Zijn jullie meteen met Clomid gestart? Of moest je van de gyn of huisarts eerst een jaartje zelf proberen? En als je clomid slikt, moet je dan gedurende de maand ook een of meerdere keren naar 't ziekenhuis voor controle? Heb ook PCOS en nu bezig in ronde 4 zonder medicijnen, maar twijfel of ik naar de huisarts zal gaan..
Hoe weet je dat je PCOS hebt? Normaal moet je een jaar proberen, maar met diagnose PCOS mag je meestal meteen aan de clomid beginnen...
Er is een aantal jaar geleden PCOS vastgesteld. Toen nog geen kinderwens, dus in 't ziekenhuis deed ze er ook nogal makkelijk over. Dit heeft voor mij wel altijd mee gespeeld in m'n hoofd en dus ook in 't besluit om niet te lang te wachten. Ik was toen eens per half jaar ongeveer ongesteld, nu iedere maand, dus ik twijfel sowieso of ik nog wel PCOS heb.. Alleen overal staat dat het niet weg kan gaan.
PCOS kan niet helemaal weg gaan, maar wel minder worden zover ik weet... Dus men kan wel op eens een maandelijkse cyclus gaan krijgen, maar als je de diagnose hebt gehad zou ik wel even laten controleren hoe de status nu is. Je kan ook zeggen ik kijk wel wat komt...
Ik kan het inderdaad ook aankijken, maar ik heb het gevoel dat het nu 2x met de innesteling/iets daarna fout is gegaan. Dus denk nu aan te laag progesteron, wat ook samenhangt met pcos, las ik ergens? Een eisprong heb ik volgens mij wel..
Ja als je een te lage progesteron hebt, heb je geen volwaardige eisprong gehad... Als je je er beter bij voelt zou ik zeker even een afspraak maken, je hebt destijds die diagnose gekregen...
Ik smeer sowieso progesteron creme en dat moet helpen voor een goede eisprong. Maar ik smeer dan wel de normale hoeveelheid en niet extra als ik evt. zwanger ben.. Denk dat ik inderdaad toch even langs de huisarts ga, voor de zekerheid.
Gelukkig, fijn te horen dat hij bij jou wel werkt!! Hoor er steeds meer waar hij niet bij werkt, is wel erg jammer... @ butterfly89, als je het een prettiger gevoel vind zou ik dat wel doen...
Ik heb gister het ziekenhuis gebeld. Vandaag word het recept voor een ander merk clomid naar de apotheek verzonden. Dit is onze laatste ronde clomid. Niet geschoten is altijd mis... Ben benieuwd!
Hoi Dames! Ik meld mij ook hier! Ik loop sinds 2-1 bij de Gyna, in eerste instantie vanwege verstoord menstruatie cyclus, maar hij veranderde dit al snel in een Vruchtbaarheids probleem. Hij spreekt nog niet uit dat ik PCO heb, maar heeft het over een PCO beeld bij mij. Ik zit nu op cd13, heb de eerste ronde Clomid 50 vorige week gehad, gisteren bij Gyna geweest voor FM, maar het was allemaal nog in ruststand zei hij! Moet morgen weer terug komen, hoop dat het dan uit de ruststand is.. De Gyna had het bij het eerste bezoek over dat ik veel eiblaasjes had! Kan iemand mij uitleggen wat dat precies inhoud? Hoeveel moet je er 'normaal' hebben? Groetjes SuuuuuS
Bij mij zelfde verhaal, maar dan maandag voor echo (CD 13). Normaal heb je een paar eicellen per eierstok en gaat er meestal maar 1 dusdanig groeien dat hij springt (soms meer, dan heb je kans op eeni meerling). Bij PCO heb je een heleboel (vaak 10 tallen) eitjes per eierstok, ik had er laatste keer zeker 30 per eierstok.. Die gaan een soort concurrentiestrijd aan, maar uiteindelijk wordt er geeneen groot genoeg om te springen. Of pas heel laat, ze rijpen vaak niet goed.
hoi meiden ik lees net even het clomid verhaal ik krijg altyd de rechtse mee dus dezelfde die pearl ook meekreeg de goede dus was vandaag weer voor een echo bij weer een andere gyneacoloog want de echoscopiste is ziek ik geloof nu zo een beetje dat elke gynecealoog me wel gezien heeft en die vertelde me dat de clomid op zich bij mij wel werkt want de baarmoeder groeit mooi en het slijm is netjes en de eitjes groeien wel alleen echt maar minimaal groter dan 11 zijn ze tot nu toe niet geweest de andere gynecealoog die ik de vorige x sprak wilde als de 100mg niet verder zou groeien gelijk over gaan op spuiten overigens deze gyn van vanochtend wil de dat niet en heeft me weer provera en 150 mg clomid voor geschreven zijn stelling als je het niet probeerd dan weet je het ook niet( je hebt nou 1maal eigenwijze eierstokken aldus de beste man moest er wel kostelijk om lachen want ben van nature best wel eigenwijs maar nu is het bewezen het zit zelfs in me eierstokkenhahaah) misschien is juist de 150 die je die boost geeft want er gebeurd wel iets van binnen ik stiekem al blij natuurlijk want ik wilde graag die 150 proberen ipv spuiten dus dat kan en mag nu werkt deze 150 nou ook niet zoals het hoort dan gaan we over op spuiten zo zie je maar elke gynecealoog denkt er anders over en heeft zijn eigen kijk erop dus het is niet zo dat de goeie clomid bij mij niks doet alleen niet voldoende ik hoop op een goeie volgende ronden met de 150 ik zie alleen zo op tegen de provera daar heb ik altyd goed last van moe en geen zin in de dingen maar goed we nemen het maar weer voor lief en gaan er maar weer voor de volle 100% voor en schuiven de teleurstelling weer even aan de kant frisse moed nieuwe kansen pearl wat fijn dat je je er zo in( verdiept ) daar help je een hoop meiden mee zoals nu dan bvc met de clomid is dat je dat zelf ervaren hebt en dus kan delen met andere die er wellicht baat bij hebben ik heb trouwens je raad op gevolgd en heb de creme bij de kruidvat gehaald had ook al een recept gehad voor een inwenidg ei maar die heb ik niet gehaald omdat het witte er zeg maar niet meer uitkwam alleen de lippen erg geirriteerd waren super creme heb geen last meer !! ik vind dit forem ook gewoon fijn je kan ff je ( ei ) kwijt en er zijn mensen die je bwgrijpen en in hetzelfde schuitje zitten vragen staat vrij en niks is te gek en zo help je elkaar gewoon @pearl wanneer ga je beginnen met spuiten ? ben benieuwd hoe je het gaat ervaren en hoe het gaat xxx daisy
@ suus ik weet niet of je een inwendige echo krijgt maar als je op het scherm kijkt dan kan de gyn het ook aanwijzen daar niet van maar hij gaat dan langs je eierstokken en dan heb je allemaal een soort van gaatjes (althans ik) ook wel de eitjes genoemd of de eiblaasjes al die kleine donkere rondjes aan je eierstok zijn dan dus de eiblaasjes de eitjes zo is het mij uitgelegd in elk geval misschien dat 1 van de meiden een betere uitleg heeft groetjes
Hoi Deesje, Heb idd inwendige echo gehad, Gyna heeft het ook zo duidelijk uitgelegd, maar wat is 'normaal'? Hoeveel eisblaasjes? In mijn ene had ik er meerdere, wat bij een PCO beeld paste, de andere was rustig zei hij. Vanochtend weer geweest, maar geen verandering. Maandag weer terug. Heb gelijk bloedgeprikt op Progestoron. Misschien heb ik een vroege eisprong gehad, omdat ik ineens twee gelijke cyclussen gehad, 21dagen. Dus maandag weer even afwachten!
hi ik heb eigenlijk nooit gevraagd wat normaal is ik heb zelf aan beide kanten een stuk 15 a 20 zitten volgens de gyn dus een totaal van 40 45 eitjes is natuurlijk maar een geschat iets dus kan meer of minder zijn maar ik hoor ook wel van vrouwen die er 40 aan 1 kant hebben is per vrouw weer verschillend ook heb ik ook wel eens gehoord dat het aan je totale gezondheid ligt vrouwen die wat dikker zijn zouden er dan meer hebben of vrouwen met diabetes of andere dingen maar wat daar de waarheid van is dat weet ik niet dus daar laat ik me dan ook liever niet over uit ze zeggen tegen mij dat mijn hormonen een schop onder dekont nodig hebben en dat ze net als bij jou in ruststand zijn en dat het allemaal wel zou lukken met clomid maar goed zo zie je maar ga ronde 3 in met 150mg clomid ik heb wel geleerd je nergens aan vast te houden want dat kan gewoon niet het is altdy anders dan je denkt succes maandag! groetjes
Hallo dames, Ik zit in volle afwachting van mijn echo a.s. maandag, hou het bijna niet meer. Ben zo benieuwd of er wat gebeurd met mn eitjes! Maar kan iemand wat meer uitleggen over de progesteroncreme? Kan je dat zo halen of heb je een recept nodig? Hoe breng je het aan/in? Iemand ervaring mee?