moeilijk wel o niet voor een 4 de kindje gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door simone 24, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    hoi
    wie heet een gezin met 4 kindjes en wat zijn de voordelen en nadelen?
    ik zo het zo graag allemaal weer mee willen maken het ene momet ja ik wil het andere moment denk ik echt nee het is goed zo. ik kan het niet los laten ga ermee naar bed en sta er mee op ik wil een keus maken maar hoe? ik heb 3 kindjes van 4 en half en bijna 3 en bijna 2. erg druk maar zo mooi steeds iets van ons samen allemaal anders. we hebben het best pittig gehad en waren best moe op momenten, als ze nu wel eens bezig zijn denk ik nee ik heb mijn handen vol. ook zouden er bij 4 twee op 1 kamer moeten. ik probeer de voordelen en nadelen naast elkaar te zetten voor mij zelf, voordeel nog een mooi wondertje en nog 1 keer zwanger zijn. nadeel ze moeten 1 kamer samen delen en wordt nog wat drukker.
    ik wil er zo graag een knoop door hakken, ze zitten allemaal dicht bij elkaar dat zou ik bij nummer 4 dan ook willen dan zou ik er eerdaags voor moeten gaan. wie herkent dit? en wat was/is jou ervaring

2. Ilona4

Ilona4 Actief lid

24 jul 2013
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi ,

Wij hebben een gezin met 4 kinderen :D
    ontzettend gezellig maar ook druk,
    wij gaan zelfs voor ons vijfde kindje,

Het enige nadeel vond ik dat er een andere auto moest komen hihi..
    want verder varen we de koers die wel al hadden, het is niet zo dat met kindje vier ineens alles heel anders is,
    wij vinden het echt heel leuk,
    ons vijfde en tevens laatste wondertje (als we nogmaals zwanger mogen zijn) zal in mijn optiek dan ook geen hele grote veranderingen mee brengen, behalve dan dat er twee kindjes een (grote) slaapkamer gaan delen,

een 7 persoons auto hebben we al dus er is nog een plek over,
    daar hoeven we niet meer voor te gaan shoppen,

Ik snap helemaal dat je af en toe twijfelt, ik dacht bij kindje 2 en 3 en 4 ook, "hoe ga ik dat in hemelsnaam doen met nog een er bij?"
    maar alles wijst zich vanzelf en als ik naar onze vier geweldige kids kijk, ben ik super gelukkig, wij zijn super blij met ons grote gezin,

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal,

succes met de beslissing;)

3. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ;) leuke reactie
    auto is geen probleem die is groot genoeg.
    ik weet ook wel als we het doen ons wel weer redden, alleen wel eens bang voor die momenten dat je moe en op bent. maar ja dat zijn ook weer even tijden. voelde jij je soms niet schuldig tegenover je andere kinderen? ik ind het gewoon zoiets moois weer alles kopen en wat gaat het weer worden zo leuk vind ik dat.

4. Ilona4

Ilona4 Actief lid

24 jul 2013
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi leuk jouw reactie, ik dacht precies zo,
    Schuldig tegenover de andere kinderen voel ik me niet, daar we alles samen doen, en ik ze vaak bij alles betrek,
    en dat gaat eigenlijk allemaal goed, natuurlijk wil er wel eens een aandacht terwijl ik net een luier verschoon of even niet kan helpen,
    als ik het dan uitleg dan snappen ze dat prima,

ook hier vind het super mooi om zwanger te zijn, al ben ik de eerste 5 a 6 maanden getrouwd met de wc pot, daar kijk ik enorm tegenop, en ook tegen het moe zijn, maar zoals je zegt weegt dat niet op tegen het geluk van nog een kindje er bij, dat zijn momenten en duren niet eeuwig, (hoop ik :D ) hier zijn nog vaak de twee jongste 's nachts wakker, en dat hoop ik wel opgelost te hebben voor de vijfde zou komen,

en als ik tijdens de zwangerschap heel moe ben, dan ga ik even liggen met de jongste twee,

5. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    :D zwanger zijn is geen probleem voor mij enkelt op mijn buik na op het end toen moest ik de andere kinders wel eens tillen. ik heb hele makelijke kindjes slapen goed als ik straks na de vakantie er weer vroeg uit moet probeer ik tussen de middag ook weleens te liggen. dat moet soms wel om weer genoeg energie te hebben. ik red me eigelijk overal wel mee toen nummer drie geboren was liep de middelste nog niet toen tilde ik haar en een maxi cosi en tussen door op je oudste/peuter letten ;) wandelen draagzak duo wagen plankje ik vind overal een oplossing voor ;) het is enkelt wel jammer dat met een groot gezin het echte luxe zoals vakanties verdwijnen. we zijn dit jaar nog eenmalig goed naar spanje met all in gegaan omdat de oudste nog niet leerplichtig is in voorseizoen. volgend jaar in het hoogseizoen betalen we de volle mep zelfs met 3 of 4 kinderen is dat niet leuk meer maar ja dagjes weg of een weekje nederland kan ook dan wachten we todat ze groot zijn.
    wel spannend weer voor een 5 de gaan dan heb je een echt groot gezin :D
    je hebt gelijk mijn gevoel zegt ja verstand soms nee maar je gevoel gaat niet weg en genoeg oplossingen voor elk probleem. ik zie me zelf met 4 het nog 1 keer zwanger zijn de paning wat gaat het worden hoe ziet hij of zij eruit, het shoppen alles in orde maken heb er echt zin in :)

6. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Hoi Simone 24!

Wat spannend!
    Wij hebben ook voor de keus gestaan, maar hebben de knoop inmiddels doorgehakt... wij gaan voor een vierde!!

We hebben drie prachtige prinsesjes, maar nog een prinsesje of misschien wel een prinsje zouden we geweldig vinden!

Het is wat moeilijker om zwanger te worden, omdat ik zeer waarschijnlijk na de laatste zwangerschap endometriose heb gekregen, maar we gaan ervoor!

Lukt het echt niet dan is het goed zo, maar het lijkt ons heel leuk!!

Ben je er voor jezelf al uit?

Ik ben benieuwd!!
    Heel veel succes en sterkte met je beslissing!!

7. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    hoi
    leuk ik hoop dat alles goed mag komen bij jullie :)
    ja we zijn er uit we gaan het gewoon doen, ik dacht eigelijk waarom niet
    niet denken maar doen. voor bijna alle problemen is er wel een oplossing of een uitweg mochten die komen. september gaan we er voor ;)

Deel Deze Pagina