Expats in New York?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Toevallig iemand die er zit of heeft gezeten? Hoe doe je dat met schoolgaande kinderen? Heb je die op een openbare school gezet? of een prive school? Een internationale school?
    En hoe heb je het aangepakt met de huisvesting?
    Ben benieuwd!:)

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb er als kind gewoond, wij waren daar destijds ook expats. Ik zat op een private school, was de keus van mijn ouders, je hebt er na goed zoeken ook wel goede "public" schools. Maar ik neem aan dat jullie niet op eigen houtje daar gaan wonen? Dan zal het bedrijf waar je man werkt wel een "relocation company" in de arm nemen of het bedrijf heeft zelf een afdeling die dit regelt. Die zullen ook de huisvesting voor je regelen daar en goede geschikte scholen zoeken. Afhankelijk van de functie/senioriteit van je man heb je natuurlijk meer of minder keus hierin. Sommige bedrijven stoppen je gewoon ergens in een huis of apartement, bij sommige functies mag je vooraf een paar weken op kosten van de zaak gaan kijken en zelf bepalen waar je wilt gaan wonen. Wij zijn nu ook weer expats, als je vragen hebt hoor ik het wel. Ik hoop voor jullie dat het doorgaat, in het buitenland wonen is een fantastische ervaring, zeker ook voor kinderen! :)

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh wat leuk! Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen. We hebben er zin in, maar vinden het ook erg spannend. Je laat hier alles achter en begint helemaal opnieuw. Het is voor 2 jaar dus dat scheelt wel. We konden kiezen tussen London of new york. We zyn al 2x in de USA geweest en vinden het erg leuk daar.

De school regelen ze niet. We mogen er idd wel een aantal weken van tevoren zitten om alles uit te zoeken ook de huisvesting. Hij heeft wel al collega's die daar zyn geweest dus die kunnen we ook vragen. Maar de meesten hebben geen kinderen.

Waar ik ook bang voor ben is dat het voor my zal tegenvallen. Hij zal daar hard moeten werken en ik zal dan thuis zitten met 2 kids. Nu werk wel. Ook date zo ver zitten van familie en niet even snel terug kunnen mocht er iets gebeuren ofzo ..Dat zyn dingen die me doen twijfelen. Hoe heb jij dat ervaren? Werk je wel? En wat voor scholen zitten jouw kids? Leren ze ook nl?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat stoer meid :D

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha ja ik hoop dat ik echt zo stoer ben om door te zetten! Heb mijn man wel aangemoedigd, maar als puntje bij paaltje komt:)
    Maar heb er wel zin in, even weg hier!

6. Anice

Anice Niet meer actief

Wij zitten als expats in canada en binnenkort in Rusland. Zoals Nikkie al heeft beschreven wordt vaak alles door het bedrijf geregeld. Lastig dat jullie school en huisvesting zelf moeten uitzoeken hoor want dat zijn toch wel twee heel essentiele zaken die vaak wat meer tijd kosten dan de periode van de pre-visit. Wat betreft dat thuiszitten, je moet zelf actief op zoek gaan naar activiteiten en veel dingen ondernemen. Ook al is het niet direkt jou ding (de activiteit) zo ontmoet je wel veel mensen. Hier in canada heb je veel playgroups voor mama's met kleine kinderen. Volgens mij is dat in de VS ook zo. Super dat jullie voor New York hebben gekozen. helaas zit die locatie er voor ons niet in(wel andere steden in de VS). Ga wel paar keer per jaar daar shoppen:). Ondanks dat voor ons alles wordt geregeld qua verhuizing is het toch altijd weer een drukke en hectische periode omdat je toch veel voorbereiding moet doen. Volgende week ga ik voor een weekje op pre-visit naar Rusland. Ben erg benieuwd.
    veel succes met jullie voorbereidingen!

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zit dan niet in een expat situatie maar woon 'vrijwillig' in het buitenland. En ik moet zeggen het bevalt me te goed. Zo goed dat ik niet meer terug wil. Heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen in NL op wil voeden maar nu uk er is denk ik er niet aan om terug te gaan.

Zoek eens op internet er zullen vast wel websites zijn van vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten daar. Op die manier ben ik hier ook aan vriendinnen/contacten gekomen. En vrijwilligerswerk is er altijd wel te vinden zo heb je zelf een invulling en leer je de cultuur echt kennen.

Succes

8. Anice

Anice Niet meer actief

Het eerste half jaar zul je zeker vermaken aangezien je nog bezig bent met allerlei zaakjes te regelen, dingen ontdekken. In het begin is alles natuurlijk nieuw, avontuurlijk, spannend. Als dit allemaal voorbij is en het leven zijn dagelijkse routine en beslommeringen heeft aangenomen dan vallen veel vrouwen in een zwart gat. De verleiding is dan groot om lekker lang terug te gaan naar nl maar dat kan ik niet adviseren.

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Dit is ook wel waar ik bang voor ben. Ben nu onafhankelijk, heb mn eigen auto en werk enz en dat zal ik daar allemaal gaan missen.
    Maar aan de andere kant ben ik het leven hier ook wel zat en ben ik toe aan iets nieuws! Denk wel dat we voor 2013 gaan. 2012 wordt te kort dag en we moeten ons huis nog verkopen als dat lukt.
    Heb toch aan mn man gevraagd of ze nix via zijn werk regelen qua scholen enz. Hij zal het navragen, het is toch een grote multinational dus verwacht wel wat van ze.
    Hoe hebben jullie het met je woning in Nl gedaan?

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niet bekend mee maar wat is Expats??:):)

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Een expatriate of afgekort expat is iemand die tijdelijk in een land verblijft met een andere cultuur dan die waarmee hij is opgegroeid. Meestal zijn ze daarbij uitgezonden door hun werkgever.:D

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahhhh oke wat gaaf!!!

13. Anice

Anice Niet meer actief

Wij hebben eigenlijk altijd onze eigen woning aangehouden omdat je toch een paar keer per jaar terug gaat en niet altijd in een vakantiehuis wilt gaan zitten. Maar omdat ik de laatste jaren bijna altijd maar alleen ging of met 1 kind verbleef ik toch meestal bij mijn ouders of andere kennissen. Vorig jaar hebben we het huis verkocht. Was ook veel te groot. Aangezien we over een paar maanden verhuizen naar een land wat niet zo geweldig is qua wonen hebben we toch maar weer besloten om een huis te kopen in Nl omdat ik nu al weet dat ik vaak terug zal gaan;).

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Geen USA hier, heel ander werelddeel.
    Zitten er ong 6 jaar, te verlengen met meerdere jaren, door langer te studeren (mijn man).

Je kunt me altijd pm'en voor vragen naar het ergens aarden haha. Zit hier met 3 kleine kids, zonder rijbewijs en geen trein of bus naast de deur. Maar heb het heerlijk.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

'Expatriates' oftewel mensen die in het buitenland wonen (en werken).

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Geen ervaring mee maar het lijkt me wel fantastisch zeg!!

Vooral omdat Amerika mij heel erg trekt, jammer dat ik niet in jou schoenen sta ;)

Hopelijk zit dat er ooit ook in bij mijn vriend op het werk, al acht ik die kans klein!! Het kan wel maar gaat een hoop aan vooraf voordat je voor die keuze kan komen dacht ik!!

Blijven dromen dan maar.

Ik wil je in ieder geval wel een fantastische tijd wensen daar. Al zal het vast moeilijk zijn af en toe maar wel een ervaring rijker!

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Voor scholen kan je misschien even contact opnemen met edufax. Die hebben wereldwijd contacten. En ze kunnen je ook helpen met de aansluiting op de Nederlandse school bij terugkeer.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben onze beide huizen verhuurd, ook weer aan expats. Dat ging heel makkelijk omdat beide steden internationale school en multinationals hebben in de buurt. Dus je hoeft niet persé je huis te verkopen, mits het een beetje "verhuurbaar" is. ;) Vreemd idd dat als je man voor een groot bedrijf werkt ze niks regelen op het gebied van scholen en huisvesting, of hebben ze geen mensen in het buitenland zitten? Ze zouden op z'n minst een "relocation company" kunnen inschakelen om te helpen met alles omtrent de verhuizing. Jammer eigenlijk dat het maar voor twee jaar is hoor, New York is een erg leuke stad om te wonen! :D En er gaan zoveel vluchten per dag naar NL dat ik mij geen zorgen zou maken als er iets is met het thuisfront....zó ver vliegen is het nou ook weer niet, je bent in 7/8 uurtjes weer thuis.

Tsja, de verveling. Je mag helaas als spouse niet werken in de VS dus je zult idd jezelf moeten vermaken. Nou is dat in New York gelukkig niet zo
    moeilijk! :D Er zijn zó veel clubs en verenigingen waar je je bij kunt aansluiten, al dan niet gericht op uitsluitend Nederlanders en/of expats. En je kunt altijd vrijwillgerswerk gaan doen daar en met je kids naar playgroups e.d. Kortom, als je zelf wat initiatief neemt hoef je je geen moment te vervelen daar. Spreek je goed Engels? Zo niet dan is het wel
    handig om hier alvast een cursus te volgen, dat maakt het daar zó veel makkelijker. Google alvast eens op "expat New York forum" en je zult heel veel info vinden over het wonen daar als buitenlander.

Ik ben benieuwd hoor, houd je ons op de hoogte? Als je nog vragen hebt dan roep je maar! :)

Deel Deze Pagina