39+1 , kindje niet ingedaald -wie heeft het meegemaakt en toch spontaan bevalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door ratahara, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratahara

ratahara Actief lid

29 okt 2011
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,
    titel zegt alles....:)
    Ben Nu 39+1 zwanger van ons 3-de kindje, bij het 36 weken controle lag hij heel goed ingedaald, maar sinds 2 weeken niet meer, ligt weer hoog met zijn hoofdje betje naar rechts....
    wie heeft het ook meegemakt en is toch op "tijd" spontan bevalen?
    Ben 2 keer spontan bevalen - twede keer thuis..
    weet niet wat ik moet denken - word wel zenuwachtig er van:(

groetjes

2. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ikzelf heb nog geen ervaring met bevallen, maar ik weet dat bij mijn moeder alle kinderen pas indaalde bij de bevalling zelf. Dus dan zou het mogelijk moeten zijn :) .

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eerste daalde pas in bij de eerste weeen want zij heeft nooit ingedaald gezeten.
    Weet niet wat bij jou het risico is omdat het kindje met het hoofdje niet helemaal goed ligt

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje lag ook niet volledig ingedaald, en is toch "netjes" geboren bij 38 weken! Enige wat ik er verder van heb gemerkt, is dat ik meteen plat moest en naar het ziekenhuis toen mijn vliezen braken. Nou ja, ik wou toch al in het zkh bevallen:D

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een 2e of meerdere kindje hoeft pas bij de bevalling in te dalen zei de gyn hier laatst.

6. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Mijn zoontje was niet ingedaald en is met 39+2 geboren, bevalling begon met spontaan gebroken vliezen. Maar volgens mij hoeft een tweede of derde kindje helemaal niet ingedaald te zijn hoor. Bij een eerste betekent het vaak dat de bevalling wat langer duurt, ook niet echt rampzalig dus. Alleen het platliggen met gebroken vliezen en weeen is niet zo lekker :(

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Mijn zoontje was niet ingedaald toen mijn vliezen braken, met 39+4. Volgens de verloskundige zou dat een teken zijn dat de bevalling voorlopig nog niet zou beginnen, maar de volgende dag begon het al....Hij was overigens mijn eerste kindje, maar bij een tweede of meerdere daalt het kindje vaak niet in....

Deel Deze Pagina