Van de verloskundige kreeg ik te horen dat we een bloedonderzoek konden doen (schijnt voor iedereen te kunnen)....nou vraag ik me af wat je ze nu precies uit dat bloedonderzoek kunnen halen... Ik vraag me af hebben jullie allemaal dat bloedonderzoek laten doen? Ik twijfel namelijk een klein beetje...ene kant waarom niet andere kant ...tsja....
Is dat niet het standaard bloedonderzoek? Daar wordt getest of je hiv hebt, geslachtsziekten en of je antistofffen hebt tegen rode hond. Verder wordt gekeken naar het ijzer in je bloed en nog wat van die dingen.
volgensmij wordt voor hiv wel toestemming gevraagd aan je toch? kweet t niet hoorheb niet op het formulier gekeken. Verder heb ik een tripletest in combi met een nekplooimeting laten doen omdat bij mijn vriend levensgevaarlijke chromosoomafwijking is voorgekomen.
Een hiv test is bij sinds januari 2004 of 2005 verplicht. (weet het niet precies ) Het hing bij ons duidelijk in het ziekenhuis. De vk vroeg het ons ook niet, werd gewoon medegedeeld.
Moest idd ook rond de 12 weken bloed laten afnemen. Volgens mij is dit standaard hoor. Ook met 30 weken bloed afgenomen maar dat komt omdat ik Rhesus negatief ben anders hoeft dat niet (geloof ik). Silly
Is toch eigenlijk wel goed he dat die hiv test ook verplicht is tegenwoordig, het kan je kindje redden als je het weet, welbelangrijk vind ik.
ow ik denk dat het dan die combitest is....het was voor het kindje in ieder geval ....maar wat voor afwijkingen enzo ze ermee konden zien?gfeeeeeeen idee gewoon???
Hoi, ik weet van mijn eerste zwangerschap dat ik op bloed werd getest op Rhesus factor, antistoffen tegen de rode hond en toxoplasmose, HCG en op soa,s zoals Syfelius en HIV en hepatitus. En dat was in 1998, werd ook mij niet gevraagd wat voor testen ik niet wilde. Moest het maar gewoon doen. Groetjes Anna.
ik heb in de 1ste 3 maand een bloedtest gehad voor de "standaard" dingetjes (hiv, bloedgroep enz) en nu in de 29ste week weer een bloedtest gehad voor bloedarmoede... (dit wordt hier ook standaard gedaan, niet dat ik kwaaltjes heb ofzo)