Ook ik ben trots

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Confidence, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik lees en hoor steeds om me heen dat moeders zo trots zijn omdat hun kindje al zoveel kan.
    Zo lopen de meeste kindjes al op de leeftijd van onze kleine man ( bijna 14 maanden)
    Steeds vaker wordt mij de vraag gesteld: loopt hij al?
    Nee die van ons loopt nog niet, hij schuift lekker op zijn billen de hele kamer rond en komt overal waar hij moet zijn.
    Maar weet je wat die van ons goed kan: kletsen.
    Hij zegt al zoveel woorden en doet ons met zoveel dingen na.
    Dat ik eigenlijk even wil laten weten hoe trots IK ben.
    Mama en papa zegt hij al een hele tijd heel bewust.
    En nu mogen we erbij rekenen: hebben, dat, die, kijken, dag, kikker, klaar, opperdepop.
    En noem maar op.
    Bij het zien van een beer, gaat hij grommen en bij het zien van een bij: bzzzzz.
    Dus ja ik ben ook heel trots.
    En dat lopen.....ach dat komt vanzelf wel eens :D

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Fijn toch?!

Hier een mannetje die nog vrijwel niets doet qua motoriek.. volgens de kinderfysio zorgelijk (omdat ie heel veel dingen nog niet kan/doet) en volgens de kinderarts niet zorgelijk.. En zelf? maak ik me best zorgen, als ie eens aanstalten zou maken met bijv een tíkkie omdraaien of gezellig zijn.. maar helaas ::( Devin kan er ook niets aan doen, maar het kan behoorlijk lastig zijn ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Máár bovenal ben ik natuurlijk óók blij met mn jochie! Hij maakt eindelijk contact en gaat lachen.. dat doet me dan veel.

4. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Zeker weten mag jij trots zijn zeg!! Heerlijk, het ene kind loopt eerder, de ander kletst al vroeg de oren van je kop. Dat maakt je kindje uniek!!

Geniet ervan...:)

5. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    volgens mij klopt je banner niet!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier een ventje van bijna 1,5 die nog niet loopt, maar ook nog niet praat. Wel begint hij nu een beetje mamma te zeggen. Maar verder is zijn spraak volledig onverstaanbaar. Hij snapt trouwens wel alles! Ben ook trots op hem hoor!!

Ik heb weleens gelezen dat het lopen voor kindjes erg belangrijk is voor de spraakontwikkeling. Maar bij jouw kindje dus blijkbaar niet, knap hoor! Kan me voorstellen dat je trots bent!

Zit trouwens ff je banner te bekijken, maar kan niet vinden wat er nu niet aan klopt?

7. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Leuk is dat he :) ik zou ook supertrots zijn! Onze kleine meid van nu bijna 20 maanden kletst ons sinds een klein maandje pas de oren van het hoofd met allemaal van zulke slimme dingen. Dus weer wat langzamer dan die van jou. Daarentegen liep ze 2 weken na haar 1e verjaardag al.
    En af en toe lach ik me rot :D Als je zegt 'wat zegt een tijger?' dan gaat ze heel erg grommen/brullen zoals tijgers/leeuwen dat doen. Laatst fietsten we voorbij een slootje waar een reiger stond dus ik zei (want ik klets haar de oren van het hoofd als we samen op de fiets zitten, over wat we allemaal om ons heen zien) 'kijk, een reiger!'. Begint ze heel hard te grommen als een tijger/leeuw :D:D:D

Ik zou me er echt niet druk om maken hoor als je kindje op 14 maanden nog niet loopt. Je hoort vaak genoeg dat ze met 2 jaar pas gaan lopen. En ook vaak genoeg dat ze met 9/10 maanden al lopen.
    De een is sneller met het een, de ander weer met iets anders. Bij mijn dochter op de creche zit een kleine meid die 2 weken jonger is dan zij en die kletst al vanaf haar 1e verjaardag heel veel. Maar dan ook echt alles, ze maakt al hele zinnen van 3, 4 en 5 woorden en ik zweer het je, als je broodje frikandel zegt zegt ze zelfs dat nog na (om maar wat te noemen).

Een heel verhaal, wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is: Lekker trots wezen!!!

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dikke respect. hier een mannetje van 10 maanden die nog niet tijgert, kruipt en zelfs nog niet uit zichzelf gaat zitten. en ik...... ik vind het allemaal prima. ik stimuleer hem door hem op zijn buik te leggen en verder laat ik het hem gewoon zelf uitzoeken. tegen dat hij gaat puberen zal hij vast wel kunnen lopen haha

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat geklets is erg gezellig, en al echt wel goed hoor! Onze man vindt praten ook belangrijker en zegt al best veel woordjes en is ook een fanatiek billenschuiver. Met behulp van fysio begint ie zich nu sinds ie net 16 maanden is aan dingen op te trekken tot staan (en dan alleen als ie zin heeft ;)) dus lopen doet ie ook echt nog lang niet!

Dus lekker trots zijn op jullie kleine man, tegen de tijd dat ie naar de basisschool gaat loopt ie echt wel!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volgens mij ontwikkelt het ene kindje zich fysiek sneller (lopen o.a.) en de ander cognitief (praten ed.).
    En al zou dat niet zo zijn, iedere moeder is trots op haar kindje en zo hoort het ook!

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Terecht dat je trots bent. Ik heb zelf een dochter van 15 maanden die niet kruipt, niet billenschuift, zich niet optrekt en zeker nog niet loopt en echt praten doet ze ook nog niet. Maar mensenkinderen wat ben ik trots op de meisje. Ze begrijpt heel veel en is gek op grapjes maken :D.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk ben je trots, en terecht. Want je eigen kind is toch het grootste wonder dat op deze aarde rondloopt/schuift/kruipt/rolt/ligt?

Mijn dochter liep los met 9 mnd, maar was een paar maanden later ongelooflijk gefrustreerd omdat ze maar niet kon billenschuiven. Een ander kindje op het kdv deed dat en zij wilde dat ook! Dus ze ging zitten, wiebelen met haar billen en er gebeurde helemaal niks. KRIJS!!!
    Ik ben trots dat zij, nu 16 mnd oud, ook kan billenschuiven, gewoon omdat ze óók wil kunnen wat andere kindjes kunnen (en zich niet laat vertellen dat ze dat niet hoeft te doen omdat lopen 'beter' zou zijn).
    Ze praat nog maar weinig, trouwens. Blijkbaar zit haar energie juist vooral in het motorische en minder in het talige.

Wees lekker trots op je kletsende billenschuiver! Ieder kind z'n eigen talent.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tuurlijk ben je trots. Ik was (en ben nog altijd) trots op mijn snelle Kick die met alles megavlot was; slapen, eten, lopen, praten, zindelijk etc
    en ik ben ook ongelofelijk trots op mijn kleine meid die gelukkig ook gemakkelijk eet, slaapt en lekker aan het stappen is nu maar geen woord zegt (ja, ééntje: DA(g))

Het zijn je kinderen.. mijn nicht heeft een zoon met Down ook van mei 2010 en zij is bere trots op haar zoon. Hij doet niets... maar ken geen liever kind (ook niet die van mezelf!) :D)

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als ze 4 zijn rennen ze allemaal over het schoolplein ;)
    Ieder kindje is ergens goed in, lekker genieten van je kletsende ventje!

Enne, de verhalen van de 'wonderkinderen' hier met een korreltje zout nemen scheelt ook :D

15. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was bij mijn oudste 2 zoontjes heel herkenbaar.
    De 1 ging lopen met 13 maand en kletste je al gauw de oren van de kop. De ander ging lopen met 11 maand en was beduidend minder vlot met praten.

Ff mijn trotse nieuws, mijn jongste zegt sinds gisteren Mamma.:)
    Niet dat hij mij bewust roept hoor.. maar hij zegt het wel. Heerlijk!:D

16. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties.
    Wat grappig om al de verschillende verhalen en ervaringen te lezen.
    En idd, iedere mama mag trots zijn op haar kindje.
    Ongeacht wat je kindje wel of niet kan.

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Joh jouw kleintje gaat heus wel lopen. En ik vind 14 mnd ook best jong om te lopen. De meeste lopen toch zo rond 16 mnd?
    Hier een kindje bij kdv en die loopt net...is bijna 2 jaar!

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    En terecht! :D
    Ik ben ook trots op mijn kleine meisje. Lopen doet ze niet, praten alleen 'papa' ;) maar ze kan dansen, wauw. Echt gevoel voor ritme, en dat voor een kaaskoppie :D

19. susy26

susy26 Niet meer actief

elke mama is TROTS op haar kind! en niet naar andere luisteren , van loopt ie al? of zegt ie al iets? aah word er zo moe van, ieder kind is anders en dat komt vanzelf wel!
    ieder kindje is uniek!

Deel Deze Pagina