Melanie 29 jaar en me vriend en ik willen in augustus beginnen met het proberen te stichten van een gezinnetje. Natuurlijk wil ik me goed inlezen aangezien ik vaak last van me darmen heb en vegetarisch ben. En ook ff aan het doorspitten waneer foliumzuuer te gebruiken en wat jullie symthonen waren en zijn. Beter goed voorbereid te werk gaan dan dat ik later denk ojee had ik dat maar eerder geweten. Dus ik hoop veel te leren van jullie verhalen.
Welkom en succes alvast en lezen zul je hier wel genoeg vinden ik moet eerlijk bekennen heb zelf al een zoon van bijna 7 en heb hier dingen geleerd waarvan ik nog nooit had gehoord Groetjes
Hey Melanina! Welkom! Mijn vriend en ik zijn sinds enkele maanden ook bezig om een kindje te 'maken'... Ik ben zelf ook vegetariër én heb spastisch colon. Sinds we wisten dat we ervoor zouden gaan, ben ik begonnen met voedingssupplementen te nemen voor zwangeren (Omnibionta pronatal) omdat ik altijd op de grens zit met m'n ijzerreserves en een zwangerschap hier natuurlijk geen goed aan doet! Ik heb me laten vertellen dat het ideaal is als je al 3 maanden supplementen neemt voordat je zwanger wordt en dat het totaal geen kwaad kan om dit langdurig te nemen. Best is ook ze te blijven doornemen als je zwanger bent en borstvoeding geeft. (een teveel aan vitamines en mineralen plas je toch lekker uit!) Ook let ik een beetje aandachtiger op m'n voeding (bv. altijd een stukje fruit met veel vitamine C bij de maaltijd aangezien dit de ijzeropname bevordert etc...) en de voedingsdriehoek proberen na te leven... Ik ben er ook over aan het denken om eens naar een diëtiste te gaan voor wat extra tips. Lieve groetjes, Elke