Ook ik hoor bij die 5-10% van de dames die PCOS hebben.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door debdev, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik heb vandaag de laatste clomid uitslag gehad. Progesteron waarde 0.6. Ook hier dus helemaal niets gedaan, maar goed het had toch geen nut meer. We hebben de beschrijving van het IVF traject doorgelezen, daar word je niet vrolijk van..

Succes meiden met het spuiten, hoop dat het allemaal meevalt!!

2. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Taatje, he balen!! Ik hoop zo dat ze wat voor je kunnen doen... Dikke knuffel...

Daisy, he balen, hoor steeds meer dames die clomid resistent zijn!!
    Hier gaat het spuiten nu wel goed... Vandaag een echo gehad en mijn follikel was van 6mm naar 12 mm gegaan in 4 dagen, dus hoef niet op te hogen..

3. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    #323 Olakidee, 25 feb 2013
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
    Vandaag weer FM gehad en mijn follikel is en blijft 6 mm ondanks de ophoging. Dus nu wil de gyn het weer afbreken en dan volgende periode hoger starten, maar dus met de ophogingsdosering van nu. Vraag me af of dat wel genoeg is... Ik baal hier weer zo ontzettend van. Voel me echt verdrietig dat het allemaal maar niet wil lukken. Waarom?

Fijn dat het bij jou nu wel lukt Pearl!

4. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Pearl, wat een fijn nieuws!! Hoop dat het zo doorgaat en dat er snel mooi nieuws van jou kant komt.

Ja, vind het toch allemaal wel heftig hoor. Sinds 1-1-2013 is ook de wetgeving veranderd wat betreft de vergoeding. De eerste twee pogingen, mag er maar 1 embryo worden teruggeplaatst. Dan heb je al zo weinig kans en mag er maar 1 embryo teruggeplaatst. Sorry voor mijn klaagzang maar vind het wel even lekker om mijn hart te luchten..

5. Pearl Amor

Olakidee, op hoeveel eenheden zit je nu? Balen dat het niet aanslaat.

Taatje, je klaagt niet hoor... Of ja het is logisch... Mijn vriendin mocht er in 2011 nog 3 terug laten plaatsen en nu nog maar 1, als zij in 2011 er maar 1 terug had mogen laten plaatsen en de gyn had de verkeerde keus gemaakt was het misschien fout gegaan, dus snap je gevoel wel.

6. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Deesje, wat balen dat de Clomid niet bij je aanslaat! Dus ook al aan het spuiten.. Hoop dat dat goed zijn werk bij je doet!

Pearl, fijn dat je goed bij je gaat, en niet hoeft op te hogen! Hoe gaat dat spuiten eigenlijk? Moet je dat je hele cyclus spuiten of bepaalde dagen? Ben daar we benieuwd naar.

Taartje, Jeetje IVF! Dat is definitief bij jullie? Wat voor rondes Clomid heb jij gehad dan?
    Ik heb vanochtend ook met uitslag van me progesteron, die was 0,7! (Dit is mijn tweede ronde Clomid50).
    Geeft niets je geklaag, als je wat kwijt moet, gewoon doen!

Olakidee, Balen dat de ophoging niets uithaalt! Je gaat je cyclus nu afbreken en opnieuw beginnen met een hogere dosis?
    Over jou naaldjes, die worden idd maar in een doosje van 100 stuks geleverd..

Hier, rustig.. Vandaag uitslag van Progesteron, die was 0,7 :( Is geprikt op CD17. Me bms is wel dikker, maar afgelopen week op de fm's geen eitje gezien, dus denk dat de Clomid 50 niets doet..

7. Pearl Amor

Dan denk ik inderdaad dat de clomid niks doet. Bijwerking van clomid is wel dikker en taaier bms...

Ik moet op cd 3 beginnen met spuiten, tot ik bijna een eisprong heb en dan moet ik pregnyl zetten om hem ook te laten springen, ongeveer na 34 uur springt hij dan.
    Maar ik spuit nu dus al 23 dagen en moet nog tot zeker woensdag en misschien nog daarna spuiten...

8. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik zit nu op cyclusdag 14. Heb tot vrijdag 50 gespoten en de afgelopen 3 dagen 75. Maar dus vrijwel geen reactie. Dus daarom moest ik primolut gaan slikken. Heb net vanavond de eerste genomen. Maar ik snap het eigenlijk ook niet zo goed dat ze zo snel opgeven. Misschien is de kans dat het nog wat gaat doen nihil. Maar als ik bij Pearl lees dat ze al op dag 23 spuiten zit ga ik toch wel heel hard twijfelen!!

9. Pearl Amor

Bij mij dachten ze ook dat het niet zou werken, maar omdat donderdag mijn gyn naar spoed ks moest hebben ze het spuiten maar even door laten lopen tot nu en nu zag ze op eens duidelijke groei...

Vind dat ze het bij jou wel snel op geven, ze hadden hem ook al vrij snel verhoogt... Want je zou 10 dagen bezig zijn met spuiten nu... Ik zit nu op CD25 en spuiten inderdaad al 23 dagen...

10. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ja zie je... Ik heb er ook geen goed gevoel bij.
    Heb al wel 2 pillen primolut genomen maar ik ga morgenochtend gewoon spuiten en bellen, dat kan vast niet zoveel kwaad.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb ook pcos. Bij mijn 1e duurde het 2 jaar voor ik zwanger werd en bij de 2e een jaar. Bij de 2e ben ik gelijk na het stoppen van de pil naar het ziekenhuis gegaan.

we willen nu heel graag een 3e. Vandaag ongesteld geworden en sinds vrijdag gestopt met de pil. Ik twijfel of ik nu wel of niet gelijk naar het ziekenhuis zal gaan om te beginnen met de onderzoeken en behandelingen... wat raden jullie mij aan?

12. Pearl Amor

Ik denk het niet idd...
    Nou spuit jij natuurlijk puregon, maar dat deed mijn vriendin ook en die spoot ook tot ongeveer 25 dagen... Zou dus sowieso even bellen, vind het zo raar...

13. Pearl Amor

Waar voel jij jezelf goed bij?

14. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    Hoi meiden

Ik heb best een gekke persoonlijke vraag
    Maar wat zijn jullie ongeveer kwijt per ronde met spuiten

Ik heb namelijk de verzekering gebeld maar je hebt natuurlijk
    Altyd eerst je eigen risico die voldaan moet zijn wil je het vergoed
    Krijgen

Dus ik vroeg me af wat kost spuiten zo gemiddeld aan naalden en
    Medicijnen
    Als iemand het niet wil vertellen snap ik dat helemaal maar
    Dan weet ik een beetje een indicatie van wat het kost
    Ik hoop van iemand te horen

Groetjes daisy

15. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb ook eindelijk een doorverwijzing naar de gyn. Hopelijk een niet al te lange wachttijd..
    Maar wel fijn dat ik dan binnenkort duidelijkheid heb en evt. kan beginnen met clomid!

16. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik heb het niet precies uitgezocht maar het is erg duur spul.
    Volgens mij wordt het gewoon vergoed, behalve eigen risico (350 euro). Ik ga er wel vanuit dat je in 1-2 maanden door je eigen risico heen bent.

17. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik mag nog 3 dagen door spuiten en donderdag weer kijken. Als het dan niks doet dan afbreken. Ze streven naar een redelijk normale cyclus met rond dag 14 eisprong, niet pas veel later. Dus dat is de reden.

18. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Fijn! Eindelijk weten wat er aan de hand is! Succes.

19. Pearl Amor

Oke, ja ieder ziekenhuis doet dat anders. Maar dan weet je ook waar je aan toe bent, dat scheelt!!

20. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Lieve allemaal. Hoe is het met jullie?

Pearl hoe gaat het nu met je eitjes? Al voldoende groei?
    Deesje ben je al begonnen met spuiten?
    Butterfly weet je al wanneer je naar de gyn mag?
    Suus hoe ver ben jij nu?
    Taatje weet je al meer over de IVF?
    Anderen die ik ben vergeten: hoe gaat het?

Ik ben dus maandag op aanvraag doorgegaan met spuiten en vandaag weer een echo. En ik ben heel blij want had een eitje van 9 mm dus er zit een beetje schot in. Ik weet dat het nog niet veel zegt en alle kanten op kan maar toch ben ik blij! Zaterdag krijg ik weer een echo en ondertussen weer ophogen.

Deel Deze Pagina