Ik vraag me echt af hoe we nou het beste kunnen beginnen met de namen te zoeken. Je hebt tegenwoordig zoveel verschillende site's maar ook boekjes dat ik het even niet meer weet. Hoe zijn jullie begonnen?
Je kunt www.naamwijzer.nl gebruiken. Daar heb je verschillende soorten categorieen die je kunt aanklikken. Bijv: lief, stoer, sociaal, hockey etc. Vervolgens krijg je allemaal suggesties. Verder gebruik ik vaak de SVB namenlijst.... Succes!
Even googlen op "babynamen" en taadaa! Ik vind zelf deze erg leuk: ZeeVanNamen.nl: De mooiste meisjesnamen en jongensnamen voor jouw baby Kan je jezelf ook abonneren op soort van nieuwsbrief zodat je elke week suggesties van namen in je mailbox krijgt. Succes met het zoeken.
Ik heb een namenboek gekocht en met een potlood het hele boek doorgewerkt (niet te veel per avond anders word je gek). En dat later opzoeken, op een rijtje zetten, daar een top 10 van maken en aan manlief voorleggen. Ik was 'vroeger' altijd van plan 1 voornaam te geven, we gingen niet dopen en vond een tweede naam geven altijd maar stom. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen onze dochter toch een tweede naam te geven, omdat mijn vader terminaal ziek is. Wij zijn gekomen op Lena (er heten aan beide kanten ook nog oma's Helena dus die zijn gevleid ook al zijn ze niet vernoemd met dat idee ) en met tweede naam Mischa (vleivorm van Michaël, zo heet mijn vader). Succes!
Wij hadden allebei het zelfde namenboek en zijn daarin gaan aankruisen, opschrijven en toen we beide het boek doorgewerkt hadden naast elkaar gelegd en de namen die overeen kwamen opgeschreven en daar een keuze uit gemaakt. Was leuk om te zien ook welke namen mijn man leuk vondt vooral bij jongensnamen had hij namen staan dat ik dacht NEE !! nooit!! hahaha Daarnaast ook op tv als er een naam voorbij komt en die was leuk opschrijven. op internet veel site´s doorgenomen. Uiteindelijk is het een naam geworden waar we het voor de zwangerschap al over hadden gehad dus eigenlijk was al het uitzoeken voor niets hahaha maar was wel erg leuk.
Wij hadden het er eerst eens over gehad wat voor soort naam we wilden. Een buitenlandse of Nederlandse? Een korte of lange naam? Wat wil je met de naam uitstralen, vind je de naambetekenis belangrijk? Wat past bij jullie? Wij waren het over bovenstaande al snel eens, dan is het al wat makkelijker zoeken. Ik merk dat andere mensen dat ook lijken te doen, want je ziet vaak een topictitel als 'Stoere, korte jongensnaam gezocht" of "Nette hockeynaam gezocht" of "Naam gezocht met een Y" of "Ierse/Islamitische/Griekse... naam gezocht".
Ik las ook in de krant de geboorte-trouw- en rouwadvertenties. Dan zie je namen op een "natuurlijkere" manier bij elkaar dan op een alfabetisch lijstje in een boek. Ik kon ze dan beter los beoordelen. De aftiteling van een film is ook leuk om ideeën op te doen.
Ik sla alle namen die ik tegen kom leuk vind op in mn telefoon. Daar uiteindelijk een lijstje van maken en mn man doet hetzelfde. Kijken bv ook op namen sites, ik kijk hier bij baby namen topics, idd aftiteling van films, namen die ik bv in een winkel hoor ofzo.. Zo heb ik nu al een aardig lijstje. Bij de oudste had ik de Naam al jaren in mn tel staan onder t mom van stel dat ik ooit een dochter krijg.. gaat ze zo heten. Hoorde hem ergens bij een beurs.
Wij wilden graag een naam beginnend met een J dus dat was voor ons al een stuk makkelijker. Een jongensnaam hadden we al dus we hoefden alleen nog een meisjesnaam en die was binnen 2 weken gevonden
Ik wist de namen van mijn kinderen al voor ik uberhaupt zwanger was. Mijn man is daar gelukkig in mee gegaan, want ik had echt niets anders kunnen vinden.
Wij wilden een bijbelse naam en hebben toen een boekje gekocht met alle mogelijke bijbelse namen. En dan maar lezen en strepen en vervolgens een top gemaakt.
We hebben het er nog eens over gehad en gaan nu maar opzoek naar een boek met namen en dan maar eens kijken en aankruisen welke we leuk vinden.