Je mag als je "gezonde" eierstokken hebt max 5 eitjes hebben per eierstok, meestal groeien er maar 1 of 2!! Boven die 5 is het een PCOS beeld en boven de 15 is het definitief PCOS zoals mijn gyn het uit heeft gelegd... Ik zit er dik boven aan een kant links heb ik er zo'n 35 en bij mijn rechter valt het wat mee zat ik net tegen de 15 aan... Progesteron creme, gebruik het zelf niet... Heb wel een goede site gevonden, kan niet knippen en plakken van die site, dus bij deze de link: Natuurlijk Progesteron Deesje, in een ander topic noemen ze mij de wandelende encyclopedie Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken, vooral over het menselijk lichaam en alle middeltjes die er zijn om bepaalde dingen te bevorderen of juist niet...
Dank je wel 'wandelende encyclopedie' Ik ga het denk ik toch nog maar niet gebruiken. Nog een ander vraagje. Stel dat m'n eitje aan het groeien is nu, krijg je dan altijd wat om de eisprong te krijgen. Een prik met... Weer niet zo goed hoe dat spul heet.. Of hoeft da niet altijd. Iemand ervaring me wel of niet prikken?
uhm ik ben even aan het ontcijferen wat je met dat spul bedoelt haha... Om een eisprong te krijgen en prik doet me denken aan dat je pregnyl bedoeld? Zo ja, dan krijg je dit niet automatisch, wel als ze gaan zien dat je met clomid groei hebt en het niet springt of als je menopur (of zo iets krijgt) om het eitje idd te laten springen... Zie dat je laatste progesteron waarde wel een volwaardige eisprong aan geeft voor de vorige ronde... Hopen dat je clomid goed aanslaat...
Ja klopt dat was m'n 50 dagen cyclus zonder clomid. Maar nu heb ik dus alleen op dag 7 een echo gehad en daar zag de gyn meer dan 30 eitjes per eierstok... M'n rechts is er beroerd aan toe. M'n laatste eisprong was aan de linker kant. Dus nu moet ik tot dag 13 (maandag) wachten en dan kijken of er een goed ei zit. Word gek van de onzekerheid, maar daar zal jij ook alles vanaf weten.
Ja helaas wel... Heb 2x zelf gezegd breek het maar af, zie zelf al dat niks word en heb geen zin om nog langer te wachten Dat was in oktober en afgelopen cyclus, daarom dat ik vandaag mijn laatste provera heb gehad, anders hadden ze me weer zo lang door laten lopen.. die 53 dagen cyclussen die ik dan krijg zijn nog steeds killing... Heb ook zelf 3 weken terug de stoute schoenen aan getrokken en een afspraak bij mijn eigen gyn gemaakt ipv de echoscopiste om te bespreken wat ze wou, want was niet van plan clomid te blijven slikken, begin te merken dat mijn hoofdhuid dun word door de hormonen en aangezien ik door die clomid jeuk heb krab ik onbewust veel, anders zou ik het niet merken hoor, maar daardoor wel... Ik hoop dat maandag gewoon mooi is... Ik had pas na CD 14 a 15 een spurt... Meestal begon het CD 12 a 13 en dan een groeispurt en dan sprong hij tussen CD18 en CD 21 als ik al een eisprong had...
Pearl, ik ben heel blij met al die info die hier deelt! Kan me heel goed voorstellen, dat je soms zoiets hebt van ik stop ermee. Ik zou zeggen geef het niet op, er zijn nog zobeel opties! Dikke knuffel..... Ik moet nog 5 dagen provera slikken en dan start ik ook met de laatste ronde clomid 150 mg. Ga deze ronde een ander merk proberen, dus ben heel erg benieuwd. Ik ga dus ook spuiten als dit niet aanslaat, vind ik behoorlijk spannend. Nou meiden, succes allemaal weer... Het komt allemaal goed! Liefs, Tamara
Ik ben ook heel blij met de info want ben nogal een beginneling en onwetend hierin. En onwetendheid maakt op bepaalde manier erg onzeker. Dus dank je wel Pearl! Mijn gyn wil als deze ronde 50 niet aanslaat over op 100 en als dat niet werk gelijk op spuiten. Is dit normaal? Of hebben jullie meer pillenrondes gehad?
Ik heb er belachelijk veel gehad, maar meeste is het een keer 50, slaat deze niet aan nog een keer 50, slaat deze niet aan dan 100, nog niet aangeslagen of te weinig toch weer 100 en dan 150 en nog een keer 150, dan zit je aan de 6 rondes en officieel mag je niet meer dan 6 rondes clomid slikken... Dat is ook de reden dat ik dacht ja hallo slik het al 8 rondes en jullie willen nog een ronde 9 :O Fijn te horen, want ik had er 8 rondes geleden ook moeite mee, uit eindelijk zijn we meer dan een jaar verder en weet ik er wel veel van... Mijn rondes met clomid duurde nog steeds langer dan 1 maand omdat ze dan heel laat pas menstruatie op gingen wekken en dan moet je 10 dagen die rotzooi slikken om een bloeding te krijgen en dan nog tussen de 3 tot 7 dagen wachten en je raad het al ik mag bijna altijd 7 dagen wachten voor ik dan na stoppen ongi word, dus tja dat was dan 17 dagen op de lange cyclus pfff... Gister laatste provera gehad dus tussen vandaag en vrijdag moet ik ongi worden, ik houd vrijdag aan en dan moet ik zondag 3 februari beginnen met spuiten, menstrueer ik eerder dan zou dat top zijn, maar bij mij is de provera 2 rondes geleden niet aan geslagen toen moest ik blind starten met clomid
Ik wil graag ook hier mee lezen Woow wat weet jij veel bedankt voor de info pearl Ik heb straks bloeduitslag bah ben vet zenuwachtig
Vandaag echo gehad (dag 13) en alleen maar kleine follikels. Ik baal als wen stekker. Weer een maand voorbij! De gyn wil donderdag nog een keer kijken en als er dan nog niks is afbreken. Van mij mag het nu al afgelopen zijn.
Djoon, spannend zeg... Snap dat je zenuwachtig bent!! Olakidee, balen meid... Ik had zo gehoopt op groei voor je...
Hoi meiden Even een vraagje De eerste provera die ik heb gekregen waren witten pillen Nu zijn het blauwe Welke gebruiken jullie en weten jullie er misschien wat meer vanaf Volgens de apotheker ligt het aan de fabrikant Maar werkt het hetzelfde Vroeg me af of jullie er ervaring mee hebben Gr. X
Hier ook nog een vraagje: heeft iemand ervaring met metformine in de behandeling, als je geen diabeet bent?
Deesje, ik heb deze keer ook andere Provera meegekregen. Reageer er ook iets anders op dan de voorgaande keren. Waren overigens wel allemaal witte kleine pilletjes. Vandaag de apotheek gebeld of mijn recept goed was aangekomen. Ja, die hebben we ontvangen maar hebben nog niets besteld. Pff, hebben ze meteen maar gedaan, kan ze woensdag ophalen.
Deesje, Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met Provera. Als mijn ik over 14 dagen nog niet ongesteld ben, en negatief test, moet ik ook met Provera starten. Olakidee, geen idee over Metformine in de behandeling, en als je geen diabeet bent. Moet jij daar nu mee starten?
Daisy, ik heb nog nooit blauwe gehad, altijd witte... Olakidee, er zijn dames die metformine krijgen dat klopt... Dit omdat insuline een hormoon is wat erg verwant staat aan je cyclus...
Pearl, je weet inderdaad veel over alles! Erg fijn! Als we iets niet weten, weet jij her wel! Hihi! Nu je dit zo beschijft schiet me ineens te binnen, dat ik het ook al eens ergens gelezen heb.. Hoe ver zit jij nu in je cyclus, Pearl?
Ik moet voor vrijdag mijn menstruatie krijgen door middel van provera... Zit nu ongeveer rond CD35 (ben beetje de tel kwijt)
Hoi meiden Thanxs voor de reacties Wat maf dat ik dan nu ineens blauwe heb . . . . Volgens de apotheek zitten er wel dezelfde dingen in We wachten maar af ben er vandaag mee begonnen Ik hoop dat ik minder heftig op deze provera reageer dan We zullen zien vol frisse moed op naar ronde 3 150mg Spannend voor je pearl dus je kan al snel beginnen met spuiten Ben benieuwd ! Ik heb nog nooit gehoord van metmorfine maar blijkbaar ook een behandel methode Ga je dat gebruiken dan olakidee? En taatje krijg je nu de ( goede ) clomid? Gr. Daisy
Dank voor jullie reacties. Ik wil dat graag gaan gebruiken, maar heb het er nog niet met mijn gynaecoloog over gehad. Dat hoop ik deze week te kunnen doen. Maar ik heb eerst donderdag nog een echo en dan wordt bepaald of er wat groeit of we het afbreken. Had van mij gisteren al gemogen... Maar goed, die 3 dagen maken ook weer niet heel veel uit als je het op het hele traject bekijkt. Met provera heb ik nog geen ervaring, maar daar kan ik waarschijnlijk na donderdag ook over meepraten.