Hoe hebben jullie dit geregeld?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Ennas86, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hoi Hoi

Vandaag heb ik een gesprek gehad bij het UWV.
    Ik werk 24 uur bij mijn werkgever, maar ik verdien onder de bijstandsnorm, dus ik heb recht op de aanvullende bijstand.
    Maar... dat wil ik natuurlijk voorkomen door op zoek te gaan naar iets voor erbij. Ik wil mijn huidige baan niet ruilen voor een fulltimebaan bij een andere werkgever, omdat ik nu een vast contract heb. Dat is de enige zekerheid nu. En die wil ik graag zo houden.
    Nu heb ik dus een gesprek gehad, en ze sturen mijn cv door naar werkgevers in de thuiszorg voor de huishoudelijke hulp, 8 uurtjes in de week.

Nu werk ik bij mijn huidige werkgever dinsdag, woensdag en vrijdag.
    Op dinsdagochtend gaat Finn naar mijn vader. Hij word daar 's middags rond 17:00 uur opgehaald door mijn ex en slaapt die nacht bij hem en woensdag om 17:00 haal ik hem daar weer op.
    Op vrijdag gaat hij naar het kdv.

Nu ga ik dus waarschijnlijk de maandag erbij werken. Er is plaats op het kdv voor Finn, dus eigenlijk goed geregeld.
    Maar ik heb zo'n gevoel dat het zo druk voor hem word.
    Het is dan maandag kdv, dinsdag opa, woensdag papa, donderdag gewoon thuis bij mij, vrijdag kdv en weekend bij mij of zijn vader.

Hoe hebben jullie dit geregeld? Hebben jullie kinderen ook verschillende oppasadressen of hebben jullie vasten plekken?

Dit is namelijk de enige mogelijkheid, en ik wil zo graag werken voor mijn centen!

2. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    als ik heel eerlijk mag zijn.. vind ik het wel heel druk ja.. je kindje krijgt zo heel veel verschillende dingen waar hij iedere keer is.. en verschillende mensen..
    maar ik denk dat dat ieders eigen mening is er zijn ook mensen die denken dat het goed is..
    dus ja.. het is denk ik toch wat je zelf wil.. je kunt het ook een tijdje proberen of het zo oed gat natuurlijk.. je merkt het toch het beste aan je eigen kindje of het niet te veel is. bij mijn manneke zou ik het niet hoeve doen..

bij mij gaat mijn vent dinsdag avond naar mijn moeder daar blijft hij slapen. dan blijft hij daar woensdag de hele dag. dan savonds met mij mee. en dan donderdag en vrijdag naar het kdv. en de rest van de dagen thuis bij mama...
    en ja in het weekend als ik weg ga of in het weekend moet werken dat gaat hij ook weer naar mijn moeder...

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

met fje eens... ik vind het wel wat veel plekken idd
    mijn zoontje gaat de dagen dat ik werk; ma, di, do en vr naar opvang en is rest bij mij. 1 avond per week omdat ik dan tot later werk bij mijn ouders. zijn vader ziet niet naar hem om

4. kleinvisje

is het geen optie om het volgende te bekijken / bespreken:

ma, di, wo, vrijdag jij werken
    de kleine ma, di, vrijdag opvang en woensdag bij zijn vader (die hem di-avond van opvang haalt evt of bij jou 's avonds of alleen de woensdag.. dus ochtend ophalen en avond thuis)

de donderdag saampjes thuis
    en weekend tja... kennelijk is hij al om het weekend bij jou en je ex, dus als dat goed gaat kun je dat zo laten.

ik zou het gewoon eens bekijken en berekenen. zo heb je minder adressen en kun je opa gebruiken evt voor nood of zomaar eens af en toe voor het leuk.
    ik zou de hoeveelheid plekken echt wel beperken hoor idd

5. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    haai,
    als ik ook eerlijk mag zijn, lijkt t mij ook wat te druk voor de kleine. persoonlijk vind ik het belangrijk om structruur te bieden in de vorm van vaste dagen en vaste oppas.
    Ik snap dat je wilt werken voor je geld, ik zit nu nog in de bijstand maar zodra mijn ex een huisje heeft hier, dan gaan we co-ouderschap realiseren zodat ik ook kan werken.

Weet niet of het bij jou mogelijk is om co-ouderschap te realiseren..
    Ik heb nog niet de ervaring of het werkt natuurlijk, maar ik hoop dat t voor mijn kindjes wel genoeg structuur bied. we hebben het nu zo in ons hoofd:
    ene week op woensdagavond halen en vrijdagavond terug.. andere week woensdagavond halen en zondagavond terug.
    zijn vaste dagen, bij de papa dus vast persoon en hopelijk gaat t lukken.

Maar ach nu ik er zo eens overna denk, als je kleine het leuk heeft bij opa en papa en ook op de creche, dan zal hij er misschien niet zoveel last van hebben. Denk dat t ook per kind verschilt. Mijn zoontje is wat hoog sensitief, die voelt alles aan en is erg snel overprikkelt en van slag. Ik zou zeggen, probeer het eerst eens en kijk hoe je zoontje reageerd.. moeder gevoel zegt al heel veel.
    succes

6. kleinvisje

jeetje....
    co-ouderschap met je meisje van nog geen 2 maanden oud.... pittig hoor. hoop dat het goed gaat fontana

7. kleinvisje

zie dat sem ook nog jong is... dubbel pittig dus.
    Zien ze hun vader nu ook al. hoe doen jullie het nu. Moet zeggen dat ik het met zulke jonge kinderen best een risico vind, maar er wel respect voor heb :) , jij kent immers je kids en je ex het beste.
    Ik zou het niet doen

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn uk gaat maandag en donderdag naar mijn ouders, op dinsdag en vrijdag naar de KDV en op woensdag en in het weekend is ze bij mij. Ze is er goed aan gewend en krijgt bij iedereen weer andere dingen. Opa en oma zijn heel intensief met haar bezig, op het KDV geniet ze van het groepsgebeuren en de dagen met mij (en haar papa, die er in de weekends is) vindt ze lekker relaxt.

Share This Page