hoi meiden ook ik heb pco ben 28 jaar en ben bezig voor een eerste kindje eerste ronde clomid 50 mg achter de rug eerste echo een ei van 11mm maar heeft helaas niet doorgezet nu net 10 dagen provera gehad zit te wachten tot de ongie doorbreekt verschrikkelijk pijn in me onderrug maar goed dat nemen we dan maar even voor lief zodra de 3e is aangebroken ga ik beginnen met 100 mg clomid en dan kijken wat of het nu wel doorzet ik ben erg benieuwd naar jullie bijwerkingen zijn jullie ook zo moe en misschien wat korter door de bocht ik hoor het graag groetjes daisy
Deesje: ik had zelf meer last van de 50mg dan van 100, maar dat kan ook van de stress komen. Inderdaad erg moe en prikkelbaar, huilbuien, opvliegers.. Die heb ik nu nog wel, niet grappig! Krijgt iedereen met clomid ook follikelmetingen? Ik moet zelf alleen bloed laten prikken op CD21. Misschien alleen als er vastgesteld is dat er echt een eisprong os geweest?
hoi hoi pluizje taatje pearl amor ik heb enkel en alleen echo,s de eerste is op dag 10 om te kijken of het iets gedaan heeft had wel een ei van 11 mm maar heb begrepen dat dat lang niet groot genoeg is voor een eisprong daarom heb ik meerdere echos gehad om te kijken of de groei doorzette maar helaas ze meten dan ook de dikte van het baarmoederslijm nu dan de provera maar daar word ik zo moedeloos van geen fut geen zin en mega last van de onderrug hopen dat het maar gauw doorbreekt van de clomid heb ik echt opvliegers gehad verder niks ergs maar dat beloofd nog wat voor de 100 mg haha volgens mijn man beetje een kort lontje op zijn tyd nu dus in afwachting van de ongie voor ik beginnen kan met de clomid 100mg ik hoef zelf geen bloed te laten prikken dus kan je niet vertellen hoe dat precies werkt misschien omdat ik voordat k met clomid begonnen ben spontaan een eigen ongesteldheid had helaas dan nu opgewekt met provera omdat ie er weer mee gestopt is moeten jullie wachten op de natuurlijke gang van zaken of worden jullie ook geholpen met de provera of andere opwekker peony gefeliciteerd hoop dat het voor ons alle ook snel mag lukken x daisy
Ik heb van 50mg meer last gehad dan van 100 en van 150 weer meer dan van 100... Ik was erg prikkelbaar, moe, opvliegers, ik heb ontzettende jeuk op mijn hoofdhuid... Ik krijg telkens FM's, je ei springt bij ongeveer 20 mm, soms al bij de 17 a 18 mm. Als je een eisprong hebt gehad gaan ze bloedprikken en dit is om te kijken of je progesteron waardes goed genoeg zijn voor een "volwaardige" eisprong, bij mij was dit nu dus niet zo en moet ik nu kijken wat het vervolg is.
oke dan zouden ze bij mij dan als het goed loopt nog moeten gaan prikken althans als de 100 mg werkt hoelang zijn jullie al bezig ik zie al diverse pogingen staan dit is voor mij pas de 2e poging ben er nu 2 maanden mee bezig ik moet wel opassen dat ik me er niet teveel mee bezig hou al gaat dat soms niet altyd daarom is het wel fijn om ook gewoon even zo te kletsen en ervaringen te delen zo doet ook elke gynecoloog het anders geloof ik toen ik begon was bloed enz gewoon goed alleen veel ( gaatjes lege blaasjes) in de eierstokken ben op zich wel optimistisch want die 50 mg heeft toch gelijk al een ei van 11 mm gemaakt maar goed zoals ik hier ook lees kan het de volgende keer wel helemaal niks zijn dus het zegt eigenlijk ook weer niks elke keer kan anders zijn we hopen op het beste deze ronde wat zou voor jou het vervolg zijn dan want dan heb je niet genoeg progestreron aangemaakt snap ik uit je verhaal ?
Ik moet zaterdag terug, gaan ze kijken of ik stiekem toch nog een groeiend ei heb, wat ik denk van niet... En dan krijg ik provera (of zoiets, primolut, duphaston) mee om menstruatie op te wekken en dan eventueel hormonen spuiten daarna... Heb eerst 3 rondes 50 mg gehad, 1ste ging goed maar groeide niet door, 2de en ook de 3de sloeg niet aan, na allemaal menstruatie opwekkers gekregen. Toen 100mg 1ste ging goed toen heb ik alleen helaas een vmk gehad, daarna nog 2x 100 mg, deze gingen fout, toen weer menstruatie opwekkers gekregen waarvan de laatste niet aansloeg, toen blind gestart met clomid, die ronde sloeg aan en kreeg ik weer een vmk. En nu weten ze niet of ik geen of een niet volwaardige eisprong heb gehad... Loop nu 8 rondes in het ziekenhuis (MMM) en we zijn 21 maanden bezig... En 12 rondes intotaal...
jeetje heftig joh weet je als je de wens hebt ben je ook bereid om ver te gaan en dan verleg je steeds je grenzen ik merk dat zelf ook heel erg mijn man is 36 en heeft 2 kids van 7 en 8 uit een eerdere relatie hij staat helemaal achter onze keuze en zou graag npg een keer papa worden maar ik zie hem bv niet pas op zijn 40e nog een keer papa worden en dan beginnen zijn kids ook weer een hele nieuwe fase van puberen en volwassen worden dus eigenlijk hoop ik dat het zo snel mogelijk lukt zodat ook zijn kinderen nog kunnen genieten van het kind zijn met broer of zus maar dat is gewoon niet gezegd je leeft in onzekerheid en alsik lees dat bij de meeste clomid wel lukt maar ook bij een hele hoop niet zakt de moed wel even in je schoenen en word je wel even met je neus op de feiten gedrukt van zo makkelijk als je denkt is het helaas niet ik hoop zaterdag voor je goed nieuws te horen!! maar vaaka sl je het zelf al zo voelt is het er ook niet je zit al geruime tyd in de mmm dus denk dat je dat ook zelf wel voelt ik blijf lekker meelezen en reageren en hoop vppr iedereen echt het allerbeste en succes in een postieve zwangerschap test
Gelukkig gaat het ook bij heel veel vrouwen goed, dus ik duim voor jullie Ik heb gewoon pech dat ik een intolerantie heb voor aardappel zetmeel wat ik sommige clomid zit, dus als ze die geven werkt het niet... Dus vandaar ook het spuiten...
Hallo dames, Hier ook een PCO-er. En nog voor de helft ook, want heb 1 "gezonde" eierstok haha. Het lichaam is maar een apart iets. Ik heb 1 ronde met 50 mg gehad, maar ei kwam vrij laat. Dus toen meteen naar de 100 mg gegaan. 1 maand follikelmetingen gehad en daarna 3 maanden zelf thuis gebruikt. Maar nu de laatste maand die ik thuis mocht werd het weer een rommeltje. Dus afgelopen maandag bij fertiliteitsarts geweest en had toen net een eisprong gehad. Dus nu afwachten. En volgende ronde naar 150 mg. Mocht kiezen of ik zou gaan spuiten of nog 150 mg zou proberen. Dus dat laatste maar gedaan. Als dit aanslaat dan mag ik daarna nog 2 rondes thuis proberen geloof ik. Hopelijk word 2013 ons jaar meiden! Oh enne ik wil nog een tip geven. DCI tabletten, D-chiro-inositol. Lees maar eens op: Gezond omgaan met PCOS Het is prijzig maar zeker de moeite waard!!
Hoi meiden ik wil jullie even succes wensen. Ik weet hoe moeilijk het is en wat je er allemaal voor over moet hebben. Ik heb ook pcos en ben 7 weken geleden bevallen van onze zoon. ook heb ik ik al 2 2 Meiden van 3 en 5. De meiden zijn gekomen met 50mcg clomid mijnnzoon met spuiten van puregon en pregnyl. Ik ben 7 keer zwanger geweest waarvan 4 miskramen. Maar het kan dus echt!! Gr
Hallo meiden, ik heb zelf een vermoeden dat ik ook pcos heb, maar dat is niet vastgesteld. Ik heb nog nooit een 'normaal' cyclus gehad. Voordat ik met de pil begon schommelde mijn cyclus tussen de 5 weken en 3 maanden. En alleen heel licht bloedverlies. Daarna bijna 12 jaar aan de pil geweest. Begin oktober gestopt. Na de ontrekkingsbloeding werd ik na 39 dagen voor het eerst ongesteld, 2e cyclus duurde 40 dagen. Ik heb geen last van overgewicht, wel van acne. Ik twijfel of ik hiermee naar de huisarts moet. Wat denken jullie?
hoi juri als je een kinderwens hebt en het lukt niet dan zou ik zeker langs gaan je wilt tenslotte toch ook weten wat er met je lichaam aan de hand is want ik weet van mezelf datik vond dat zo onregelmatig menstrueren geen pretje is ik zou zeker even gaan vragen staat vrij het hoeft geen pco te zijn of door overgewicht te komen veel vrouwen die pco hebben hebben geen overgewicht het is vaak een kwestie van hormonen groetjes daisy
Hey meiden! Ikzelf heb ook pcos, bij mij sloeg clomid niet aan, heb daarna gelijk een leo operatie ondergaan, en direct zwanger geworden! Nu een gezonde zoon van 6maanden en zonder hulpmiddelen afgelopen vrijdag 4 positieve zwangerschapstesten! Wil jullie alle veeel succes wensen, en mocht clomid niet aanslaan, dan eens horen over de operatie? Bij mij heeft het iig geholpen! Liefs..
Ik heb inderdaad een kinderwens. Daarom is het ook zo frustrerend. Voordat ik met de pil begon was ik ook al zeer onregelmatig ongesteld, maar vond het toen niet zo erg, alleen een beetje lastig. Nu wil ik inderdaad graag weten waar ik aan toe ben. Denk dat ik morgen of volgende week de huisarts maar eens bel.
Ik zou er wel even mee naar de huisarts gaan, echter denk ik dat je weg gestuurd word en je na een maand of 10 terug mag komen... Soms kunnen artsen ook wel heel flauw doen. Maar ik zou je wel melden. Succes in ieder geval...
Juri, zou zeker naar de huisarts gaan. Zelf heb ik heb ik daar te lang gewacht. Stelde uit en uit..om na ruim een jaar te horen dat ik PCOS heb. Daar baal ik nu wel van, omdat ik alweer bijna 33 word. Als je aangeeft dat je nooit een normale cyclus hebt gehad, zal de HA je waarschijnlijk wel doorsturen naar het ZH. Ik heb trouwens geen van de (uiterlijke) kenmerken. Geen overbeharing, geen acne en geen overgewicht. Wel pcos. Succes! @Coortje en Dominique, fijn om jullie verhaal te lezen. Dat geeft hoop! @Taatje, balen van die 100mg. Wat duurt dat wachten iedere keer weer lang he? Bah.. Wij moeten wachten weer tot 7 feb, dan krijgen we de uitslag van het tweede zaadonderzoek. Was de 1ste keer iets afwijkend. obv die uitslag krijgen we behandelplan. Geduld is een schone zaak... Het ziet er naar uit dat ik spontaan een eisprong heb gehad. Al 4 dagen temp verhoging..het is beter van niets uit te gaan, maar toch hoop je stiekem. Over 8 dagen kijken of ik ongi word. Succes aan alle pcos ladies in dit topic liefs
Hoi Dominique, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geweldig zeg. En leuk dat je kids straks zo dicht op elkaar geboren zijn. Ik ben gister voor het eerst geconfronteerd met een leo. Ik ga aankomende cycles een hgs doen. Indien er afwijkingen vinden, willen ze ook een Leo gaan uitvoeren, omdat ik heel veel eiblaasjes heb. Kun je me wat meer vertellen, heb je er veel last van gehad? Gr. Tamara
Bedankt voor jullie reacties, ik ga maandag bellen met de huisarts. Ik heb zelf ook het idee: hoe eerder hoe beter. Voor iedereen verder: heel veel succes. En Dominique: gefeliciteerd!!
Hoi Dames, Ik ben 7 Januari naar de gyn geweest en hij vermoed dat ik ook pcos heb, ik heb dit vermoeden zelf al vanaf het begin omdat ik nooit regelmatig ongesteld ben geweest. inmiddels duurt mijn cyclus ook alweer langer dan 90 dagen. 23 Januari krijgen wij de uitslag van het bloed en zaad onderzoek en dan doen ze een inwendige echo bij mij. Ik vind het zo spannend allemaal. Hoe ging het bij jullie ? konden jullie al snel beginnen met medicijnen om een menstruatie op te wekken en clomid of duurde dat nog lang ?