Ook ik heb ff advies nodig

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by annetske, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    meiden,

Ik zit met een probleem met mijn zorgtoeslag 2008... Nu zullen jullie zeggen je werkt zelf bij de belastingdienst maar toen nog niet dus in 2008 ;) Ik woonde toen samen met mijn ex, wist ik veel dat we dan toeslagpartner waren dus nooit gewijzigd. We ontvingen dus ieder de zorgtoeslag appart. Nu heb ik de definitieve beschikking gekregen en ik mag betalen (600 euro) en ik weet uit ervaring dat hij dit geld dus nu heeft gekregen, dat is de wet en regelgeving. Dus ik mag zijn zorgtoeslag terug betalen! ik heb bezwaar aangetekend en dit is niet gehonoreerd om 1 of andere vage reden die nergens op slaat omdat ik de aanvrager was... Klopt niet we waren beiden aanvrager. Nu kan ik dus in beroep gaan (waarvan ik weet dat de belastingdienst een grote hekel heeft omdat ze het vaak verliezen) en ik sta ook heel sterk om dit te winnen en een advocaat kan ik krijgen van de gemeente. dus ja iemand die mij goed kent die weet dat ik door vecht tot het bittere eind en ik wil dan ook graag in beroep gaan omdat ik de toeslag van mijn ex niet ga betalen omdat hij ook niks voor zijn zoon betaald!

Maar nu ben ik bang als ik een advocaat ga vragen via de gemeente dat de gemeente dan gaat zeggen: eis ook maar meteen alimentatie met als gevolg dat mijn ex dan omgang gaat eisen. Dus eigenlijk: geen slapende honden wakker maken. want ik ben bang dat ik dan echt in een procedure terecht kom van 1 en al rechtzaken... Mijn ex ziet niet naar zijn zoon om maar om mij dwars te gaan zitten gaat hij omgang vragen dat weet ik zeker... niet om zijn zoon te zien maar om mij dwars te zitten 8)

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. aan de ene kant aanvechten die hap want ik sta sterk en de kans is groot dat ik het win, ik weet de procedures en mijn bezwaar is behandeld door 1 of ander iemand die er geen zin in had en het gewoon heeft afgewezen... Hoppa stempel niet gehonoreerd komt het op neer zonder de feiten na te kijken. wat is jullie advies?

En er is een site waar je online advocaten dingen kan vragen... volgens mij weet mamametzoon deze site. Kan iemand mij deze link geven? ik heb het nl niet bij mijn favouriten gezet ;) bedankt!

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    als je belt met de raad voor de rechtsbijstand in jouw gemeente en het verhaal uitlegt (dat stukje van je ex en de omgang/alimentatie) er buiten laat is er niemand die tegen jou kan zeggen dat je alimentatie moet eisen...
    dit zijn 2 heel verschillende zaken en heb je 2 verschillende advocaten nodig.. er is wel een kans dat de advocaat die je voor de zaak met de belastingdienst aangeeft dat je actie moet ondernemen maar dat is jouw keuze!!

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik krijg een aanvullende bijstandsuitkering, en toen ik dit aan vroeg zei de meneer van de gemeente dat ik alimentatie moest gaan eisen... maar mijn ex had geen draagkracht op dat moment dus toen was het weer niet nodig. maar zodra mijn ex draagkracht heeft moet ik het gaan eisen... maar ik hoor hier niks over en heb echt zoiets van slapende honden moet ik niet wakker maken anders kom ik echt in eens rechtzaakprocedure waar ik echt totaal geen zin in heb nu ik mijn leven op de rit heb. Mijn moeder zei al: betaal 9 maanden 50 euro dan ben je er af... maar ik verrek het om de zorgtoeslag van mijn ex te betalen. Had het hier ook over op mijn werk vandaag, en meteen waren er 4 die dit ook hadden en iedereen zegt: dit is toch krom? toeslagen hadden ze nooit moeten uitvinden... had het mooi bij het VROM gelaten ipv bij de belatingdienst ;)

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    oke dat je een aanvullende bijstand hebt wist ik niet...
    dan geld wat ik zei ook niet.... (bij ali/omgang heb je een familie-advocaat nodig...)

maar idd als je zoiets hebt van ik wil geen slapende honden wakker maken zou ik eerst zonder een advocaat proberen en anders toch laten zitten...

ik denk dat jouw ex hetzelfde is als de mijne "blijf van me centen"
    dus om hem de helft te gaan vragen is ook geen optie... toch??
    ik ga ff verder denken voor je...

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    mij is toen verteld dat je elk 50/50 moet betalen maar dit zelf moet regelen, ik betaal ook zorgtoeslag terug van 3 jaren totaal nu nog 1 jaar ook van mijn ex.
    maar hij betaald de huurtoeslag dus hebben we al 50/50.

6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    trouwens advocaat kost nog steeds rete duur vind ik 100 euro eigen bijdrage en dan nog allemaal stukken, dan ben je de helft kwijt al van de 600 euro en stel dat je het verliest?

7. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn ex is idd hetzelfde: blijf van mijn centen af ;)

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ja daar heb je gelijk in... Maar weet je mensen die mij kennen weten dat ik mij niet zomaar overgeef en dan ik totaal niet tegen onrecht kan ;) dan vecht ik door totdat ik mijn recht behaaldt heb... misch kan ik me idd beter gaan overgeven haha en dan 1x de strijdt verliezen :p maar dat is beter dan rechtzaak op rechtzaak toch? alles voor mijn zoon he ;)

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Als je een minimum inkomen hebt dan kun je de eigen bijdrage van 100 euro terug vragen bij gemeente met het formulier 'bijzondere bijstand'.

Je kunt met de belastingdienst een betalingstermijn afspreken, hier zijn ze volgens mij vrij soepel in.

Ik ben een keer naar het belastingkantoor geweest en daar werd ik heel goed geholpen. Je kunt daar ook even de situatie overleggen. Je zei dat jullie het samen hebben aangevraagd. Tja dat is dan lastig, balen zeg!

Je kunt er ook voor kiezen om het bedrag wel te betalen en als er toch een rechtzaak komt dan evengoed die 600 euro terug te vragen. Dat verjaart voorlopig niet. Als je de kans groot inschat dat hij dan met rechtzaken begint is het die 600 euro nu misschien wel waard.

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Heb het er net met mijn buurvrouw overgehad, zij zet ook betaal het maar dat is beter dan rechtzaken... zij zit nl wel in de situatie met rechtzaken tegen haar ex en dat is zo vermoeiend. Ik denk dat ik het maar betaal... beter betalen en rust hebben dan andersom. Ik moet me even over mijn eigen principes zetten haha en dat is moeilijk voor mij ;)

11. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi annetske

ik zou je idd adviseren... maak geen slapende honden wakker
    als jij het idee hebt dat je ex anders om jou dwars te zitten ook zaken aangaat... dan heb je dat gevoel niet voor niets en zou ik niet op zijn centen zitten wachten en liever de rust behouden

maar tja dat is mijn mening maar he
    maar dat zou ik wel doen in dit geval..

succes met je keuze

12. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    ik ben het met mamazoon eens..