Hallo dames, Even een vraag, ik heb het consultatiebureau en de huisarts al gebeld, maar krijgt geen duidelijk antwoord. Mijn dochtertje moet morgen haar eerste vaccinatie krijgen, maar ze is al een ruime week verkouden. Vorgie week dinsdag heeft ze een klein beetje verhoging gehad, maar dat was vorige week woensdag al weer over. Ze snottert nog wel. Zouden jullie je kindje dan wel of niet laten inenten. Ik kan het uitstellen, maar ja, dan loop ik misschien het risico dat ze weer verkouden is, en dat schiet natuurlijk niet op. Zijn jullie kindjes ziek geworden na vaccinatie? Ik zie er best wel tegenop! Alvast bedankt!
Ik zou gewoon morgen even overleggen bij het cb. Ikzelf heb weleens een prik uitgesteld. Maar ik overleg altijd even ter plekke.
tja, wat is verkouden? Alleen snotteren of ook nog flink hoesten? Als ze alleen snottert zou ik het denk ik door laten gaan. Hoewel ze natuurlijk nog érg jong is. Dus gezien de leeftijd zou je voor deze keer misschien aan kunnen kijken en het 1 of 2 weken uitstellen. Maar normaal gesproken zou verkoudheid (dus zonder koorts) voor mij geen reden zijn, omdat sommige kinderen de halve winter verkouden zijn... Overigens met uitzondering van de BMR prik - die is wat anders, omdat ze dan afgezwakt leven virus inspuiten in tegen stelling tot de dktp-hib zover ik weet. Dus bij BMR wat voorzichtiger. Maar oke - even overleggen morgen denk ik, je zorgen en twijfels voorleggen en dan kiezen.
Ik zou het niet doen.. Maar dat is mijn ervaring. Mijn jochie heeft met 11 maand een prik gehad, toen hij zijn verkoudheid zo'n beetje over was. De 2 weken erna was hij weer net zo verkouden als eerst, en ook flink last van de bijwerkingen van de prik. Naar mijn idee was het lijfje toch niet toe aan die prik. Ik had het beter 2 weken kunnen uitstellen. De arts had ook even meegekeken, maar zij vond dat het inderdaad maar een oppervlakkige verkoudheid was, het resultaat was toch niet zo fijn..
ik zou het ook niet doen. M'n manneke was een heel klein beetje verkouden, is er toen flink ziek van geweest en heeft sindsdien allemaal bultjes gekregen die pas weg gingen toen ik de vaccinatie homeopatisch ging ontstoren. Dus alleen doen als ze fit zijn hoor, wat het cb ook zegt, die vinden het belang van vaccineren waarschijnlijk groter.