Even voorstellen: Mijn naam is Demelza en ben 27 jaar. Ik ben getrouwd en moeder van 2 meiden. Even bij het begin: Na een aantal jaren genieten van elkaar, wilden we graag proberen om zwanger te raken. Doordat ik haast nooit ongi was (wat vroeger wel fijn was ), werd ik door mijn huisarts doorverwezen naar de gyn. Ik kreeg Provera en Clomid 50mg, maar dat sloeg na een paar rondes niet aan. Toen kreeg ik Clomid 100mg en ook nog Clomid 150mg. Dat sloeg wel aan en ik werd zwanger. Ik was super misselijk, ik kon niets binnen houden en ben ook een paar keer opgenomen geweest wegens uitdrogingsverschijnselen. De zwartste dag uit ons leven kwam, want na 20 wkn en 3 dgn werd onze 1st meid helaas te vroeg geboren en was dus niet levensvatbaar. (Het is nu al weer 3 jaar geleden, maar we missen haar en ze is ons hart voor altijd!!!) Je kind verliezen is gewoon één van de ergste dingen in het leven die je kan overkomen! (volgens ons dan) Ze hebben in het zh onderzoek gedaan naar de oorzaak. Het schijnt dat of mijn baarmoederhalsmond open ging of dat ik een vermeerdering van bacteriën had, die ervoor zorgden dat ik weeën kreeg. (Gelukkig kwam er iets uit, want bij veel mensen kunnen ze de oorzaak niet vinden) Na een aantal maanden van rust/rouw wilden we graag een zusje/broertje voor onze 1ste meid. Ik kreeg gelijk Provera en Clomid 150mg en werd na de 2de ronde zwanger. We waren natuurlijk blij maar toch was het ook spannend. Ik moest om de week komen en ze namen elke keer een uitstrijkje om te kijken of er vermeerdering was van bacteriën. In week 14 kreeg ik een cerclage en dat was ook spannend, want het kon ook gewoon fout gaan. Gelukkig bleef alles rustig. Ik was ook weer super misselijk en ben weer een keer opgenomen geweest. Maar ik moet gewoon eten, zeiden ze. Daarna ging het gelukkig beter. Wel elke ochtend misselijk geweest. De zwangerschap verliep verder gelukkig goed. Het bandje werd in week 36 (zonder verdoving)eruit gehaald. En met 37 wkn en 5 dgn werd onze 2de meid geboren. We zijn zo blij en vooral gezegend met haar. Ze wordt nu al bijna 2 jaar. Wat gaat de tijd toch snel. We hopen dat we dit jaar weer gezegend zullen worden met een zwangerschap! Liefs, een moeder van 2 schatten