Wie ook al meer dan een jaar bezig om zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje848, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Hallo meiden,
    Wij zijn nu 1,5 jaar bezig om te zwanger te raken. Verschillende onderzoeken gehad. Met mij is niks aan de hand, vriend lief in nog niet door de mallemolen geweest, heeft 2 kids uit eerdere relatie. Wanneer wij in sept nog niet zwanger zijn mogen we terug komen bij de gyn en gaan ze op zoek naar het probleem en mogen we waarschijnlijk starten met iui (als het sperma ook goed is)
    Hopelijk lukt het nog voor die tijd om op de normale manier zwanger te worden.
    Ik zoek gewoon meiden om gezellig mee te kletsen en te hebben over de altijd maar kwaaltjes terwijl je daarna waarschijnlijk ongesteld word.
    Ik heb namelijk op dit moment menstratie achtige pijn, wat zou dit zijn? Vorige week zaterdag mijn ei gehad.......

2. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hey meis!
    Hier nu 16e ronde.. Ik weet dus wel hoe je je voelt.
    Je bent zelf nog niet zwanger geweest? ik ook niet helaas.
    Wat is jouw leeftijd? ik 27 jaar..
    Vervelend is het allemaal hé. Het feit dat je vriend al 2 kinderen heeft is wel goed nieuws, maar testen kan evengoed geen kwaad hoor!
    gr

3. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Hey hoi,
    Ik ben 28 jr. Ben jij al naar het ziekenhuis geweest? Nee ben nog nooit zwanger geweest. Op dit moment heb ik mijn ei vorige week gehad en heb sindsdien heel veel menstruatie achtige buikpijn. Vandaag iets rustiger. Maar heb ik anders niet, ja paar dagen voor in mijn menstr krijg. (altijd handig want dan weet ik dat het eraan komt) slaap al 2 nachten slecht.... maar weet je... je kan van alles bedenken om je zwanger te voelen. Ik moet dus nog een week wachten. Heb niet zeer regelmatige cyclussen, ene keer 28, andere keer 34. dan weer 35,31,33.... maar heb geen PCOS omdat we al een cyclus annalyse hebben gehad en die was goed. Heb wel veel last van tussenbloedingen, maar dat is niks ernstigs en komt vaker voor. Deze maand gelukkig niet gehad. Ik temp en volgens de temp had ik mijn ei gehad vorige week en klopt ook, had toen vruchtbaar slijm. ben benieuwd naar jou verhaal.
    Liefs

4. Limburg27

hey Meis
    wel spannend dan zeg. omdat je dit normaal niet hebt meteen na eisprong.. Welke cyclusdag zit je nu dan? 21 ofzo?

Wij (man en ik) beiden onderzoeken gehad. Ik cyclusanalyse gehad, inwendig (echo) onderzoek, bloed prikken (hormonen). Standaard dingen zeg maar. Ben ook regelmatig ongesteld 28-30 dagen cyclus. Volgens gynaecoloog was een hcg (baarmoederfoto) niet nodig blijkend uit mijn medische achtergrond en bloedgegevens, die heb ik dus niet gehad. Denk ook niet dat er daar iets "knel" zou zitten.
    Mijn man heeft twee zaadtesten gehad; 1e zaadtest was niet zo goed (onder de 20 miljoen VCM) en 2e zaadtest was wel normaal (VCM 45 miljoen) Weet niet of VCM jou iets zegt? Het moet in elk geval minimaal 20 miljoen zijn.. Dus nu hebben we in april nogmaals afspraak voor zaad te laten testen; hopelijk dus weer goed!! Waar wel voorzorg genomen alvast; vitamines en wijde onderbroeken :)
    Wanneer heeft je vriend nog geen onderzoek gehad, vond gynaecoloog dat niet nodig omdat hij 2 kinderen heeft?

5. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Ook een heel verhaal. Ik ben vorige maand bij de gyn geweest en hij vind mij jong en vitaal om nu al actie te ondernemen en mag ik mei een afspraak maken voor juni. Dan mag ik terug komen(zijn we 2 jaar bezig), ik zet dit over de zomer heen en ga, als het nog niet raak is, in september heen. Hij heeft mij een potje meegegeven voor mijn vriend. Maar die wacht liever ook nog tot de zomer. Als het in mei nog niet gelukt is, leverd hij het alvast in. Maarja ik wil helemaal niet voor iui. Ik hoop dat het gewoon lukt zonder hulp. Laatste maanden hadden we ook niet veel zin, maar zowaar de afgelopen 2 weken hebben we het om de dag gedaan en soms zelfs 2x op 1 dag,haha. Hopelijk heeft dat geholpen. Ik temp daarnaast nu voor de 2e maand. Pijn is nu over, nouja voor nu even. Borsten zijn ook niet meer zo gespannen als gister, ik weet het dus echt niet meer.... frustrerend!!!!

6. Limburg27

Hey dan ben ik benieuwd of je ongesteld wordt volgende week. wanneer verwacht je je NOD?

7. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Zit ik hier midden in de nacht.... heb me toch een blaasontsteking,auw!!!! Ik verwacht volgende week zaterdag en jij?

8. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    hey meiden, kkom hier ook lekker mee kletsen

Ik ben 23Jaar' En 3jaar zijn we aan het proberen
    waarvan 6maanden in behandeling in het ziekenhuis
    Gisteren was mijn laatste keer Clomid/pregnyl
    dus zit op het wachtbankjé Te vertoeffe:D
    Volgende maand is de clomid Weg & word het vervangen door menopur (spuiten)

de 5maanden had ik het super moeilijk met mezelf
    heel dat gedoe over zwanger worden werd me teveel
    maar ben ik eventjes blij dat ik er weer uit ben gekropen
    ben zoo Positiever ingesteld (nooit gedacht)
    nu Ga ik er weer lekker voor!!

9. Limburg27

Beste sarah1989 is er bij jullie een oorzaak gevonden waarom het niet lukt? Knap dat je positief blijft.

@Meisje848: het zijn wel allemaal goede tekens zeg!

10. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Hoi limburg27!

neen hier is eigenlijk alles oké zowel met mezelf als met manlief
    dus waar de oorzaak aan ligt geen idee'

merci voor je compliment'
    Hopelijk blijft het positieve ingesteldheid ook:D

wat Voor behandeling doe jij dan momenteel?
    en is er iets bij jullie gevonden?

Grtjes S.arah xxx

11. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Welkom Sarah. Jij maakt ook heel wat mee zo te lezen. Idd knap dat je zo positief bent! Je kunt hier je klaagzang heen zetten!

Limburg: Nou ik weet niet of het een goed teken is dat ik een blaasontsteking heb... ben een beetje bang namelijk dat het door het vele sexen komt, klinkt beetje dom en raar. Maar anders zou ik niet weten waar het weg komt... zou een zwangerschap echt kunnen? Heb wel ibuprufen gehad. Is dat erg? Morgen maar even een potje plas naar de huisarts brengen.

12. Limburg27

hallo
    Hier geen behandeling. zijn nu bezig in 16e ronde.
    Bij ons eigenlijk ook niets spannends gevonden. Bij mij alles goed. bij mijn man 1e zaadtest niet zo goed en 2e zaadtest was normaal. Dus dan is het normaal ook 6 maanden afwachten (dit was december jl) maar wij laten in april nog eens testen hoe het dan is. Maar het schijnt bij mannen nog al eens te wisselen, dus ga er van uit dat het neit altijd slecht is.
    Mocht dat in april wel zo zijn, dan zullen ze denk ik wel met IUI starten, maar hoop dat dit ngo niet nodig is door een goede uitslag.
    maar wat heb jij nu voor behandeling, ik snap niet wat je handtekening inhoudt. Want dat is geen IUI toch? Maar clomid heb je normaal nodig voor eisprong te krijgen toch? Maar bij jou was alles goed?

13. Limburg27

@Sarah
    ben je wel al een keer zwanger geweest?

14. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Goedeavond,
    Nou morgen mag ik naar de huisarts met potje plas. Er wel bij zeggen dat ik probeer zwanger te raken al een tijd en nu op het wachtbankje zit. Want dan krijg ik volgens mij een ander soort kuur. Had er overdag niet zoveel last van, alleen agl nacht, vanmorgen en vanavond komt het in alle hevigheid terug. Ik weet dat ibuprufen slecht is als je zwanger wilt worden en zwanger bent. Alleen eerste maand niet zo slecht ivm bloeddeling met de moeder.
    We zien het wel. Eerst maar kijken of het blaasontsteking is.
    Liefs

15. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Wanneer verwachten jullie de NOD dag? Ik zaterdag.

16. Limburg27

Ik ga deze week naar de huisarts want volgens mij heb ik een (lichte) schimmelinfectie daaronder..
    Is ook niet zo goed als je zwanger wilt worden..

17. Limburg27

Mijn NOD dag uhm pas over drie weken

18. Meisje848

Meisje848 Lid

7 mrt 2013
    61
    1
    8
    Vrouw
    Duurt nog ff dus. Jakkes, ik heb ook wel eens een schimmelinfectie gehad. Niks aan en idd zo snel mogelijk ff naar laten kijken.... is het zo weer verholpen. Sterkte.
    Ik ga slapen, afgelopen nacht weinig gedaan, dus bekaf!
    Weltrusten allemaal.

19. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Neen:)

20. sarah1989