan had de echoscopiste me toch wel doorgestuurd? een collega zei dat ze niks zou mogen zeggen maar dat lijkt me nogal sterk.
Je had het over een geslachtsbepaling. Bedoel je daarmee een pret echo? Pret echo's worden vaak niet uitgevoerd door mensen met echte medische kennis. Daardoor kunnen ze meestal eigenlijk niet meer zeggen dan dat de machine aangeeft.
Hangt er van af, wat voor echo dat was? Ik lees in je OP dat het voor geslachtsbepaling was... dat is niet echt een medische echo dus daar kijken ze naar heel andere dingen. Natuurlijk zouden ze 't wel zeggen als ze een armpje missen ofzo, maar dan gaan ze niet in detail kijken naar lichaamsfuncties en aanleg. Daar is de 20 wk echo echt voor. Dan wordt echt heel goed naar bepaalde dingen gekeken (hartfunctie, hersenaanleg, vult 't maagje, urine in de blaas, etc.) Spannend joh. Aftellen maar....
depends, the lady who did my pretecho is also working in the hospital. But although she is educated to do it, she told me she is not allowed (so that is true). Mine is also on Friday at 1.30 and I am also very worried
Snap je helemaal. Ik moet nog 2 weken wachten maar begin ook al zenuwachtig te worden. Succes vrijdag!!!
Het was een geslachtsbrpaling maar die vrouw is ook getraind/ opgeleid voor 20 weken echo's. Maar goed, we zullen toch moeten wachten tot vrijdag.
Hoi shally, Ik ben nu ook al superzenuwachtig voor de 20 weken echo, maar ben nog maar 16 weken dus moet nog 4 weken geduld hebben. Ik heb ook met 14 weken een echo gehad door een ervaren echoscopiste. Het was dan welliswaar een pretecho, maar zij is ook bevoegd om 20 weken echo's te doen dus het geeft me wel vertrouwen dat ze zegt dat het er tot nu toe goed uitziet. Het is gewoon superspannend die 20 weken echo. Ik heb zelf ook zoiets dat dat een beetje het bepalende moment is en dat je pas erna als alles goed is pas echt kan gaan genieten. Probeer je toch een beetje vast te houden aan die goede pretecho, want dat zegt echt wel iets!
Ik heb maandag de 20 weken echo en ben er ook al zeker 1.5 week veel mee bezig. Ben deze zwangerschap ook enorm onzeker en echt een doemdenker. Ook ik heb een goede 16 weken pretecho gehad, en toen zei ze wel dat alles mooi gesloten was enzo. Maar ja, er kan nog zoveel meer mis zijn. Spannende dagen nog zo! Succes!!
Vrijdag heb ik hem ook! Ik ben écht heel erg nerveus! Zeker omdat ik alleen ga en ik bang ben dat het mis is.. Maar wat ik me afvroeg, misschien een hele domme vraag.. Maar toen mijn broertje 12 jaar geleden geboren werd, ging ik mee met mijn moeder naar de 20 weken echo, en werd het opgenomen op videoband. Nu zijn er geen videobanden meer, maar word het wel opgenomen? Al die dingen die ze zeggen kan ik vaak door de zenuwen niet meer onthouden en dan denk ik thuis 'shit wat zei ze nou' haha! voor de TS, heel veel succes ook vrijdag!!
Of ze het opnemen is per vk verschillend, hier wordt het niet gedaan. Ik vond het ook ontzettend spannend en was flink gespannen, hangt toch heel wat vanaf! Maar gelukkig was alles goed en kon ik lekker lang naar mijn kleintje kijken.
Bij ons werd er op een dvd opgenomen. Ik wist het toevallig van een vriendin dat we het van te voren moesten aangeven. Ik zou als ik jou was even bellen. Verder alle dames sterkte met de zenuwen want ik was toendertijd ook vreselijk zenuwachtig!
Ik heb ook morgen de 20wkn echo om 8:30!! Met 17 een geslachtsbepaling gehad en toen ook ee kleine APK gekregen. Ze heeft, behalve naar het geslacht, ook gekeken naar hersentjes, maagje/blaasje (die waren gevuld), ruggengraat en botontwikkeling. Ik ga daarom morgen relaxed naar de 20wkn echo. Heb me er nog geen moment druk om gemaakt! Hopelijk slaap je wel goed vanavond, succes morgen!
Nou afgelopen nacht een nachtmerrie gehad maar vandaag wel relaxt. Voor jullie ook veel plezier en succes devilduckie en lissiekrekel! Ik heb trouwens geen idee of het wordt opgenomen, denk het eigenlijk niet bij ons dan he. Laten jullie ook even weten hoe het was?!
Doe ik zeker! Bij gewone verloskundige praktijken waar ze wel de 20wk doen hier daar nemen ze het wel op geloof ik.. Echter moet ik naar een STAR Medisch Centrum dus ik denk dat ik pech heb.. Wilde vanmiddag slapen maar ben bewust wakker gebleven zodat ik in ieder geval moe ben en dus op tijd gaat slapen en hopelijk niet wakker lig! De andere ook succes morgen!
Shally succes morgen meid! Ik mag dinsdag.. Ik hoor hopelijk snel hoe het gegaan is... slaap lekker voor straks.
Nou hier zit ik dan, midden in de nacht achter de iPad. Ik kan niet slapen..haha.. Waar zal dat door komen ?! Roos, jij alvast succes voor maandag!