bij wie is de baby nog zelf gedraaid na 37 wkn? Ons kleintje ligt al lang in stuit (al vanaf 20 weken op elke echo).. baby is niet heel groot, maar heb niet veel vruchtwater. Vandaag in overleg met gyn besloten om voor ks te gaan, mits eigenwijsje zo blijft liggen... vroeg me af bij wie de baby uit zichzelf nog is gaan draaien?
bij een vriendin van mijn moeder is haar dochter met 38 weken en 4 dagen nog gedraait van stuit naar juiste ligging en haar zoon is nog gedraait met 39 weken 3 dagen voor de bevalling ! dus ja het kan, maar het zou ook zo kunnen zijn dat de kleine eigenwijs is en gewoon zo blijft liggen !
Hier geen ervaring met laat draaien, maar heb je moxa therapie al eens geprobeerd? Daar heb ik een hoop positieve verhalen over gehoord!
geen ervaring mee de mijne ligt al vanaf week 30 op de zelfde manier hoofdligging ze heeft verder niet meer gedraaid maar volgens mij kan een baby op het laaste moment nog wel draaien
Die van mij is met 34 weken gedraaid. Later heb ik geen ervaring mee... Hebben jullie al meteen een datum gepland voor de ks of hoor je dat pas later?
ik had deze vraag gesteld omdat ik er zelf bang voor was.. en ja hoor... Gisteren hele ochtend in ziekenhuis gezeten en zelfs al kamer gezien waar ik zou komen te liggen... daarna laatste controle bij verloskundige.. is baby gewoon gedraaid! Ligt dus nu bij 38+4 in hoofdligging en hele feestje gaat niet meer door.. terwijl ik maandag een ks zou krijgen... verstandelijk is een natuurlijke bevalling beter, I know, maar het voelt wel heeeeeeeeeeeel erg zuur om nu maar te wachten tot het eindelijk uit zichzelf begint.. ben er helemaal klaar mee
Oeh dat kan ik me best voorstellen! Je had je natuurlijk al ingesteld op maandag.. Hopelijk besluit de kleine dan zelf ook niet te lang meer te blijven zitten Maar gelukkig toch nog zelf gedraaid!
Dit moet ik terug trekken. Ik dacht dat hij gedraaid was (had vk zo gevoeld) maar een goede week later met de echo bleek dat hij nog in stuit lag. We denken dus ook dat het verkeerd gevoeld was en ik heb ook een afspraak voor een ks staan!
Kan ik me helemaal voorstellen! Dat is nu ook mijn angst... Niet dat ik zo graag een ks wil maar ben me er helemaal in aan het berusten en naar de datum toeleven. Lijkt mij dus ook wel een schok als hij ineens goed ligt... Ik ga wel proberen er rekening mee te houden maar is toch moeilijk!
en jij hebt ook nog wat langer te gaan zie ik.. veel succes.. bij mij lag baby vanaf 20 weken echo constant in stuit en ik heb bijna wekelijks echo''s gehad.. en dan gewoon 4 dagen voor de ks datum!
Ik moet nog precies twee weken, over twee weken is de baby er zelfs al! Dat wil zeggen... Als hij niet meer draait! Bij mij lag hij vanaf de 30 weken pas in stuit trouwens... Die onzekerheid is wel killing he?
Dat is dus ook helemaal mijn angst. Tot nu toe ligt hij ook al de hele tijd in stuit. Als hij dinsdag nog zo ligt wordt de KS gepland. Maar ben dus ook 'bang' dat hij dan toch goed gaat liggen. Mijn dochtertje lag tot 33 weken in stuit, draaide in hoofdligging en met 39 weken lag ze toch echt weer in stuit..
onze beeb lag stuit, geen stuit, stuit .. toen moesten we naar het zh om te bespreken hoe en wat en toen lag ze goed met 38+4 .. ben wel meteen ingeleid...
Jeetje bij jullie dus ook draaikonten. Deze ligt steeds in stuit nu maar zou er niet gek van staan te kijken als t ineens weer veranderd. Probeer me maar zo open mogelijk te stellen voor beide vormen...
De mijne lag met de 20 weken echo in stuit en is zo blijven liggen tot de ks met 39.3 weken. Ks stond al voor de rug gepland maar moest later toch ook vanwege de stuitligging.
Bij mij ligt het ook in stuit, al minstens 7 weken, en word er gezegd dat de baby waarschijnlijk uit zichzelf niet meer zal draaien omdat het hoofd al wat afgeplat is. Dat wil zeggen dat het al langer zo zit, het zit als het ware klem, dat is me verteld iig. Ook loopt de baby circa 1 a 2 weken voor op groei, en heb ik zelf een kleine/korte(?) buik. Heeft iemand daar ervaring mee, dat er toch spontaan gedraaid word ondanks de "negatieve"berichtgeving? Ik moet er namelijk niet aan denken een geplande keizersnede te ondergaan. Donderdag staat overigens een afspraak met de gyn gepland.
Bij mij zeiden ze ook dat de kans op terug draaien klein is maar verder geen uitleg erbij. Toch lees ik hier regelmatig dat ze wel terug draaien we kunnen niet veel meer doen dan afwachten.... Ik moest ook nooit denken aan een ks en nog ben ik er niet blij mee maar ik probeer maar zo te denken: een normale bevalling is ook geen lolletje en kan in een spoed ks eindigen, dan maar liever meteen misschien. Ja ik weet ook niet hoor miss is t alleen mezelf iets voorhouden maar ja, je moet toch wat? Zijn hier meiden blij met de ks? En om welke reden?